چاپ این صفحه

روش طلایی برای درمان یبوست در بارداری

تعداد بازدید : 547
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۱

تا پیش از حاملگی، شاید تصور این را هم نکنید که به غیر از درد زایمان فشار دیگری را نیز باید متحمل شوید. اما متأسفانه باید بگوییم که خیلی از خانم‌ها به محض اینکه به توالت می‌روند، فشار زیادی را تحمل می‌کنند. با

یبوست یکی از مشکلات دوران بارداری است که نباید از صحبت کردن درباره آن خجالت بکشید. یبوست حرکت‌های لگن را سخت و دفع را دشوار می‌کند. حتی ممکن است زمانی که روی دستشویی فرنگی نشسته‌اید، درد داشته باشید. در این حالت بافت‌های مقعد کمی پاره می‌شود و می‌سوزد. کاهش اشتها، نفخ شکم و درد از شایع‌ترین نشانه‌های آن است.

بیش از یک چهارم خانم‌ها یبوست را در دوران بارداری و سه ماه پس از زایمان تجربه می‌کنند. دلایل زیادی برای این مسئله در زمان بارداری وجود دارد. بعضی از آنها عبارتند از:

  •  غذا خوردن به مقدار کم و کمتر آب نوشیدن در اوایل دوران بارداری به دلیل حالت تهوع زیاد.
  • تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری باعث می‌شود که ماهیچه‌ها کمی آزاد شوند. آن دسته از ماهیچه‌هایی که غذا را به سمت دستگاه هاضمه حرکت می‌دهند، شل می‌شوند.
  • خشم، ناراحتی و استرس زیاد در دوران بارداری
  • مصرف غذاهایی که پر از آرد باشد مثل :پاستا، نان، کیک‌ها، کلوچه‌ها و برنج سفید تصفیه شده .
  • داروهای آهن که در دوران بارداری تجویز می‌شوند.
  • رشد جنین بر روده‌ها فشار وارد می‌کند و حرکت‌های لگن را دچار مشکل می‌سازد.
  • ورزش نکردن که عمل هضم غذا را با اختلال مواجه می‌کند.

روش های خانگی برای درمان یبوست در بارداری

در اینجا درباره ۱۰ روش خانگی برای درمان یبوست در دوران بارداری صحبت می‌کنیم:

۱. در رژیم غذایی خود از فیبر استفاده کنید.

اولین قدم برای رفع یبوست در دوران بارداری افزایش مصرف فیبر است. در این صورت، دفع آسان‌تری خواهید داشت. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ در Physician Family Canadian انجام شد که باور داشت مصرف فیبر، نوشیدن آب و کمی ورزش روزانه یبوست دوران بارداری را برطرف می‌کند. اگر این موارد کافی نبودند، از داروهای ضدیبوست استفاده کنید.

هر دو نوع فیبر حل‌شدنی و حل‌نشدنی همین تاثیرها را دارند. سعی کنید هر روز حدود ۲۸ تا ۲۵ گرم فیبر در دوران بارداری خود استفاده کنید.

خوراکی‌هایی مثل غلات و نان‌های کاملا گیاهی، برنج قهوه‌ای، لوبیا، عدس، میوه‌ها و سبزیجات تازه فیبر زیادی دارند. آنها را در رژیم غذایی خود جای دهید.

دوستان پیشنهاد می کنم متن کامل این مقاله در سایت پزشکی دکترچک با این عنوان  مطالعه کنید :
درمان یبوست در بارداری با تعذیه و انجام چند روش ساده

چاپ این صفحه