سن:۲۵ وضعیت تاهل:متاهل تعداد فرزند:۱ پرسش: سلام. وقت بخیر تو پرسشهای قبلی شرح حالم رو گفتم ...

تعداد بازدید : 536
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۰

سوال شما

سن:۲۵
وضعیت تاهل:متاهل
تعداد فرزند:۱
پرسش:
سلام. وقت بخیر
تو پرسشهای قبلی شرح حالم رو گفتم خدمتتون بازم خلاصه میگم.یه بچه ۶ ساله دارم.امسال از آذرماه اقدام به بارداری کردم.ماه اول نشد.دی ماه شبی ۱ لتروزول خوردم از سوم تا هفتم. فولیکولام تو روز ۱۱ ریز بود و بزرگترینشون سایزش ۱۱ بود. دکتر بهم ۱۴ تا کلومیفن ۱۰تا لتروزول .متفورمین روزی دوتا .دوفاستون از ۱۶ پریود تا ۲۵ ام داد‌. به جز متفورمین که یه هفته بیشتر نخوردم بقیه رو کامل مصرف کردم. در ضمن قاعدگیم منظمه.
بعد از قطع قرص جلوگیری در مهرماه؛ آبان ۱۲ام
آذر ۱۱ام. دی ۱۰ ام.بهمن ۷ ام.و اسفند ۶ ام پریود شدم.
قدم۱۶۴ وزن۶۰. چاق نیستم.موزائد ندارم. بهمن ماه روز ۱۳ پریود سونودادم. فولیکولام چهارتا بودن به سایزای ۲۲.۲۱.۱۷.۱۷ از یه تخمدان و تخمدان دیگه یه فولیکول به سایز ۱۷ داشتم. دکترم دوتا امپول واریوپپتیل داد گفت فردا صبحش یعنی صبح روز چهاردهم پریود یکی بزن این بازوت یکیم اون بازوت‌ و از شبش نزدیکی کن. حتی گفت چند قلو ممکنه بشه. دوفاستونم مصرف کردم. ولی باردار نشدم.سر موعود پریودم پریود شدم. خونریزی پریودم از همیشه سنگینتر بود. حالا به خاطر کرونا میترسم ازخونه برم بیرون و دکتر و درمانو ادامه بدم.
.
۱-مشکل چی هست؟ ممکنه از همسرم باشه؟
۲-این ماه دنبال کارای درمان نباشم مشکلی برای رحم و تخمدانام پیش نمیاد؟کیست ایجاد نمیشه؟
۳-اگه این ماه خود به خود باردار بشم چون دیگه دارو مصرف نکردم احتمال حاملگی پوچ یا سقط وجود داره؟
۴- امروز پنجم پریودم هست. دوفاستون بگیرم این ماهم مصرف کنم؟
۵- مگه میشه ۵ تا فولیکول داشته باشم و یکیش به درد نخوره واسه بارداری؟😢😢😢
۶- در کل توصیه تون چیه؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پاسخ

سلام عزیزم

در کل با توجه به شرح حالت احتمال بارداری شما زیاد هست.راه درمان و داروها هم مناسب هست اما امکان بارداری در هر سیکل حتی وجود اسپرم و تخمک سالم هم زیر ۵۰ درصد هست و باید چندین سیکل پشت هم نزدیکی و شرایط مناسب ادامه داشته باشه.توصیه کلی من به شما این هست که عجله نکنی و صبور باشی.میتونی با رعایت اصول بهداشتی توصیه شده بری دکتر و درمانتو ادامه بدی اما اگر استرس داری باید بدونی در صورت بارداری خودبه خود مشکلی جنین و خودت رو تهدید نمیکنه.در ضمن پروسه بارداری به جز تخمک نیاز به خیلی چیزا داره مثل محیط مناسب واژن و ترشحات رحم و لوله های رحمی باز با حرکات مناسب و اسپرم سالم و به اندازه و و و و و.......پس نیاز هست در صورت باردار نشدن تمام این آیتمها چک بشه.

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران