چاپ این صفحه

استفاده از نرده شیشه ای در دکوراسیون داخلی

تعداد بازدید : 508
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۶/۳

نرده شیشه ای در داخل ساختمان ها به عنوان محافظ پله ها بکار می رود و می تواند کارایی بالایی داشته باشد. در نمای داخلی ساختمان می توان پله ها را نیز به همراه نرده شیشه ای، شیشه ای کرد تا زیبایی نمای داخلی دو چندان شود. پله های شیشه ای بسیار مقاوم و محکم هستند و می توانند وزن بالایی را تحمل کنند. 
از نرده شیشه ای می توان به عنوان جدا کننده فضاها استفاده کرد. در مکان های گوناگون مانند سازمان ها، ارگان ها و کمپانی ها می توان از نرده شیشه ای برای پارتیشن بندی فضاها استفاده کرد. این روش فواید بسیاری به همراه دارد. به عنوان مثال ارتباطات درون شرکتی خیلی راحت تر برقرار می شود و نظارت مدیران شرکت بر  پرسنل بسیار راحت تر می شود. 

مزایای نرده شیشه ای
از زمان های قدیم تا به امروز نرده به عنوان وسیله ای ایمن استفاده فراوانی در بسیاری از مکان ها داشته و دارد. نرده نیز مانند سایر صنایع با پیشرفت جامعه روز به روز دارای تنوع بیشتری شده است. تا چند سال پیش اکثر نرده ها از جنس فلز (آلومینیوم، آهن و…) و هم چنین چوب بوده اند؛ اما امروزه نرده های شیشه ای بسیار پرطرفدار هستند و اهمیت بسیار بالایی در صنعت دارند. نرده شیشه ای می تواند علاوه بر ایجاد فضایی ایمن، موجب زیبایی آن مکان نیز شود. نرده شیشه ای در فضاهای گوناگونی مانند پله ها، بالکن ها و.. کاربرد دارد. به کمک نرده شیشه ای و نرده استیل می توان ظرافت و استحکام را در محیط هایی هم چون راه پله ها به وجود آورد. استفاده ترکیبی از نرده شیشه ای و استیل، مدت ماندگاری آن را افزایش می دهد. از مزایای نرده شیشه ای می توان به راحتی تمیز کردن آن و هم چنین زیبایی و شفافیت آن اشاره کرد. نرده استیل به کار رفته در این ترکیب بر اثر سایش و خوردگی دچار آسیب نمی شود. به طور کلی نرده های شیشه ای دارای مزایای زیر هستند:
•    لوکس و زیبا : نرده های شیشه ای جایگزینی مناسب برای نرده های فلزی و چوبی هستند.
•    شفاف بودن شیشه ها : این ویژگی از شیشه موجب می شود، فضاهای داخل، نور گیری بهتری داشته باشند و آن مکان روشن تر شود. 
•    مستحکم و ایمن بودن : جنس شیشه های به کار رفته در نرده شیشه ای، سکوریت نشکن است که مقاومت بالایی دارند.

انواع نرده شیشه ای در بازار
استفاده از شیشه به دلیل شفافیت داتی آن که نور محیط را افزایش می دهد و ظاهری مدرن و زیبا به دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان می بخشد روبه افزایش است. نرده های شیشه ای نوع جدیدی از نرده های محافظ است که در صنعت ساختمان سازی پیشرفته امروزی بسیار کاربرد دارد. نرده های شیشه ای در دو نوع نرده تمام شیشه ای و نرده شیشه ای ترکیبی تولید می شوند.

نرده تمام شیشه ای
نرده های تمام شیشه به دلیل استحکام بالا و زیبایی ظاهری کاربرد فراوانی در ساختمان های پر تردد مانند هتل ها و ساختمان های اداری و تجاری دارند. نرده های تمام شیشه ای گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در ساختمان هایی با معماری مدرن هستند. به دلیل شفایت شیشه های به کار رفته در نرده های شیشه، این نوع نرده مناسب برای اجرا در راه پله ها و فضاهایی است که نور محیط در آن ها اهمیت دارد. شیشه های به کار رفته در نرده های شیشه ای از نوع سکریت شده و یا لمینت می باشد. شیشه علاوه بر شفافیت ظاهری استحکام مناسبی در برابر فشار و ضربه دارد که با این خصوصیات، اجرای نرده شیشه ای از امنیت بالایی برخوردار است. 

