چاپ این صفحه

ویژگی های یک دانگل وای فای مناسب

تعداد بازدید : 353
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۲۲

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری استفاده از وای فای بسیار رایج شده است و به طور حتم واژه دانگل را بسیار شنیده اییم. که این ابزار یک قطعه سخت افزاری کوچکی است که به ابزار های الکترونیکی به مانند تلویزیون، کامپیوتر و … متصل می گردد. در ادامه مطلب قصد داریم تا دانگل وای فای را به طور کامل بررسی کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دانگل چیست؟

در واقع دانگل یک وسیله و یا دستگاه است که به عنوان یک واسط ارتباطی میان سایر دستگاه ها و سیستم ها می باشد. از واژه دانگل در کاربرد های متفاوتی در حوزه کامپیوتر استفاده می شود. دانگل وای فای هم یک دستگاه کوچک است که برای اتصال کامپیوتر به اینترنت و حالات مختلف شبکه کاربرد دارد. این نوع دانگل ها دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

دانگل چیست؟

شکل ظاهری دانگل وای فای

به طور کلی دانگل ها به صورت USB طراحی می شوند و با اتصال به سیستم مورد نظر امکان ارتباط وایرلس بین دو سیستم را برقرار می کند. به عنوان مثال کامپیوتر های رو میزی امکان اتصال به وای فای را ندارند و نمی توانند به خودی خود به مودم متصل شوند، در این شرایط شما می توانید از دانگل وای فای استفاده نمایید تا قابلیت جدیدی به سیستم شما اضافه شود و سیستم شما توانایی اتصال به وای فای را پیدا کند.

معرفی انواع دانگل

  • دانگل بلوتوث
  • دانگل وای فای
  • دانگل کارت حافظه
  • دانگل موس بی سیم
  • دانگل کیبورد بی سیم
  • دانگل تأمین کننده شارژ
  • دانگل دسته (joystick) بی سیم
  • دانگل صوتی ّبرای استفاده و اتصال (AUX)
  • دانگل سیم کارت (برای اتصال سیستم به اینترنت از طریق سیم کارت مورد استفاده قرار می گیرد)

نحوه عملکرد دانگل وای فای

نحوه عملکرد دانگل وای فای

دانگل وای فای یک دستگاهی است که به شما امکان می دهد تا سیستم شما به اینترنت متصل گردد. جالب است که بدانید برخی از این دانگل ها به لپ تاب ها متصل نمی گردد و به طور مستقل کار می کنند. به طور کلی دانگل ها دارای یک مدار فیزیکی استاندارد برای پشتیبانی از شبکه های مختلف هستند. برای اتصال و عملکرد درست رایانه یک درایور و برنامه برای آن طراحی می شود و امکان پیکره بندی و ایجاد تنظیمات مختلف در ویندوز را امکان پذیر می کند. به طور معمول در این دستگاه ها از چراغ LED استفاده می شود تا از این طریق اتصال آن را تایید کند.

مزیت های استفاده از دانگل وای فای

این دستگاه از ابعاد بسیار کوچکی برخوردار است و برای حمل آن هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. جالب است که بدانید دانگل ها برخلاف دیگر دستگاه ها می توانند بر روی چندین سخت افزار وجود داشته باشند. به طور مثال شما اگر یک دانگل USB بلوتوث داشته باشید می توانید روی کامپیوترهای مختلفی که بلوتوث ندارند برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید و به راحتی اقدام به جابه جایی فایل کنید. از دیگر مزیت های دانگل وای فای این است که به شما این امکان را می دهد در هر جاییف در هر زمانی به اینترنت دسترسی داشته باشید.

 

ویژگی های یک دانگل وای فای مناسب

دانگل های وای فای در مدل آنتن دار و بدون آنتن در بازار وجود دارند. هر کدام از این دانگل ها مزیت و معایب مخصوص خود را دارند. در مدل های بدون آنتن از برد اتصال کوتاه استفاده می شود و به همین دلیل برای استفاده از فاصله طولانی در مقایسه به مودم گزینه مناسبی نمی باشد. در مقابل مدل های آنتن دار دارای برد اتصال بیشتری است و این نوع دانگل ها در مدار های تک آنتن و دو آنتن ارائه می گردد.

ویژگی های یک دانگل وای فای مناسب

طریقه استفاده از دانگل وای فای

استفاده از دانگل وای فای بسیار ساده و آسان می باشد و در کمترین زمان ممکن می توانید آن را نصب کنید و استفاده کنید. در واقع دانگل از طریق پورت USB کامپیوتر شما ارتباط برقرار می کند. پس تنها لازم است که آن را به یکی از پورت های سیستم خود متصل کنید تا به راحتی شناسایی شود. برخی از مدل های این وسیله از طریق ویندوز شناسایی نمی شود. برای این که این مشکل حل شود لازم است تا درایور دانگل مربوطه را که معمولا در سایت سازنده ارائه می شود ، دانلود کرده و نصب کنید. بعد از انجام این کار به راحتی می توانید از این ابزار استفاده کرده و لذت ببرید.

 

مزایای استفاده از دانگل

  • به شما امکان می دهند در هر جایی بتوانید از اینترنت و شبکه مورد نظر خود استفاده کنید.
  • قابل حمل هستند و به راحتی می توانید آن ها را با خود جا به جا کنید.
  • استفاده آسانی دارند.
  • امکان استفاده از پهنای باند کامل را دارند.

معایب استفاده از دانگل

  • معمولا نیاز به پورت USB ویا سایر پورت هایی دارند که به راحتی قابل استفاده در موبایل و تبلت نیستند و به همین دلیل نیاز به کابل OTG دارید
  • در یک زمان فقط به یک وسیله متصل می شوند.
  • در نسخه های جدید و پر سرعت ممکن است قیمت زیادی داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل شما را با دانگل وای فای آشنا کردیم. در واقع امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی استفاده از اینترنت بسیار ضروری شده است و به همین دلیل این ابزار کاربرد فراوانی دارند و به طور کلی دانگل نقش واسط برای اتصال به سیستم های الکترونیکی را ایفا می کند. برای خرید انواع تجهیزات دوربین عکاسی و فیلمبرداری به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید.

چاپ این صفحه