ورزش های امادگی لگن برای زایمان طبیعی ( قسمت دوم )

تعداد بازدید : 6685
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۶/۳۰
4.03
ورزش های آمادگی لگن برای خانم های باردار بالای 36 هفته که قصد زایمان طبیعی دارند توصیه میشود.

ورزش های امادگی لگن برای زایمان طبیعی ( قسمت دوم )

ورزش های آمادگی لگن برای خانم های باردار بالای 36 هفته که قصد زایمان طبیعی دارند توصیه میشود.

5.مانند ویدیو در حالت نشسته پاها را کاملا از هم باز کرده و انگشتان پا را به سمت خودتان بکشید.این حرکت به باز شدن لگن کمک میکند. سپس یک دست را به سمت بالا برده و دست دیگر را به مچ پا نزدیک کنید. (حداقل ده بار)

6.نشستن و کشش به طرفین: در حالت چهار زانوی باز بشینید.سپس دست راست روی زانوی راست و دست چپ روی زانوی چپ قرار بدهید . هنگام چرخیدن دست راست را روی زانوی چپ قرار دهید و دست چپ را به سمت پشت تان هدایت کنید.و برعکس( حداقل ده بار )

7.نشستن مستقیم و خم کردن زانوها: مانند ویدیو در حالت نشسته زانوها را خم کرده ودست ها را روی زانو قرار بدهید.دم عمیق شکمی بکشید و گردن تا ن را کمی به سمت بالا ببرید و سه ثانیه نگه دارید و سپس عضلات شکم را رها کنید و بازدم کنید و گردن تان را کمی به سمت پایین هدایت کنید.

8. بالا بردن پاها در حالت درازکشیده به پهلو

9.تمرین شکمی: در حالت چهار دست و پا مانند ویدیو دم و بازدم شکمی انجام دهید . طوری که با هر دم و وردو هوا به درون ریه ها شکم برامده و با هر بازدم و خروج هوا شکم فرورفته و سمت داخل برود.

10. بالا بردن پا و دست مخالف در حالت چهار دست و پا به صورتی که دست ها زیر شانه ها قرار بگیرد و اندازه شانه ها از هم فاصله داشته باشند و زانوها در راستای مفصل ران پا و موازی با دست ها قرار بگیرد. سپس دست چپ و پای راست را به سمت بالا ببرید تا در یک راستا قرار بگیرند.در حین تمرین دم و بازدم عمیق شکمی که در تمرین قبل آموزش داده شد ، را انجام دهید. سپس به وضعیت قبل برگردید و 15 ثانیه بمانید و مجدد تمرین را تکرار کنید. این تمرین برای مشکل کمردرد و درد شکمی نقطه ای در بارداری توصیه میشود.

 

 
منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مهر 1399
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران