چاپ این صفحه

فرق سوسیس بلغاری و کوکتل

تعداد بازدید : 1267
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۲۴

سوسیس یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین فرآورده های گوشتی است و دارای تنوع زیادی هم می باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را به طور کامل با سوسیس آشنا کنیم و انواع سوسیس را معرفی خواهیم کرد و فرق سوسیس بلغاری و کوکتل هم مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه این مطلب خوشمزه همراه ما باشید.

سوسیس چیست؟

قبل از بررسی فرق سوسیس بلغاری و کوکتل بهتر است که خود سوسیس را بررسی کنیم، به طور معمول سوسیس با گوشت چرخ کرده قرمز یا سفید تهیه می شود. در تهیه این فرآورده گوشتی از چربی خوراکی، نمک، ادویه، انواع سبزیجات و افزودنی های مجاز استفاده می گردد. در گذشته مواد تشکیل دهنده سوسیس را درون روده حیوانات ریخته و طبخ می کردند اما امروزه بیشتر از پوشش های کلاژن، سلولز و پلاستیک استفاده می شود.

ماندگاری سوسیس به چه صورت است؟

با توجه به مواد تشکیل دهنده و مواد افزودنی که به سوسیس اضافه می شود باعث می گردد تا زمان ماندگاری آن ها زیاد باشد. به همین دلیل می توانید این فرآورده گوشتی را تا مدت ها در یخچال نگهداری کنید. سوسیس تنوع و انواع مختلفی دارد که در ادامه این مطلب قصد داریم تا انواع سوسیس را مورد بررسی قرار دهیم.

سوسیس گوشت

برای شناخت فرق سوسیس بلغاری و کوکتل لازم است که با انواع سوسیس آشنا شوید. در واقع یکی از خوشمزه ترین از انواع سوسیس ها می توان به سوسیس گوشت اشاره کرد. این نوع سوسیس با انواع مختلف گوشت همچون: گوشت سفید و قرمز، گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، مخلوط این دو نوع گوشت و انواع گوشت که شامل گوشت بوقلمون، گوشت ماهی می باشد، طبخ می گردد. هرچه مقدار گوشت استفاده شده در این نوع سوسیس ها بیشتر باشد، خوشمزه تر و لذیذتر خواهد بود.

 

سوسیس فرانکفورتر

یکی دیگر از انواع سوسیس می باشد که با 70 درصد گوشت قرمز تهیه شده است و یکی از پرطرفدارترین فرآورده های گوشتی به حساب می آید. به دلیل این که در این مدل سوسیس از مقدار زیادی گوشت استفاده شده است به همین دلیل مورد توجه مصرف کنندگان می باشد و طعم بسیار لذیذی دارد. در تولید سوسیس فرانکفورتر از ۷۰ درصد گوشت قرمز، روغن مایع، گلوتن، نشاسته، نمک، ادویه و دیگر افزودنی‌های مجاز استفاده می‌شود. سوسیس فرانکفورتر 80 درصد هم موجود است که این نوع سوسیس برای افراد که دارای چربی خون و کلسترول هستند توصیه نمی شود. شما می توانید این سوسیس را به صورت کبابی  و گریل طبخ کنید و نوش جان کنید.

سوسیس فرانکفورتر

سوسیس کوکتل

یکی دیگر از فرآورده های گوشتی که بسیار محبوب است، سوسیس کوکتل است. در این مطلب قصد داریم تا فرق سوسیس کوکتل و بلغاری را مورد بررسی قرار دهیم. به طور معمول تمام کوکتل های موجود در سراسر دنیا در سایز های کوچک و حجیم موجود هستند. این نوع سوسیس ها در انواع مختلف با میزان گوشت مختلف تولید می شوند.  انواع کوکتل را  می توانیم در دسته بندی زیر مشاهده کنیم:

کوکتل گوشت قرمز ۵۵ درصدی

کوکتل دودی با بیش از ۵۰ درصد گوشت قرمز

کوکتل پنیری با بیش از ۵۰ درصد گوشت قرمز

کوکتل ویژه با ۷۰ درصد گوشت

کوکتل ویژه دودی تا ۷۰ درصد گوشت قرمز

کوکتل مرغ ویژه با بیش از ۸۰ درصد گوشت مرغ

غذا های همچون انواع پیتزا با استفاده از سوسیس کوکتل بسیار خوشمزه خواهد بود همچنین ساندویچ های خوشمزه ای هم با سوسیس کوکتل و ادویه های مخصوص می توانید درست کنید و نوش جان کنید. در بیشتر کشور ها از این مدل سوسیس در تزئین خوراک بوقلمون، بیکن و... استفاده می شود. کوکتل کبابی هم دارای طعم فوق العاده ای است که پیشنهاد می کنیم امتحان کنید.

سوسیس کوکتل

سوسیس بلغاری

برای متوجه شدن فرق سوسیس کوکتل و بلغاری لازم است که با سوسیس بلغاری و مواد تشکیل دهنده آن هم آشنا شوید. این مدل سوسیس همانطور که از نامش پیداست برای بار اول در کشور بلغارستان تولید و مصرف شد. در نسخه اصلی این نوع سوسیس در بلغارستان، یک نوع سالامی به صورت خشک شده با طعم بسیار تند می باشد که در پوشش مستطیل شکلی قرار دارد. در ایران هم سوسیس بلغاری به صورت حجیم تولید می شود و با گوشت های مختلفی همچون گاو، گوساله و مرغ می باشد که دارای مدل های مختلفی مانند: بلغاری گوشت قرمز، بلغاری مرغ و بلغاری مخلوط گوشت قرمز و گوشت مرغ اشاره داشت. برای تولید و تهیه سوسیس بلغاری از 50 تا 70 درصد گوشت قرمز، 80 درصد گوشت مرغ استفاده می شود. خوراک سوسیس بلغاری، ساندویچ بلغاری، پیتزا و انواع غذاهای ترکیبی با سوسیس از جمله غذاهایی است که می‌توان با استفاده از این فرآورده گوشتی محبوب آماده کرد.

سوسیس بلغاری

سوسیس آلمانی

از آنجایی که با توضیحات بالا فرق سوسیس کوکتل و بلغاری را متوجه شدید. لازم است که نوع دیگر سوسیس را به نام آلمانی معرفی کنیم. یکی دیگر از مدل های سوسیس با گوشت قرمز می باشد که درصد استفاده از گوشت در آن 40 تا 70 درصد می باشد. از این مدل سوسیس برای تهیه خوراک و ساندویچ بندی استفاده می شود.

سوسیس آلمانیسوسیس هات داگ

یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع سوسیس می باشد. این مدل سوسیس با گوشت قرمز تهیه می شود البته که هات داگ از گوشت مرغ هم تهیه می شود. ساندویچ هات داگ جز غذا های مشهور و پرطرفدار می باشد. این نوع سوسیس در انواع مختلفی تولید می شود که در زیر به آن ها اشاره کردیم:

سوسیس هات داگ

  • هات داگ گوشت ۵۵ درصد
  • هات داگ گوشت قرمز پنیری
  • هات داگ گوشت ۷۰ درصدی
  • هات داگ گوشت دودی با گوشت ۷۰ درصدی
  • هات داگ با ۸۰ درصد گوشت مرغ
  • هات داگ با ۸۰ درصد گوشت قرمز
  • هات داگ گوشت و پنیر

کلام آخر

در این نوشته در مورد فرق سوسیس بلغاری و کوکتل و همچنین انواع سوسیس توضیحاتی را ارائه کرده ایم. اگر از طرفداران فست فودها و سوسیس و کالباس هستید پیشنهاد می کنیم که از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و ... است. برخی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین محصولاتی که توسط دهکده پروتئین تولید شده اند عبارتند از :

انواع سوسیس ارگانیک  مانند : سوسیس بوقلمون، سوسیس شکاری، سوسیس گوشت گوساله، سوسیس گوشت گوساله دودی، سوسیس گوشت گوسفندی، سوسیس مخلوط گوشت و مرغ، سوسیس مرغ، سوسیس نورنبرگ، سوسیس هات داگ و ...

انواع ژامبون درجه یک مانند : ژامبون بوقلمون، ژامبون بیکن، ژامبون پپرونی، ژامبون گوشت گوساله، ژامبون گوشت گوسفندی، ژامبون مرغ، ژامبون مرغ و قارچ و ...

انواع همبرگر آماده مانند :  همبرگر گوسفندی، همبرگر مخلوط گوسفندی و گوساله

دهکده پروتئین با ارائه برخی خدمات توانسته است رضایت خاطر مشتریان را جلب کند. یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط دهکده پروتئین اقدام به تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری است. به این ترتیب می توانید شاهد استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در تهیه محصولی که قصد استفاده آن را دارید باشید. همچنین می توانید از بهداشتی بودن تمامی مراحل تولید این محصولات نیز خاطر جمع شوید و با خیالی آسوده از طعم سوسیس و کالباسی که مصرف می کنید لذت ببرید.

تولید سوسیس و کالباس ارگانیک بدون استفاده از مواد نگهدارنده، ایجاد امکان خرید اینترنتی سوسیس و کالباس، فروش سوسیس و کالباس دست ساز و .... نیز برخی دیگر از خدمات ارائه شده توسط دهکده پروتئین برای جلب رضایت مشتریان می باشد.

این محصولات سالم و خوشمزه را هم می توانید به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تهیه کنید. برای خرید حضوری این محصولات باید به شعب مختلف دهکده پروتئین مراجعه نمایید. برای خرید اینترنتی نیز می توانید به سایت دهکده پروتئین مراجعه کرده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

چاپ این صفحه