چاپ این صفحه

کامپوزیت ونیر دندان در دندانپزشکی دیجیتال

تعداد بازدید : 364
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۲۰

آسیب هایی که به دندان وارد می شوند می توانند ظاهر لبخند را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. لکه های ناشی از مصرف خوراکی های که آثار آن ها در بلند مدت به جا می ماند و همچنین ضربه های وارد شده به دندان که سبب شکستن، ترک خوردن یا لب پر شدن دندان می شود همگی مجموعه اتفاقاتی هستند که می توانند فرد را به فکر وا دارند تا راهی برای درمان این مشکل پیدا کند.

در حال حاضر راه های مختلفی برای رفع این مشکلات وجود دارد. استفاده از روکش های دندانی به صورت موقت یا دائم از جمله راه هایی است که توسط دندانپزشکان نیز توصیه می شوند. یکی از انواع روکش ها که کاربرد بسیار مناسبی برای رفع آسیب های دندانی دارد، استفاده از کامپوزیت دندان است.

 

کامپوزیت ونیر از دسته روکش های دندانی است که پوسته های نازکی دارند و در قسمت جلویی دندان قرار می گیرند تا ظاهر آن را بهبود بخشند. کامپوزیت ونیر در حقیقت تنها یکی از چندین روش موجود برای تغییر ظاهر دندان ها و اصلاح طرح لبخند است. شکل دادن مینای دندان، باندینگ و استفاده از تاج های دندانی را می توان به عنوان سایر روش های درمانی معرفی کرد.

به طور کلی دو نوع اصلی از روکش های دندانی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرندروکش های پرسلن و روکش های کامپوزیت که از آن ها به عنوان کامپوزیت ونیر نیز یاد می شود. روکش های پرسلن به صورت سفارشی ساخته می شوند و شرایطی کاملا متناسب با دندان های فرد دارند با این حال کامپوزیت ونیر ها از رزین به رنگ دندان ساخته می شوند و این همان ماده ای است که برای اتصال دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت های بسیار زیادی در استفاده از هر یک از کامپوزیت ونیر ها و پرسلن ها وجود دارد اما نکته حائز اهمیت در رابطه با انتخاب هر کدام آن است که به سطح مشکل دندان های خود توجه داشته باشید و با بررسی بودجه شخصی خود یک گزینه را استفاده کنید.

 

کامپوزیت ونیر در زیبایی دندان بسیار حائز اهمیت است و می تواند ظاهر دندان ها و لبخند فرد را به طور کلی تغییر دهد. یکی از مهم ترین نکات در رابطه با استفاده از کامپوزیت ونیر آن است که هر فرد با توجه به نیاز های خودش می تواند از آن استفاده کند.

در حقیقت کامپوزیت ونیر با توجه به شکل دندان های هر فرد به صورت جدا گانه طراحی می شونداین روش درمانی تهاجم بسیار کمی دارد و با بی حسی موضوعی می تواند به نتیجه برسد. این روکش ها به صورت مستقیم روی دندان قرار می گیرد و می توانند به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته شوند.

یکی از مزیت های استفاده از کامپوزیت طرح لبخند این است که مینای دندان آسیب جدی نمی بیند و لایه نازکی از رزین به صورت مسقیم بر روی دندان قرار می گیرد تا مشکلات دندان را بر طرف سازد. این ماده به راحتی می تواند ظاهری زیبا تر و بهتر به دندان های شما ببخشد.

درمان به کمک این روش به تعداد دندان هایی که فرد می خواهد اصلاح کند بستگی دارد. در این روش درمانی نیازی به تراشیدن دندان ها وجود ندارد و به همین دلیل است که در اولین مراحل درمان و پس از اولین جلسه می توان تحولات اولیه را مشاهده کرد.

در دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری کامپوزیت ونیر  را تجربه کنید.

چاپ این صفحه