سن:۲۸ وضعیت تاهل:متاهل تعداد فرزند:۰ پرسش: سلام وقتتون بخیر ببخشید من ۲۸ سالم و همسرم ۳۸ س ...

تعداد بازدید : 560
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۴/۱۲

سوال شما

سن:۲۸
وضعیت تاهل:متاهل
تعداد فرزند:۰
پرسش:
سلام وقتتون بخیر ببخشید من ۲۸ سالم و همسرم ۳۸ سالشه.دکتر برای همسرم ازمایش اسپرم مجدد نوشته. در ازمایشگاه نتونستیم نمونه بگیریم اوردیم خونه تا چند روز بعد دوباره امتحان کنیم. چون در ازمایشگاه نوشته بدون مقاربت و مواد روان کننده. ولی همسرم بدون این موارد نمیتونه نمونه رو تهیه کنه. دفعه قبل از روغن مایع استفاده کردیم ولی سعی کردیم به سرش نخوره. میخواستم بپرسم پیشنهادی دارید برای تهیه نمونه برای ما؟
در ازمایش قبلی همسرم مورفولوژی ۳ و تحرک سریع ۴ بود ولی تعداد زیاد بود و دکتر ارولوژی بهش فرتیل اید رو تجویز کرد که یک ماه و نیمه مصرف میکنه
سوال هم در مورد خودم داشتم من با اینکه ۲۸ سالمه و amh ام ۴.۶ بود و عکس رنگی و تمام ازمایشات و سونو هم انجام دادم و ۸ ماهه اقدامم، بازم دکتر دو دوره به من قرص های کلومفین و لتروزول با امپول hcg و سینال اف داد. این ماه تو اولین روز پریودم سونوی واژینال انجام داد و در جوابش نوشت فولیکول های کیستیک در تخمدان راست رویت شد. و گفت قرص ld مصرف کنم. ۱- میخواستم بپرسم با یک دوره مصرف ld این مشکل برطرف میشه معمولا؟ اخه زمان خیلی برام مهمه😔
۲- واقعا چند وقته خیلی سر در گمم که با وجود اینکه هیچ کیستی نداشتم و پلی کیستیک نیستم ایا مصرف این داروها رو از دوره بعد ادامه بدم یا نه؟ این مورد خیلی ذهنم رو مشغول کرده و سر دوراهی قرار گرفتم.
۳- به نظرتون اگر دکترم رو عوض کنم احتمال داره قرص های تقویتی و ویتامینی بده تا قرص های هورمونی؟
اگر پیشنهاد و یا توصیه بهتری داشتید ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

پاسخ

سلام. 

بهترین حالت اینه که نمونه در همون آزمایشگاه گرفته بشه ....حالا با نزدیکی در منزل دیگه راه دومه ...که شما با اون هم مشکل دارید؟ اینا روی نتیجه آزمایش تاثیر میزارن. 

در مورد خودتون ، اگر تنبلی تخمدان داری یا سایز فولیکولهای با سایز خوب نداشته باشی  ، داروهات رو باید استفاده استفاده کنی. 

 

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران