چاپ این صفحه

پیدایش مانتو

تعداد بازدید : 469
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۱۰

پیدایش مانتو بر خلاف تصور عموم هیچ ارتباطی به کشورهای اسلامی و حجاب ندارد. واژه manteau کلمه‌ای فرانسوی به معنی لباس بلندی است که بر روی سایر لباس‌ها پوشیده می‌شود. در واقع پیدایش این لباس زنانه نیز به قرن هفدهم و کشور فرانسه مربوط می‌شود. این لباس به عنوان بخشی از پوشش خانم‌ها برای استفاده بر روی لباس شب و یا لباس راحتی طراحی و تولید شد. البته مدل‌های ابتدایی مانتو زنانه با مدل‌های امروزی بسیار متفاوت بود و بیشتر شبیه پیراهنی بلند و بسیار آزاد بود. 
در ایران نیز از اواخر دهه 50 شمسی شکل جدیدی از مانتو وارد فرهنگ پوشش بانوان شد. با توجه به اینکه انواع مانتو در کنار پوشیده بودن، آزادی عمل مناسبی را نیز به همراه دارد، به سرعت مورد توجه بانوان قرار گرفت. 
 

مدل مانتو جدید

به طور کلی با آغاز دهه 80 شمسی مانتوها نیز شروع به تغییر کرده و مدل‌های جدید آن همه ساله وارد بازار شدند. یکی از روندهای اصلی این طراحی‌های جدید راحت‌ و کوچک‌تر شدن این نوع لباس بود، به طوری که مانتو کوتاه و در سال‌های بعد حتی مانتو کتی به شدت مورد استقبال قرار گرفتند. در سال‌های اخیر نیز انواع مانتو جلوباز ، بلند، اسپرت، مانتو مجلسی، حریر، جلو بسته با انواع مدل آستین و یقه متفاوت در همه‌ی فصول سال به ویژه در فصل گرما مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

خرید مانتو پاییزه

برای فصل پاییز باید مانتویی مناسب با آب و هوا و رنگ این فصل پوشید. مانتو پاییزه معمولا از جنس پارچه‌های ضخیم مثل پشمی، کرکی، مخمل کبریتی، بافتنی و این مدل پارچه‌ها تولید می‌شود. یک نکته‌ای که اهمیت دارد این است که مانتویی انتخاب کنید که پارچه آن گلوله گلوله نشود تا زیبایی خود را از دست ندهد. نکته دیگری که هنگام خرید مانتو پاییزه باید به آن دقت شود رنگ آن است. معمولا باید از رنگ‌های گرمی که با این فصل زرد و نارنجی هماهنگی دارند، انتخاب شود مانند قهوه‌ای، عاجی، سبز یشمی، نارنجی تیره و این قبیل رنگ‌ها. حتما در نظر داشته باشید که مانتو پاییزه شما موجب اذیت شدن پوست شما نشود و از طرفی دیگر چون لباس‌های پاییزه ضخیم هستند، کمی شما را چاق‌تر نشان می‌دهند و هرگز لباس‌های پاییزه را بزرگ‌تر از سایز خود انتخاب نکنید تا چاق‌تر دیده نشوید.
 

مانتو مجلسی

علاوه بر استفاده روزمره، استفاده از این لباس زنانه در مهمانی‌ها و مجالس و بر روی لباس شب نیز از دیگر کاربردهای آن است. به همین جهت انواع مدل مانتو مجلسی شیک که خود دارای انواع متعددی مانند مانتو بلند، حریر و کوتاه می‌باشد، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. 
 

خرید اینترنتی مانتو زنانه

فروشگاه اینترنتی بانی مد نیز با توجه با تهیه انواع مختلف لباس‌های زنانه و مردانه امکان اطلاع از ویژگی‌ها، قیمت و خرید آنلاین لباس آسان و مطمئن انواع مانتو زنانه را فراهم کرده است.

چاپ این صفحه