سن: 41 وضعیت تاهل: متاهل تعداد فرزند:0 پرسش: با سلام به شما، دیروز من برای معاینه آقای پزش ...

تعداد بازدید : 439
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۴/۱۶

سوال شما

سن: 41
وضعیت تاهل: متاهل
تعداد فرزند:0
پرسش:
با سلام به شما،
دیروز من برای معاینه آقای پزشک متخصص زنان که خیلی هم در تهران معروف هستند و مطب ایشان به شدت شلوغ میشود مراجعه کردم. ایشان سن بالایی هم دارند و از اساتید دانشگاه هم هستند. در زمان معاینه ایشان از اسپکلوم فلزی استفاده کردند و من از آن لحظه خیلیییی استرس گرفتم که نکنه روزهای قبل که اسپکلوم را برای کسی دیگر استفاده کرده اند، آن شخص ویروس HPV داشته و از طریق اسپکلوم ویروس HPV به من منتقل شود. از منشی های مطب در مورد ضدعفونی کردن پرسیدم و گفتند تمام اسپکلوم ها تمام روزها ضدعفونی می شود. یعنی هر روز اگر ۱۰۰ تا اسپکلوم استفاده شود مجددا فردای آن روز ضدعفونی میشود و دوباره استفاده میشود. مقالات رو خوندم کلی آخر نفهمیدم این ویروس از وسایل منتقل میشه یا خیر. من جدیدا و قبل از مراجعه به این پزشک آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش اچ پی وی پرخطر و کم خطر دادم که خدا روشکر همه منفی بود. حالا سوال من این است:
۱- به فرض ۱۰۰٪ اینکه این اسپکلوم روز قبل برای یک کسی که دچار ویروس اچ پی وی هست استفاده شود، آیا وقتی فردای آن روز که بدای من استفاده میشه، ویروس به من منتقل میشه؟؟؟ خیلی نگرانم...
۲- به من گفتند ترشحات زرد و کمی رو سبز داری، در حالی که حجم ترشحات من خیلی کمه ، سوزش و خارش ندارم و ترشحات اصلا بو ندارد ولی درد کمر دارم. یعنی این عفونت میتونه رحم من رو درگیر کرده باشه که به خاطرش من درد و سوزش کمر دارم؟ چون توی پاپ اسمیرم که منفی بود فقط التهاب زده بود.

پاسخ

سلام عزیزم.

1. تمام وسایل در مطب ها ضدعفونی و استریل شده و بنابراین در صورت انجام این کار به صورت صحیح، امکان انتقال بیماری وجود نداره.

2. رحم رو که نه اما دهانه رحم یا همون سرویکس رو بله ممکنه. با معاینه میشه تشخیص داد.

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران