چاپ این صفحه

12 مدل پله شیک و جدید برای خانه های دوبلکس

تعداد بازدید : 1910
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۳

راه پله ها در قدیم فقط نقشه این را داشتن که دو مکان را به هم دیگر متصل کند و این که راه رفت و آمد  آسان تر شکل بگیرد ولی امروز راه پله ها خیلی مورد توجه افراد قرار گرفته اند به خصوص در منازل که دوبلکس هستند .

همان طور که میدانید پله های که در منازل دوبلکس به کار میروند چشم انداز زیادی در منازل دارد که شما با انتخاب درست و دقیق از انواع راه پله های که برای خانه های دوبلکس وجود دارد ،و با توجه به مساحت خانه و محیط که خانه شما دارد

میتوانید بهترین راه پله را انتخاب کنید که ما در این مطلب راه را برای شما آسان میکنم ، در این مقاله 12  مدل از راه پله های خانه های دوبلکس را  به شما معرفی میکنم  .

پله

پله دوبلکس گرد :

همان طور که میدانید امروزه پله های دوبلکس گرد یا همان پله های پیچ طرف دارهای زیادی نسبت به راه پله های دوبلکس دیگر دارد .

همچنین پله های دوبلکس گرد دارای  انواع محتلفی میباشند ، که از انواع آن میتوان به  پله گرد فلزی، پله گرد بتنی، پله گرد چوبی و یا انواع ترکیبی پله های گرد با مصالح مختلف را نام برد.

  • پله گرد فلزی :

پله گرد فلزی در میان پله دوبلکس گرد دارای طرفدارهای بیشتر در دکوراسیون های منازل است . که می تواند به صورت تمام فلز و یا در ترکیب با مصالح مختلف مورد استفاده قرار میگیرد . پله گرد فلزی معمولا با توجه به سبک دکوراسیون داخلی  منازل شما طراحی می کنند که معمولا در دو دسته حکاکی شده و ساده عرضه می شود. همچنین از دیگر قابلیت های پله های فلزی  نصب در فضاهای کوچک و محدود است .

پله فلزی

  • پله گرد بتونی :

می توان گفت قدیمی ترین و پر طرف دار ترین از میان  پله دوبلکس گرد بخصوص در دکوراسیون خانه های مدرنپله گرد بتونی  می باشد که می توانید با توجه به شکل پذیری بتن به اشکال مختلف و یا در ترکیب  متریال با  دیگر مصالح مختلف در دکوراسیون داخلی منازل  ایجاد شود.

پله گرد بتنی

  • پله گرد چوبی :

پله گرد چوبی   در واقع یکی دیگر از دسته های پله های دوبلکس گرد به حساب می آید و همچنین جزو پر طرف دار ترین پله های  در دکوراسیون های به سبک کلاسیک می باشد که می توان گفت  در ظاهر نوستالژیک و رنگ گرم و قهوه آن بیشتر باعث محبوبیتشان در دکوراسیون خانه های ایرانی شده است.

چوبی

  • پله گرد چوبی درختی :

این  نوع طرح پله گرد چوبی درختی ، در واقع  یک ایده خلاق است و به شکل تنه درخت در داخل منزل طراحی می شود. در ساخت این پله گرد از چوب راش استفاده می شودو همچنین  زیبایی بی نظیری در فضای منزل شما بوجود می آورد.

 

پله گرد چوب درختی

  • پله گرد طرح kl:

این نوع پله ها جزو جدیدترین پله های گرد به حساب می آید . در واقع  در پله گرد KL از یک ستون به شکل L در یک سمت پله گرد استفاده می شود. چوب به کار رفته در این طرح پله گرد، چوب راش یا درخت گیلاس است.

 

پله گرد طرح kl

  • پله گرد طرح خانه چادری :

منازل بزرگی که فضای سبز داران و دیوار ها که به صورت چادر بنا شده اند و روبه روی دیوار پله گرد بنا میشود  این نوع  پله گرد، فضای بسیار کمی را به خود میگیرد و همچنین  تأثیر زیادی در گسترش فضای داخلی شما دارد.

پله چادری

  • پله گرد طرح مینیمالیست :

به صورت مارپیچ در وسط سالن پذیرایی طراحی می شود. طرح به کار رفته در آن ساده اما  شیک و جذاب است.

 

طرح مینالیست

  • پله گرد شناور :

این نوع پله معمولا کمتر دیده میشود ،در منازل دوبلکسی که یک قسمت آن با آکواریوم یا حوض طراحی شده است از پله گرد شناور استفاده می شود. رنگ آن معمولاً سفید است و به صورت مارپیچ طراحی می شود.

 

 

پله گرد شناور

پله دوبلکس مدرن :

در کنار پله دوبلکس گرد از نوع دیگری پله  دوبلکس مدرن برای فضاهای داخلی منازل دوبلکس استفاده می شود.

  • استفاده از پله دوبلکس مدرن کاملا بستگی به معماری داخلی منازل دارد. معمولا در ساخت این نوع پله از انواع مصالح مدرن در رنگ ها و طرح های مختلف استفاده می شود.

 

پله مدرن

پله دوبلکس کم جا:

  • نوع دیگر از پله های دوبلکس ، دوبلکس کم جا هستند با توجه به اسم آن مشخص است که در فضا های کوچک و محدود از این نوع راه پله استفاده میکند و اکثران به صورت پله دوبلکس گرد ساخته میشوند

پله کم جا

پله دوبلکس ساده یا صاف :

این نوع پله ها از لحاظ ظاهری بسیار ساده هستند همچنین از نظر هزینه نیز مقرون به صرف تر از پله های دوبلکس دیگر است .

پله صاف

طراحی و پیاده سازی پله دوبلکس

طرح های به کار رفته در پله دوبلکس منازل مدرن ، چشم انداز خانه های شما را جالب و زیبا میکند . از سویی دیگر  استفاده از آن امنیت و ایمنی فضای داخل منزل یا محل کار شما را دوبرابر می کند. امروزه در معماری مدرن ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای پله معمولی  از پله دوبلکس  استفاده کنند.
اگر قصد طراحی و نصب پله دوبلکس در منزل خود دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

 

چاپ این صفحه