سلام.من روز ۴ مرداد شروع به استفاده از ال دی کردم.روز ۱ ...

تعداد بازدید : 359
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۱۱

سوال شما

سلام.من روز ۴ مرداد شروع به استفاده از ال دی کردم.روز ۱۰ام برای اولین بار رابطه جنسی ازجلو داشتم و هایمنم پاره شد.رابطه با کاندوم بود.۷ساعت بعد رابطه ۴ عدد ال دی خوردم و میخوام ۱۲ ساعت بعدهم ۴عدد دیگه بخورم.از دیشب خونریزی دارم(پس ازپارگی پرده)قطع و وصل میشه طبیعیه؟ ایا همون ال دی که میخوردم جهت جلوگیری بارداری همزمان با کاندوم کافی بود و دیگه نیازی به روش اورژانسی نبود؟الان که روش اورژانسیم استفاده کردم تبعاتش چیه؟ایا پریودمیشم؟ایا باید ۱۴ روز بعدی قرص روهم مرتب استفاده کنم بعد قطع کنم تا ۷رور؟ من مسافرت درپیش دارم در تاریخ ۱۷ شهریورونمیخوام که پریود باشم تواون زمان؛باتوجه به کارایی که کردم چیکارکنم که اون زمان پریود نباشم؟ مرسی

پاسخ

سلام عزیزم. 

1. بله طبیعی هست.

2. با روش های پیشگیری از بارداری آشنا هستی؟ وقتی که هم ال دی مصرف میکردی و هم با کاندوم ارتباط داشتی، دیگه چرا اومدی و از روش اورژانس استفاده کردی؟! حتما اطلاعاتت رو در این زمینه افزایش بده تا دیگه چنین اشتباهی نکنی. 

3. با توجه به استفاده از روش اورژانسی، بله خونریزیت شروع خواهد شد و دلیلی برای ادامه مصرف ال دی در روزهای بعدی نیست. صبر کن تا خونریزی شروع بشه و بعد مجدد دوره بعدی ال دی رو طبق دستور شروع کن. این دوره روشت با شکست رو به رو شده و نمیتونی ادامه ش بدی. 

4. چون از روش اورژانس استفاده کردی و زمان خونریزیت که کی اتفاق میوفته معلوم نیست، فعلا نمیشه برای از الان برای 17 شهریور پیش بینی یا برنامه ریزی کرد. باید صبر کنیم و ببینیم خونریزیت کی شروع میشه. 

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران