چاپ این صفحه

کدام سه پایه دوربین مناسب است؟

تعداد بازدید : 561
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۱۳

یکی از ابزار های مهم و کاربردی دوربین عکاسی می باشد که در میان عکاسان بسیار محبوب می باشد اما در هنگام خرید سه پایه دوربین باید به نکاتی توجه داشت تا بتوانید یک سه پایه حرفه ای و با کیفیت و مناسب نیاز خود تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر توضیح سه پایه دوربین و اجزا آن نکات لازم برای خرید سه پایه دوربین را هم بگوییم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی سه پایه دوربین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید دوربین های با کیفیت و حرفه ای و استفاده از سیستم های ضدلرزش به میزان زیادی از تاری عکس ها در اثر لرزش دوربین کاسته شده است، اما هنوز هم استفاده از سه پایه دوربین را می توان یکی از قابل اعتماد ترین وسیله برای جلوگیری از لرزش دوربین های عکاسی می باشد.

در بازار سه پایه های دوربین از نظر ارتفاع، وزن، نوع سر، میزان تحمل، قیمت و… با یکدیگر متفاوت هستند و از تنوع زیادی برخوردار هستند. در هنگام خرید سه پایه دوربین همیشه این سوال پیش می آید که کدام نوع مناسب می باشد. در ادامه به بررسی این سوال خواهیم پرداخت.

معرفی سه پایه دوربین

دلیل خرید سه پایه دوربین چیست؟

شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا به سه پایه دوربین نیاز دارید؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که این محصول دارای کاربرد های زیر می باشد:

  • برای افزایش وضوح و عمق میدان در تصاویر برای محیط‌های کم نور
  • برای قراردادن وسایل جانبی دوربین سنگین مانند لنز دوربین
  • برای افزایش کیفیت تصاویر با پایین نگه داشتن مقدار ISO.
  • به منظور ایجاد شرایط کادری مناسب طوری که قادر به گرفتن عکس با شاتر نباشید
  • برای عکسبرداری HDR و عکس‌های پانوراما که نیازمند دقت بالایی هستند
  • برای عکاسی در شب مانند ماه، سیارات، ستاره‌ها و همچنین عکاسی با نور یا استفاده از نور موجود برای منظره
  • برای گرفتن عکس‌های شخصی به کمک یک تایمر دوربین
  • برای عکاسی close-ups و macro از گل‌ها و حشرات
  • عکاسی در زوایای دشوار یا غیرممکن
  • برای فیلمبرداری بدون لرزش
  • اجزا سه پایه دوربین

پایه ها

یکی از اجزای این محصول پایه های آن می باشد که به طور معمول از جنس آلومینیوم، بازالت، استیل یا فیبر کربن می باشد.

سر

دومین بخش از سه پایه دوربین، سر می باشد که بخشی از دوربین دیجیتال یا لنز را در خود نگه می دارد. سر انواع مختلفی دارد که محبوب ترین آن ها، سر توپی و سر های شیب دار می باشد.

مرکز ستون

این بخش یک پایه جداگانه می باشد که از وسط سه پایه عبور می کند. این ستون امکان بالا بردن سر پایه را می دهد و برای افزایش ارتفاع در عکاسی کاربرد دارد.

پا

سه پایه مناسب اجازه می دهد تا پای سه پایه در انتهای پا ها برای استفاده در فضای باز و داخل خانه تغییر یابد.

اتصالات و سایر متعلقات

در برخی از مدل های سه پایه دوربین بخش هایی قرار دارد که امکان اضافه کردن بازوی اضافی را می دهد. این بازوی اضافی برای قرار دادن تجهیزات جانبی دوربین به مانند: فلاش، چراغ های نورپردازی، رفلکتور و … به کار می رود. همچنین در برخی از سه پایه های دوربین یک قلاب یا ناحیه قلاب مانند وجود دارد که می توان وسیله ایی به مانند کیف دوربین را بر روی آن آویزان کرد.

دلیل خرید سه پایه دوربین چیست؟

نکاتی که در هنگام خرید سه پایه دوربین باید رعایت کرد

وزن سه پایه

باید به وزن دوربین عکاسی خود و همچنین تجهیزات جانبی دوربین خود توجه کنید. شما نمی توانید با خرید یک سه پایه چندکیلوگرمی تجهیزات دوربین سنگین خود را بر روی آن قرار دهید. زیرا در یک لحظه ممکن است حادثه رخ دهد و تمام تجهیزات شما از دوربین گرفته تا سه پایه از بین برود.

ارتفاع سه پایه

دومین موردی که در هنگام خرید سه پایه دوربین باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع سه پایه می باشد. توصیه می شود سه پایه ای تهیه کنید که متناسب با قد شما باشد. ارتفاع باید به گونه ایی باشد، هنگامی که دوربین را بر روی سه پایه قرار می دهید، دریچه مشاهده دوربین هم سطح چشم شما باشد.

ارتفاع سه پایه

جنس سه پایه و وزن آن

وزن سه پایه دوربین بسیار مهم می باشد زیرا اگر سنگین باشد در حمل و نقل آن به مشکل خواهید خورد. جنس سه پایه هم از مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. در .اقع همانطور که گفته شد، جنس پایه ها از مواد مختلفی ساخته می شود که رایج ترین آن ها، آلومینیوم و فیبر کربن می باشد. سبک ترین سه پایه هم از جنس فیبر کربن می باشد.  در واقع این ماده بسیار مقاوم و بادوام و محکم است و یکی از جنس های محبوب و با کیفیت در سه پایه دوربین می باشد. اگر قیمت برای شما مهم نیست این جنس سه پایه بسیار انتخاب مناسبی می باشد.

انواع سه پایه دوربین

  • سه پایه های جیبی
  • سه پایه های رومیزی
  • سه پایه های سفری
  • سه پایه های حرفه ای متوسط
  • سه پایه های حرفه ای سنگین

کدام سه پایه دوربین مناسب است؟

در هنگام خرید سه پایه دوربین حتما این سوال برایتان پیش آمده است. درواقع بسیاری از عکاسان مبتدی که تازه کار هستند سراغ خرید سه پایه های ارزان قیمت می روند که کار درستی می باشد و می توانید برای دوربین عکاسی آن ها مناسب باشد. در واقع بعد ها که این افراد حرفه ای می شوند و لنز های سنگین و حرفه ای خریداری می کنند نیاز جدی تری به سه پایه دوربین خواهند داشت. قبل از خرید سه پایه دوربین حتما تحقیق کنید و طبق نیاز خود سه پایه مناسب خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

خرید سه پایه دوربین برای عکاسان بسیار ضروری و مهم می باشد و در این مطلب نکات مهمی که در هنگام خرید باید دقت کنید را بیان کردیم با خواندن این مطلب شما می توانید یه سه پایه دوربین مناسب را برای خود تهیه کنید. شاپ هشت و چار برترین سایت فروش آنلاین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و تجهیزات جانبی آن می باشد. برای خرید مطمئن به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید.

چاپ این صفحه