چاپ این صفحه

پیمانکاری ساختمان با متریال های جدید

تعداد بازدید : 329
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۰

 “طراحی داخلی و پیمانکاری ساختمان با کاشی های چرمی برای کف و دیوارها”

دیوارهایی که با پنل های چرمی پوشیده شده باشند، فضا را باشکوه و صمیمی نشان می دهند. اما معایبی هم دارد، اولی اینکه پوشاندن دیوارها با پنل کمی رسمی و اداری به نظر می رسد، دوم اینکه نصب آن ها سخت و خسته کننده است. خوشبختانه جایگزین جالبی برای پنل وجود دارد که به شکل کاشی چرمی است. هزاران شکل و رنگ دارد و سبک های معماری داخلی کلاسیک یا معاصر را می آراید. سطح این کاشی ها می تواند ساده، برجسته یا حکاکی شده با لیزر باشد. به قدری مقاوم و متنوع هستند که بتوانید از آن ها برای دیوار و کف زمین استفاده کنید. مهم ترین مزیت آن ها این است که برخی از تولیدکنندگان، سیستم های نصبی طراحی کرده اند که قابل انتقال هستند، یعنی هرگونه نصب این کاشی ها در هنگام بازسازی و پیمانکاری ساختمان قابل تعویض، تعمیر یا جابجایی می باشد.
از معایب پنل های چرمی. در تصویر زیر می بینیم که پنل های چرمی شکوه و زیبایی خاصی به اتاق داده اند که ویژگی جدیدی نیست. ظاهر بسیار جذابی دارد اما نصب آن خیلی راحت نیست. روش نصب آن ها به این صورت است : پنل ها روی تخته های ۳ لا چسبانده می شوند، سپس این تخته به با پیچ به دیوار وصل می شوند. برای چسبیدن پنل، تخته باید کاملا تمیز و یکدست شده باشد پس آن ها را سنباده زده و کامل تمیز می کنند. سپس پشت پنل ها را چسب زده و روی تخته ها می چسبانند، به پنل چسبانده شده فشار وارد می کنند تا چسب خشک شود و پنل حرکت نکند. در این حین نصب کننده باید مراقب باشد حتی یک قطره چسب روی سطح پنل نریزد وگرنه رنگ آن از بین می رود. از آنجایی که حرکت دادن یا جدا کردن این پنل ها بدون تخریب تخته ۳ لای زیرین و دیوار پشت آن ممکن نیست، پنل های نصب شده جزئی دائمی از طراحی خواهند شد. اگر به دنبال وسیله منعطف تر هستید، کاشی های چرمی برای شما مناسب هستند.

 

[تصویر: contemporary-family-room.jpg]

روش نصب کاشی های چرمی. به لطف سیستم های نصب کاشی چرم قابل انتقال، این کاشی های بسیار آسان تر از پنل های چرم قدیمی برای پیمانکاری ساختمان است ، این روش برای افرادی که کار نصب را خودشان انجام می دهند نیز عالی است. برای کاشی هایی که به روش Velcro نصب می شوند، ابتدا دیوار با یک سری حلقه آماده شده، سپس کاشی ها به وسیله جاآویزهای کوچکی به دیوار متصل می شوند. افرادی که عاشق طراحی هستند، با گزینه های هنری انعطاف پذیری این روش سر از پا نخواهند شناخت. روش دیگر نصب این کاشی ها سیستم مغناطیسی است. یک لایه مغناطیسی منعطف پشت هر کاشی قرار داده می شود که باعث می شود به هر سطح فلزی، یا هر سطحی که چند لایه رنگ مغناطیسی خورده و با پودر آهن مخلوط شده بچسبد. این پودر، لایه مغناطیسی پشت کاشی را به طرف خود جذب می کند. بعد از خشک شدن رنگ، سطح زبر دیوار سنباده کشی می شود و کاشی های چرم روی دیوار نصب می شوند. نصب این کاشی ها به چسب نیاز ندارد.

عکس به اندازه 20% (800x534) کوچک شده است، براي نمايش عکس در اندازه واقعي (990x660) بر روی نوار کليک کنيد و یا برای باز شدن عکس در صفحه جدید بر روی عکس کلیک کنید.

[تصویر: traditional-spaces.jpg]

کاشی های چرمی را در چه نقاطی استفاده و چگونه باید آن ها را تمیز کنیم. کاشی های چرمی صدا را خفه می کنند پس برای کف و دیوارها مناسب هستند، در بسیاری از اتاق های خانه هم می توانند نقش صداگیر داشته باشند. نقاطی از خانه که مزاحمت صوتی ایجاد می کنند مانند محل تماشای تلویزیون و پخش صدا یا حمام و دستشویی گزینه های مناسبی هستند. کاشی های چرمی کف ایجاد سرما یا گرما نمی کنند، راه رفتن روی آن ها بسیار نرم و راحت است. برای نصب در اتاق خواب، راهرو، نشیمن هم المان های دکوری خوبی محسوب می شوند. برعکس کاشی های سرامیکی و شیشه ای، منعطف هستند، پس می توانید به شکلی هنری از آن ها برای سطوح منحنی استفاده کنید. پرداخت گری آن ها معمولا ضد لکه و ضدآب است از همین جهت برای حمام و آشپزخانه مناسب هستند. با این حال به محض ریختن هرگونه خوراکی، غذا، روغن یا نوشیدنی روی آن ها، به سرعت آن را تمیز کنید. همانند کفپوش چوب جنگلی، کفپوش چرمی هم قابل خش افتادن، سوراخ شدن یا دندانه شدن است. هنردوستان این جنس خاص این موارد را ایراد نمی دانند، آن ها را ویژگی های دیگری از هویت و کلیات زیبای جنس چرم می دانند. اگر از نظر شما پتینه و قدمت واضح جذاب نیست، باید قبل از نصب کاشی چرمی برای مدتی طولانی، خوب فکر کنید. با همه این حرف ها، کاشی چرمی نسبتا مقاوم است و با نگهداری مناسب عمری ۲۰ ساله یا حتی بیشتر خواهد داشت. برای نگهداری از کفپوش چرمی، به طور منظم آن ها را گردگیری و جارو کنید، سپس با دستمالی مرطوب تمیز کنید. ۱ یا ۲ بار در سال آن ها را واکس و پولیش کنید تا درخشندگی خود را حفظ کنند. کاشی های چرمی دیوار جایگزین وسوسه کننده ای برای کاغذدیواری هستند. قیمت هر مترمکعب از این کاشی ها از قیمت یک رول کاغذدیواری بیشتر است، البته بستگی به جنس و مدل آن دارد.

[تصویر: contemporary-laundry-room.jpg]

در تصویر زیر، دیوار چرمی المانی معاصر و گرم برای دکوراسیون داخلی محسوب می شود. همچنین صداگیر است و این دیوار پرهزینه را طرح دار کرده. ترکیب پر از رنگ کاشی های چرمی این دیوار، روی جذابیت مرکزی اتاق تاکید کرده، اگر شما مشتاق به تغییر دکوراسیون داخلی منزل و تغییر کاشی های چرمی دیوارهای خود هستید، بهتر است دست به کار شوید. اگر ترکیب رنگ فعلی کاشی های چرمی دیوار شما آبی، طوسی و طلایی است، می تواند سال بعد یا حتی ماه آینده تبدیل به کِرِم و برنز شود. اگر روی یکی از کاشی های چرمی کف زمین سس اسپاگتی ریخته اید و قادر به پاک کردن این لکه نیستید، فقط همان یک کاشی را عوض کنید. بهترین خاصیت این کاشی ها این است که موقع اسباب کشی آن ها را جدا کرده و با خود می برید. فقط فراموش نکنید کمی رنگ مغناطیسی یا لایه Velcro برای پشت کاشی ها بخرید.منبع:پیمانکاری ساختمان

 

چاپ این صفحه