چاپ این صفحه

با واریس های زمان بارداری چه کنیم؟

تعداد بازدید : 83
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۲۰

ورم پا همراه و نمایان شدن رگ های برآمده و پیچ خورده پا، یک بخش طبیعی اما ناخوشایند از بارداری است. معمولاً واریس تا زمانی که کودک شما به یک سالگی می رسد از بین می رود. و روشهایی برای درمان آن نیز وجود دارد.

در بیشتر مواقع، از جراحی و روشهای کم تهاجمی مانند لیزر واریس و اسکلروتراپی (https://dr-tofigh.com/1222/ ) برای درمان رگهای واریسی در دوران بارداری اجتناب می شود زیرا معمولاً خطرات زیادی وجود دارد. با این وجود، چندین روش وجود دارد که می توانید با خیال راحت و اغلب به طور مؤثر به درمان رگهای واریسی در دوران بارداری بپردازید.

ورزش - پیاده روی یا سایر ورزش هایی که عضلات پا در آنها درگیر هستند به انتقال خون از پاها کمک می کند. با متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید تا ببینید چه نوع برنامه ورزشی برای شما بی خطر است.

از کفش های تخت و پاشنه کوتاه استفاده کنید - کفش های خود را به دقت انتخاب کنید! ممکن است کفش پاشنه بلند باعث لاغرتر نشان دادن پاها شود ، اما جریان خون از طریق رگ های پا را نیز مشکل تر می کنند. کفش های پاشنه بلند خود را برای بعد از زمان بارداری نگه دارید.

پای خود را هنگام نشستن از روی یکدیگر رد نکنید - عبور یک پا از روی پای دیگر جریان خون را از طریق رگ های شما مسدود می کند و می تواند باعث ایجاد فشار شود.

موقعیت خود را پیوسته تغییر دهید- اگر در طول کار نیاز به نشستن یا ایستادن طولانی مدت در کل روز دارید ، بهتر است موقعیت خود را تا جایی که می توانید تغییر دهید. این کار باعث می شود خون در پاهای شما جمع نشود.

به پهلوی چپ بخوابید - هرچه شکم باردار بزرگتر می شود ، خوابیدن به پشت راحت تر می شود. اگر واریس دارید ، باید سعی کنید بیشتر روی پهلوی چپ خود بخوابید. این کار باعث می شود رحم به وریدهای شکم فشار نیاورد و در هنگام شب خون جریان راحتتری در پاها داشته باشد.

پاهای خود را بالا ببرید - در طول روز ، کمی پاهای خود را بالا بیاورید. در حالت ایده آل ، پاها باید بالاتر از سطح قلب شما باشند تا قدرت جاذبه بتواند خون را از پاها بیرون بکشد. وقتی در رختخواب هستید می توانید پاها را روی بالش قرار دهید تا به جریان خون در هنگام خواب کمک کند.

میزان مصرف نمک خود را کنترل کنید - خوردن نمک زیاد مایعات بیشتری را به رگ های خونی می کشد که ممکن است فشار وریدهای شما را افزایش دهد. مایعات اضافی می توانند به داخل بافتهای پای شما حرکت کرده و باعث تورم پا یا مچ پا شوند. آب زیادی بنوشید تا به بدن کمک کند تعادل مایعات را به درستی حفظ کند.

مراقب وزن خود باشید - بدن شما هنگام بارداری تغییرات زیادی می کند و بدیهی است که یکی از این تغییرات، وزن شماست. افزایش وزن در دوران بارداری پیش بینی می شود ، اما هرچه وزن بیشتری داشته باشید ، فشار بیشتری به رگهای خود وارد می کنید. شرایط وقتی بدتر می شود که خیلی سریع و در زمان کوتاه، وزن زیادی اضافه کنید. پزشک زنان شما درباره میزان مجاز افزایش وزن در هر زمان به شما هشدار خواهد داد.

چاپ این صفحه