5 درمان خانگی فرم دهی سینه

تعداد بازدید : 6529
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۴
3.18
هر خانمی دوست دارد در کل زندگی اش سینه های خوش فرم داشته باشد. افتادگی سینه یک اتفاق طبیعی است و ممکن است در هر سنی بروز کند به دلیل اینکه سینه الاستیسیته خود را از دست میدهند.

5 درمان خانگی فرم دهی سینه های افتاده:

هر خانمی دوست دارد در کل زندگی اش سینه های خوش فرم داشته باشد. افتادگی سینه یک اتفاق طبیعی است و ممکن است در هر سنی بروز کند به دلیل اینکه سینه الاستیسیته خود را از دست میدهند.

به هر حال افتادگی سینه معمولا از سن 40 سالگی شروع میشود. جدا از سن ، فاکتورهای دیگری هم باعث افتادگی سینه میشود مثل شیردهی ، بارداری ، یائسگی ، کاهش و افزایش وزن سریع ، ورزش های شدید ، سوتغذیه و پوشیدن سینه بند نازک .مصرف بیش از حد الکل نیکوتین و نوشیدنی های گازدار هم میتواند تاثیر گذار باشد.

بعضی بیماری ها مثل سزطان سینه و بیماری های تنفسی مثل سل ممکن است باعث افتادگی سینه شوند .

پستان ها ماهیچه ندارند و از چربی و بافت همبند و غدد تولیدکننده شیر تشکیل شده اند.

طیف گسترده ای از کرم ها و لوسیون های موجود در بازار روی سفت شدن سینه های افتاده تاثیردارند . اما روش های طبیعی درمان خانگی ساده و آسان هستند و ترجیح داده میشوند.

5 درمان خانگی فرم دهی سینه :

1.ورزش:

ورزش کردن کمک شایانی به عضله پکتورالیس و بافت سینه میکند و آن را سفت تر میکند . انجام ورزش هایی مثل پرس سینه ، ورزش های کششی و بالا بردن دستها و دمبل زدن به سمت بالا و اطراف تاثیر بسزایی در بالا بردن و سفت تر شدن سینه ها دارد .

نکته: حتما هنگام ورزش از سینه بند ورزش استفاده کنید. 

2.ماساژ یخ:

یکی از راه های موثر مطرح شده برای بدست آوردن مجدد سفتی سینه و بالا بردن آن ها است. سرما باعث فشرده شدن بافت سینه و خوش فرمی آن ها می شود.

2 قالب مکعبی یخ را برداشته و با آن ها هریک از سینه ها را به مدت یک دقیقه در جهت دایره ای حرکت دهید.سپس سینه ها را خشک کرده و بلافاصله پستان بند مناسب بپوشید.و 30 دقیقه در همان وضعیت بمانید.این حرکت را به طور منظم چندبار در روز انجام دهید.

نکته: یخ ها بیشتر از یک دقیقه در معرض سینه ها قرار ندهید چون باعث بی حسی میشود.

3. روغن زیتون:

ماساژ روغن زیتون تکنیک عالی برای فرم دهی سینه ها محسوب میشود . روغن زیتون منبع غنی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که باعث کاهش آسیب به وسیله رادیکال های آزاد میشود و از افتادگی و شل شدن سینه ها جلوگیری میکند.بعلاوه رنگ پوست و بافت سینه را بهبود می بخشد.

روغن زیتون را روی دستها بریزید و دستها را به هم بمالید تا گرم شود سپس با دستها سینه ها را به سمت بالا مالش دهید تا خونرسانی افزایش پیدا کند . این ماساژ با ملایمت و برای حدود 15 دقیقه و 4-5 بار در هفته انجام شود.

4.ماسک زرده تخم مرغ و خیار:

زرده تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین است. خیار هم راه تنفسی پوست را باز میکند ترکیب هردو اینها به درمان افتادگی سینه کمک میکند.

طرز تهیه: anim2-25r30wi

یک خیار کوچک را در مخلوط کن به شکل پوره دربیاورید .سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری کره یا کرم به ان اضافه کنید .

این مواد را به مدت 30 دقیقه روی سینه ها بگذارید سپس با آب سرد کاملا بشورید. این ماسک را یکبار در هفته برای فرم دهی و تقویت بافت سینه انجام دهید.

5. ماسک سفیده تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ مقادیر زیادی چربی های حلالا در آب دارد.

سفیده تخم مرغ را برای نیم ساعت روی سینه ها قرار دهید و بعد با خیار تمیز کنید و سپس با آب سرد بشورید.

برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ ، یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل یا ماست را مخلوط کنید و روی سینه ها قرار دهید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. این ماسک میتواند یکبار در هفته انجام شود.

 

معصومه تقوایی-ماما

 

منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران