چاپ این صفحه

چرا نوع جعبه غذای بیرون بر مهم است؟

تعداد بازدید : 562
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴

 

 

همان طور که بالاتر هم اشاره شد ، اگر می خواهید که رستوران شما دائما در حال کسب درآمد باشد ، باید شیوه های صحیح بسته بندی را برای غذای خود به کار گیرید. در ادامه قصد داریم دلایل اهمیت انتخاب نوع بسته بندی را به طور مفصل بیان کنیم.

  • محافظت از غذا

جنس بسته بندی مواد غذایی ، بر اساس نوع محافظت از غذا در حین حمل و نقل و جابجایی تعیین می شود. حفظ وضعیت غذا ، هنگام انتقال از رستوران به دست مصرف کننده ، از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال کارتن بیرون بر برای غذا مناسب است. در حالی که آلومینیوم مخصوص قوطی های نوشابه است.

  • ایمنی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی باید به گونه ای باشد که از هر نوع آلودگی حفظ شود. مخصوصا در شرایط این روزها که ویروس کرونا سلامت همه ی مردم را تهدید می کند. اگر غذای آلوده به دست مشتری برسد ، مشتری قطعا ناراضی خواهد بود و سفارش خود را ارجاع می دهد.

فراخوان یک محصول ، اعتبار یک نام تجاری را به طور بالقوه از بین می برد. فروش محصول کاهش پیدا می کند و حتی ممکن است منجر به شکایت هم بشود.

  • تازگی غذا

بسته بندی مناسب می تواند ظاهر ، طعم ، ماندگاری و کیفیت غذا را حفظ کند و یک وعده ی غذایی را جذاب تر کند. وجود چنین خاصیتی در ظروف غذا ، این امکان را به مشتری می دهد که پیش از مصرف یک وعده ی غذایی ، بتواند آن را برای مدتی در خانه نگه دارد.

  • فروش بیشتر

یک کارتن بیرون بر و یک پاکت بیرون بر جذاب ، مشتریان را ترغیب به خرید مجدد می کند. همین موضوع باعث افزایش فروش بیشتر می شود.

  • تقویت نام تجاری

بسته بندی یک لمس تجاری است و یک قسمت اساسی از بازاریابی به شمار می آید. یک جعبه غذای بیرون بر جذاب ، همراه با استفاده ی هوشمندانه از رنگ ها و طرح های خلاق ، باعث ارتباط مستقیم شما با مشتری می شود.

علاوه بر این ها یک بسته بندی می تواند ارزش های شما را به مشتریان منتقل کند. به عنوان مثال ، اگر پایداری و محیط زیست برای شما مهم است ، بهتر است از بسته بندی های سبز یا زیست تخریب پذیر استفاده کنید.

سبز شدن باعث می شود مشتریان بیشتری جذب رستوران شما شوند. به دلیل نوع نگرش شما نسبت به محیط زیست ، این مشتریان دائمی خواهند بود.

مواد تشکیل دهنده ی ظروف بسته بندی مواد غذایی

ظروف و کارتن های بسته بندی مواد غذایی دارای مواد مختلفی مثل پلاستیک ، مقوا ، پلی استایرن ، جعبه های راه راه ، کارتن بیرون بر ، پاکت بیرون بر کاغذی و گزینه های زیست تخریب پذیر و پایدار هستند.

هر نوع بسته بندی از نقاط ضعف و قوت خاصی برخوردار است. شما هنگام انتخاب بسته بندی مواد غذایی ، باید دنبال ماده ای باشید که حداکثر تازگی و محافظت از محصول را فراهم کند.

علاوه بر این با زیبایی ، نام تجاری ، تعهدات زیست محیطی و نوع غذایی که ارائه می دهید ، متناسب باشد. فاکتورهای دیگری نظیر مسافتی را که غذا از رستوران تا منزل مصرف کننده طی می کند ، مدت زمانی که غذا در بسته بندی می ماند و همچنین درجه حرارت مورد نیاز نیز ، باید در نظرگرفته شوند.

تمامی این فاکتورها ، پیش از انتخاب یک بسته بندی مناسب باید مد نظر قرار داده شوند. پس از انجام این مراحل ، حالا می توانید با یک طراح بسته بندی صحبت کنید تا جعبه ی متناسب با محصول شما را آماده کند.

مواد تشکیل دهنده ی انواع جعبه غذای بیرون بر

مواد تشکیل دهنده ی بسته بندی های غذای بیرون بر عبارتند از :

  • فوم پلی استایرن

فوم برای عایق بندی غذاهای گرم و سرد و کمک به حفظ دمای غذاها بسیار عالی است. اما این نوع بسته بندی زیست تخریب پذیر نبوده و آسیب های زیادی را به محیط زیست تحمیل می کند.

  • پلاستیک

پلاستیک محکم است و از نشت غذاها جلوگیری می کند. در رستوران ها از جعبه غذای بیرون بر پلاستیکی برای غذاهای مرطوب و انواع سالاد استفاده می شود.

می توان این ظروف را متداول ترین ظرف های بسته بندی دانست. زیرا ساخت آن بسیار ارزان است. حمل و نقل آسانی دارد و از استحکام بالایی برخوردار است. با این حال پلاستیک ها سازگار با محیط زیست نیستند.

علاوه بر آن سرو غذا در ظروف پلاستیکی ، مواد سمی گوناگونی را وارد غذای شما می کند.

  • بسته بندی پایدار

ظروفی که از تکنولوژی بسته بندی پایدار در ساخت آن ها استفاده شده است ، بسیار برای محیط زیست مفیدند. البته این ظروف قیمت گران تری دارند.

خوشبختانه امروزه آگاهی بسیاری از مصرف کنندگان بالاتر رفته و حاضرند هزینه های بیشتری را برای بسته بندی های سازگار با محیط زیست بپردازند.

پلاستیک ها و هر چیزی که قابل بازیافت نباشد ، برای علاقه مندان محیط زیست ، گزینه ی جذابی نیست. پس بهتر است بسته بندی های قابل بازیافت ، زیست تخریب پذیر و حتی خوراکی هایی که به برند شما ارزش اخلاقی بیشتری می بخشد ، در اولویت قرار گیرند.

  • بسته بندی های مینیمالیستی

این نوع بسته بندی فاقد مواد غیر ضروری و طرح های به هم ریخته است. طراحی ساده ای دارد و ظریف تر است. در واقع از طراحی و ظاهر محصول گرفته تا نوع مواد تشکیل دهنده ی جعبه غذای بیرون بر ، همه چیز احساس سادگی را در غذا می دهد.

بسته بندی مینیمالیستی ، بسیار اقتصادی است و اغلب با محیط زیست سازگار است. سادگی در طراحی محصول به شما کمک می کند تا پیام اصلی نام تجاری خود را ، بهتر به مشتری برسانید.

  • مقوا

مقوا زیست تخریب پذیر است. چاپ به آسانی روی آن صورت می گیرد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. اما غذاهای مرطوب و چرب باعث ایجاد لکه روی کارتن بیرون بر و یا پاکت بیرون بر می شوند.

مقواها عایق مناسبی برای حفظ دما نیستند. اما امروزه نوعی ظروف مقوایی مخصوص پیتزا تولید شده است که عایق حرارتی بوده و دما را تنظیم می کنند.

در چنین بسته بندی هایی ، باید جعبه غذای بیرون بر ، محکم بسته شود. معمولا برای جلوگیری از خمیر شدن محتوی داخل جعبه ، سوراخ های کوچکی روی آن ایجاد می شود تا مقداری هوا خارج شود.

کلام آخر

بسته بندی محصول یک ابزار کلیدی برای شناسایی شخصیت برند شما محسوب می شود. یک جعبه غذای بیرون بر جذاب ، کمک می کند تا توجه مشتریان به یک برند تجاری خاص ، جلب شود و در فضای شلوغ برند های موجود در بازار ، شما را از رقبایتان متمایز می کند.

 

چاپ این صفحه