چاپ این صفحه

انواع میکروفون موبایل

تعداد بازدید : 281
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۳

با توجه به گسترش گوشی های هوشمند و پیشرفت امکانات و قابلیت های موبایل باعث شده است تا شما به راحتی با استفاده از گوشی هوشمند خود حرفه ای فیلمبرداری کنید. برای فیلمبرداری حرفه ای توسط موبایل نیاز به میکروفون دارید. به همین دلیل امروزه استفاده از میکروفون موبایل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما در خرید میکروفون موبایل راهنمایی کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

میکروفون چیست؟

در ابتدا بهتر است که به این سوال پاسخ دهیم که میکروفون چیست؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم، میکروفون یا به اختصار مایک دستگاهی می باشد که ارتعاشات صوتی منابع مختلف را جذب کرده و آن ها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. میکروفون امواج صوتی مرتعش در هوا را به وسیله پوشش نازکی به نام دیافراگم جذب کرده، آن را به وسیله تنش پیزوالکتریسیته (یا هر متد دیگری) به جریان الکتریکی تبدیل می‌نماید.

میکروفون چیست؟

انواع میکروفون موبایل

برای خرید میکروفون موبایل باید انواع آن ها را بشناسید، به طور کلی بر میکروفون های موبایل بر اساس نوع اتصال بی سیم و باسیم ، نوع سوکت اتصال دهنده و سیستم عامل دسته بندی می شود. در ادامه انواع آن ها را معرفی می کنیم:

میکروفون یقه ای موبایل

یکی از نوع ها که در خرید میکروفون موبایل بسیار محبوب می باشد نوع یقه ای می باشد. این مدل میکروفون شباهت زیادی به آنچه مجری ها در تلویزیون استفاده می کنند دارد. در واقع به دلیل شکل و ظاهر و طریقه نصب آن به مدل یقه ای معروف شده اند. این مدل دارای تنوع های گوناگونی است. همچنین لازم است که بدانید این مدل میکروفون از نظر اتصال به موبایل به دو دسته بی سیم و با سیم تقسیم می شود.

میکروفون یقه ای موبایل

میکروفون شات گان موبایلی

این مدل میکروفون موبایل دارای جک 3.5 میلی متری می باشد و ظاهری مشابه به میکروفون های خبرنگاری دارد که تنها تفاوت آن اتصال آن به موبایل و نصب بر روی دوربین موبایل می باشد و امکان ضبط از فاصله دورتر را می دهد. این نوع میکروفون برای ضبط در محیط های کوچک مناسب است.

میکروفون موبایل اتصال مستقیم

یکی از نوع های دیگر برای خرید میکروفون موبایل می باشد. در این مدل خبری از کابل برای اتصال آن به گوشی نمی باشد و از سوکت استفاده می گردد. این مدل میکروفون ها دارای سوکتusb، لایتینگ و یا جک 3.5 میلیمتری است. این محصول قابلیت چرخش دارد و دارای فوم بادگیر است که باعث می شود صدایی با کیفیت ضبط کنید.

مزیت های خرید میکروفون موبایل

لازم است که بدانید هر میکروفونی درون خود یک قطعه کوچکی دارد که ارتعاشات موجود در هوا و انبوه صدا های محیط را ضبط کند و این قطعه دیافراگم نام دارد. در میکروفون موبایل دیافراگم بزرگتر است و به این معنی می باشد که قدرت پردازش بیشتری دارد و منجر به تولید صدای با کیفیت می شود. در بازار مدل های با کیفیت و حرفه ایی برای میکروفون موبایل موجود است که درگاه لازم برای برقراری ارتباط با نرم افزار و سخت افزار موبایل را دارند.

معرفی بهترین میکروفون های موبایل

برای خرید میکروفون موبایل در ادامه چند نمونه از برترین ها معرفی می کنیم:

میکروفون موبایل یقه ای آهوجا CTP-10DX

این محصول دارای سیمی بلند به اندازه 6 متر است که جز مزیت های آن می باشد. این سیستم با لایه ای اضافی محافظت شده و نویز پایینی دارد و به همین دلیل طول بلند سیم تاثیر منفی بر روی کیفیت صدا ندارد.

میکروفون موبایل یقه ای آهوجا CTP-10DX

میکروفون موبایل یقه ای DCT1

این میکروفون یقه ای دارای قیمت مناسبی است و اگر در هنگام خرید میکروفون موبایل به دنبال قیمت ارزان و مناسب هستید این محصول گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. وزن آن پایین بوده و دارای سیم به طول یک متر می باشد.

میکروفون موبایل یقه ای DCT1

میکروفون گوشی استودیویی SF-910

این محصول برای استودیو و برخی از کاربران خانگی مناسب است. از مهم ترین کاربرد های آن می توان به: ویدیو کنفرانس، چت ویدیویی و در برخی موارد گیمینگ اشاره داشت. طول کابل آن 1.8 متر است و در انتهای خود دارای جک صوتی 3.5 میلی متر است.

میکروفون گوشی استودیویی SF-910

میکروفون گوشی چند جهته ECM-DS70P

این محصول از دیگر مدل ها برای خرید میکروفون موبایل می باشد. دارای ابعاد کوچک است و سیم اضافی ندارد. ورن آن تنها 9 گرم است. خبرنگاران و دریافت کننده های صدا جز اصلی ترین کاربران این محصول می باشند.

میکروفون گوشی چند جهته ECM-DS70P

میکروفون کاردیو بویا BY-MM1

این نوع میکروفون دارای قیمت بسیار بالایی است و بسیار با کیفیت می باشد. از مزیت های آن می توان به استفاده از آن همراه با دوربین دیجیتال علاوه بر گوشی هوشمند اندروید و ای او اس است. این محصول دارای کاربرد چندگانه است و کارآیی فوق العاده ای دارد.

میکروفون کاردیو بویا BY-MM1

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل شما در خرید میکروفون موبایل راهنمایی کنیم. با رعایت این نکات و آشنایی با این مدل از میکروفون ها شما به راحتی می توانید خرید خود را انجام دهید و طبق نیاز و کاربرد مورد نظر شما میکروفون خود را خریداری کنید. شاپ هشت و چار یکی از برترین سایت های فروشگاه آنلاین در زمینه تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری می باشد و برای مشاهده محصولات و نکات لازم آموزشی عکاسی و فیلمبرداری می توانید به سایتشان مراجعه کنید.

چاپ این صفحه