سن:18 وضعیت تاهل: مجرد تعداد فرزند: 0 پرسش: سلام و عرض احترام من بیشتر از یه ساله که مشکل ...

تعداد بازدید : 1254
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۲/۲۹

سوال شما

سن:18
وضعیت تاهل: مجرد
تعداد فرزند: 0
پرسش:
سلام و عرض احترام
من بیشتر از یه ساله که مشکل خواب پیدا کردم. مشکلم به شکلیه که طول خواب، به دفعات بیدار میشم و دوباره میخوابم. اوایل که این مشکل پیش اومد، بیدار شدنام شدید بود؛ طوری بود که دو سه بار بیدار میشدم، بار چهارم دیگه خوابم نمیبرد و سرحال بودم. درحالی که فقط سه چهار ساعت از به رخت خواب رفتنم گذشته بود. و بعد از یکی دو ساعت دوباره مست خواب میشدم. این مشکل از اونجایی شروع شد که من به خاطر یه سری مشکلات شخصی مجبور شدم خیلی فوری خوابم رو تنظیم کنم که شروع کردم به شب بیداری و بیخوابی شدید دادن به خودم که بتونم فردای شبی که بیدار میمونم رو به موقع و به راحتی بخوابم. متاسفانه خیلی تو تنظیم خوابم افراط کردم و حساس شدم و باعث این قضیه شد. حدود شش ماه چندین بار خوابمو تنظیم کردم ولی چون این حالت بیدار شدن های مرتب که یا با کم و زیاد شدن هاشون نیاز به خوابم رو متغییر میکردن ، بعد از مدتی تنظیم به هم میخورد یا یه شبایی بعد از چند ساعت بیدار میشدم و خوابم نمیبرد و مجبور بودم بیدار بمونم و ظهر بخوابم و باز تنظیم به هم میخورد. بعد از شش ماه دیگه نا امید شدم و بیخیال؛ همون موقع خوابم بهتر شد. هرچند که بازم بیدار شدن داشتم ولی عوضش راحت میتونستم دوباره بخوابم و تا 11-12 ساعت تو رختخواب بودم(قبل از این مشکل 7ساعت خواب برام کافی بود و اگه بیشتر میشد بدخلق میشدم). حالا دو شب پیش دوباره به فکر تنظیم خواب افتادم و قشنگ همون حالتی که اوایل داشتم برام پیش اومده. یه جورایی انگار نگرانم که وقتی میرم تو رخت خواب خوابم نبره و صبح به موقع بیدار نشم. انگار خواب برام دیگه یه محیط امن برای استراحت نیست بلکه یه چالش روزانست که ممکنه توش موفق بشم یا نه.
این مشکل تو این یه سال زندگیمو به هم ریخته حتی مجبور شدم به خاطرش مدرسه رو ول کنم و غیر حضوری تحصیل کنم. خواهش میکنم راهنماییم کنید.

پاسخ

سلام

من ماما هستم و حل مشکل شما در حیطه کاری من نیست.باید به پزشک یا روان شناس مراجعه کنید و در صورت لزوم مشکلتون رو با دارو حل کنید.

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران