سلام خانوم خیابانی عزیز خدا قوت و ممنون بخاطر اط ...

تعداد بازدید : 529
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۱۱

سوال شما

سلام خانوم خیابانی عزیز خدا قوت و ممنون بخاطر اطلاع رسانی ها و زحماتتون،من از وقتی پست زخم دهانه رحم تو اینستاگرام خوندم دارم سکته میکنم استرس شدید گرفتم،همش دارم گریه میکنم از غم ،سوالم اینه که آیا فیریز و لیزر باعث نازایی میشه؟؟؟؟؟؟ من برای آزمایشات و چکاپ قبل بارداری رفتم دکتر که گفتن یک کیست چرکی جوش مانند روی دهانه رحمت داری اندازه عدس که دو دوره دارو استفاده کردم ولی خوب نشدم و اینکه به شدت هم دچار خشکی شده بودم و موقع نزدیکی هم حتی ترشحی نداشتم و خیس نمیشدم،بعد بخاطر یه عمل اورژانسی کیسه صفرا یک سال بیخیال اون مشکل شدم و کلا دکتر زنان نرفتم،ولی همچنان این مشکل داشتم و وقتی هم دستشویی میرفتم و به خودم دست میزدم احساس میکردم یه چیز گوشتی به دستم میخورد که طبیعی نبود،بعد یک سال دکترم عوض کردم و دوباره این دکتر هم گفتن یه کیست چرکی داری و زخم ،پاپ اسمیر هم داده بودم مال همون یک سال پیش بود که اوکی بود،دوباره دو دوره دارو استفاده کردم ولی خوب نشدم کیست یا جوش چرکی سر باز نمیکرد که چرکش خشک بشه،دوباره یک ماه بیخیال درمان شدم و این بار بعد نزدیکی دچار لکه بینی شدم که وقتی رفتم دکتر گفت بخاطر همون کیست چرکی و عفونتش هنگام نزدیکی زخم ایجاد شده و بعد چهار دوره دارو بهتره لیزر کنی و فیریز،قبول کردم و گفتن فقط با لیزر کیست چرکیو سوراخ کردم که باز بشه و با دارو چرکش خوب بشه ،همزمان فیریز هم کردن زخممو،من بعدش واقعا خشکیم از بین رفت و رابطمم خوب شد و خیس میشم، و کلا خیلی بهتر شدم و راضیم ولی استرس دارم که نکنه باعث نازایی شده باشه چون تو اقدامم 6 ماهه هنوز باردار نشدم البته آزمایشات و سونو هم خودم هم همسرم دادیم خداروشکر مشکل خاصی نداریم.لطفا خانوم مامای عزیز به من کمک کنید چون خیلی استرس دارم دارم از غم میمیرم همش میگم خاک بر سرم با دست خودم خودمو بدبخت کردم ،ممنونم

پاسخ

سلام عزیزم. 

فریز کردن با لیزر متفاوته اما به صورت کلی دستکاری های دهانه رحم چه به صورت فریز و چه سوزاندن و .. فقط باید در صورت نیاز انجام بشه چون هرکدام عوارض مخصوص به خود رو دارن. این اقدامات در موارد بسیار نادر ممکنه باعث چسبندگی دهانه رحم بشه و در نتیجه عاملی باشه در جهت اینکه خانم دچار ناباروری بشه. 

کیست جوش مانند روی دهانه رحم در واقع کیست نابوتین هست و کاملا هم نرماله و اصلا نکته ای نبوده که دکتر بخواد بهت بگه. البته در کل بابت کیست و عفونت و ... بدون معاینه نمیشه نظر قاطعی داد. پاپ اسمیرت رو تکرار کن و اگه نرمال بود دیگه در این مورد اقدام خاصی نیاز نیست.

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران