چاپ این صفحه

معرفی انواع مقنعه

تعداد بازدید : 627
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۴
چگونه با مقنعه زیبا شویم؟

یکی از بخش های ضروری لباس خانم های داشن آموز،دانشجو و کارمند مقنعه می باشد. برای خرید و انتخاب مقنعه لازم است که نکاتی را رعایت کنید اما ممکن است که این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه با مقنعه زیبا شویم؟ در ادامه این مطلب قصد داریم تا این پوشش را مورد بررسی قرار دهیم و همه چیز را درباره مقنعه خواهیم گفت. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مقنعه چه نوع پوششی است؟

در ابتدا شاید برایتان سوال باشد که مقنعه چه نوع پوششی می باشد، در پاسخ این سوال باید بگوییم، مقنعه پوششی می باشد که در کشور های مسلمان توسط زنان برای پوشش دادن موی سر و همچنین قسمت های فوقانی اندام که به طور معمول با لباس های عادی پوشیده نمی شود مورد استفاده قرار می گیرد.

این پوشش در ایران برای محیط های اداری و رسمی از جمله مدرسه و دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. البته پوشش سر در کشور ما اغلب چادر، روسری و شال می باشد و مقنعه کاربرد رسمی دارد. در کشور های ترکیه و مالزی دارای مدل های آن متفاوت تر از کشور ما است.

مقنعه چه نوع پوششی است؟

معرفی انواع مقنعه

مدل های اصلی مقنعه ایرانی در دو مدل چانه دار و بی چانه یا همان آبشاری می باشد. مدل های چانه دار بیشتر در دهه های ۶۰ و ۷۰ محبوب بوده است و امروزه خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از آن ها در بالای آن یک لایه ابری و نازک به صور قاب طوری دوخته شده است که باعث می شود لبه آن صاف و هموار باشد . این مدل مخصوص افرادی است که همیشه با مقنعه خود درگیر هستند. برخی دیگر از مدل های دیگر دارای کش هستند که به محکم ایستادن آن کمک می کند. این مدل برای دانش آموزانی که جنب و جوش بیشتری دارند مناسب می باشد.  یکی از مدل های جدید که وارد بازار شده است، مدل کراواتی است که دوران مد بودنشان کوتاه است و خرید آن ها توصیه نمی شود.

جنس مقنعه

بهترین جنسی که می توانید انتخاب کنید، نخی می باشد. الیاف نخی تبادل هوا و حرارت دارند و شما را گرم نمی کنند البته الیاف پلاستیکی دارای مزیت هایی همچون چروک نشدن را دارد. الیاف پلاستیکی رنگ شفاف تری دارند و صاف و سفت می ایستند. اگر قصد دارید که مقنعه را به مدت طولانی بر روی سر خود نگه دارید توصیه می شود که از جنس نخی استفاده کنید . جنس کرپ هم از دیگر جنس ها می باشد که ظاهر رسمی ندارد و برای دانشجویان توصیه نمی شود.

جنس مقنعه

هماهنگی مقنعه با اندام

توجه داشته باشید که برای زیباتر شدن به وسیله مقنعه، افراد لاغر و افرادی که شانه های کم عرضی دارند باید از پوشیدن مدل های بلند خودداری کنند. وقتی که این افراد ممدل های بلندی که قدشان تا وسط بازوهای آنها می رسند را می پوشند باعث می شوند ظاهر نامناسبی پیدا کنند. مقنعه‌های کوتاه که قد آن ها تا سر شانه می رسد گزینه مناسب تری برای این افراد هستند. همینطور افراد چاق هم باید مدل بلند بپوشند تا از این طریق لاغر تر به نظر برسند. دقت داشته باشید که این پوشش نباید تنگ یا گشاد باشد و پس از خرید آن را برای صورت خودتان اندازه کنید.

هماهنگی مقنعه با اندام

طریقه نگهداری

اکثر مقنعه های نخی رنگ می دهند و برای جلوگیری از این کار بهتر است در ابتدا پس از خرید به صورت جداگانه و با آب کاملا سردبشویید تا رنگشان را به سایر لباس ها پس ندهند. برای شستشو رنگ تیره از شوینده های مایع استفاده کنید و دقت داشته باشید که استفاده از نرم کننده در آخرین مرحله شستشو برای تمام آن ها لازم است. این کار از ایجاد اصطکاک بین پارچه مقنعه و مو جلوگیری می کند برای پیشگیری از بور شدن پارچه مقنعه‌ها در اثر تماس با نور آفتاب باید آنها را پشت و رو پهن کنید.برای خشک کردن و اتو هم آن را پشت و رو اتو کنید یا بر روی آن یک پارچه نخی قرار دهید.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل درباره مقنعه و نکات آن صحبت کردیم. با رعایت این موارد می توانید یک استایل جذاب با مقنعه داشته باشید. برای خرید انواع شال و روسری و مقنعه می توانید به سایت مروا مزون مراجعه کرده و یک خرید آنلاین ایمن و راحت را تجربه کنید.

 

چاپ این صفحه