نرده های ترکیبی
نرده های شیشه ای ترکیبی به دلیل استفاده از شیشه سکوریت شده از قیمت کمتری نسبت به نرده تمام شیشه ای برخوردار هستند و مناسب ساختمان های کم تردد می باشند.

انواع نرده شیشه ای راه پله و بالکن
انواع نرده شیشه ای که در راه پله و بالکن استفاده می شود عبارتند از نرده شیشه ای فیکس پوینت، نرده شیشه ای اکسپوز، نرده شیشه ای اسپیگت، نرده شیشه ای ریلی یا رو کار. 

نرده شیشه ای فیکس پوینت
این مدل از نرده شیشه ای دارای ترکیب قطعات اسپایدری استیل دکمه ای شکل و جام های شیشه ای سکوریت لمینیت شده با ضخامت های 12 تا 16 میلیمتر است. هندریل این مدل نرده تمام شیشه ای می تواند از جنس استیل یا آلومینیوم باشد برای نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت در پایین هر پنل شیشه ای، چهار عدد سوراخ تعبیه می شود تا محل قرار گیری یراق فیکس کننده شیشه ها به دیواره کناره بالکن یا راه پله ایجاد شود. 

نرده تمام شیشه ای اکسپوز
نرده شیشه ای اکسپوز با استفاده بیس های یو شکل آلومینیومی که در فواصل 15 تا 25 سانتیمتر در کف سازه نصب می شود، جام های شیشه ای را مهار می کند. بعد از قرار دادن جام های شیشه ای در بیس های آلومینیومی توسط گیرهای نگهدارنده ای که در داخل این بیس ها قرار دارند، جای شیشه ها را محکم کرده و پس از تراز کردن شیشه ها یک ورق کاور آلومینیومی بر روی این بیس ها قرار داده می شود تا در قسمت نصب نرده های شیشه یک نواره یک دست دیده شود. ارتفاع این نوار به همراه بیس های نگهدارده شیشه با توجه به ضخامت و وزن شیشه ها بین عمق نگهدارنده شیشه از 12 تا 20 سانتیمتر است.

نرده شیشه ای اسپیگت
نرده تمام شیشه ای اسپیگت یکی از زیباترین و در عین حال مستحکم ترین مدل های نرده شیشه ای است که با پایه های سوزنی شکل استیل با ارتفاع 12 تا 15 سانتیمتر که به صورت شیاردار می باشد، جام های شیشه را مهار کرده است. برای هر عدد جام شیشه دو پایه اسپیگت نیاز است. این مدل نرده شیشه دارای سرعت نصب بالایی است و برای تمام راه پله ها و تراس ها قابل اجرا است. سادگی نصب نرده شیشه ای اسپیگت یکی دیگر از خصوصیات مثبت این مدل نرده شیشه ای است. طول و ارتفاع نرده شیشه ای در این سیستم، محدویت کمتری دارد تا جایی که می توان نرده شیشه ای با جام های شیشه ای به طول 3 تا 4 متر نیز اجرا کرد. 

نرده شیشه ای یو چنل رو کار
این نوع نرده شیشه ای بوسیله پروفیل های آلومینیومی u شکل که در واقع پایه های مهار کننده شیشه ها هستند اجرا می شود. این پروفیل ها به دو صورت رو کار و تو کار (دفنی) تولید می شوند. شیشه به کار رفته در اجرای این مدل نرده از نوع سکوریت و لمینت می باشد و حداقل ضخامت شیشه برای اجرا در این سیستم باید 12mm باشد. هر چه ارتفاع پنل های شیشه ای بیشتر باشد تعداد پایه های u شکل افزایش می یابد. نرده های شیشه ای که به این روش اجرا می شوند هیچ پایه عمودی ندرند و نمای ظاهری نرده به صورت یک دیواره تمام شیشه ای یک پارچه می باشد. این نوع نرده بیشتر در مجتمع های تجاری مانند پاساژ ها و مکان های عمومی مانند فرودگاه ها اجرا می شود.

برای سفارش انواع نرده شیشه ای بالکن و راه پله و ... با اردلان گلس تماس بگیرید.

چاپ این صفحه