چاپ این صفحه

طرز تهیه هات چیپس

تعداد بازدید : 555
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۲۵

هات چیپس یا همان ترکیب جذاب چیپ و پنیر یکی از میان وعده های خوشمزه است و همچنین جز میان وعده های کافی شاپ هم محسوب می شود و طرفداران بسیاری دارد. البته این میان وعده خوشمزه دارای کالری زیادی است و می توانیم آن را به عنوان یک غذای کامل هم بدانیم. هات چیپس می تواند یک میان وعده و غذای مناسب برای مهمانی و تولد ها باشد. در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه هات چیپس را به شما آموزش دهیم. در ادامه این آموزش خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه هات چیپس در منزل

  • چیپس بزرگ ۱ بسته
  • پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
  • ذرت ۱۰۰ گرم
  • ژامبون ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد کوچک
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • سس فرانسوی ۴ قاشق غذا خوری
  • آویشن، نمک، فلفل، جوز هندی به میزان لازم
  • پنیر گودا ۱۰۰ گرم
  • نصف استکان شیر

مواد لازم برای طرز تهیه هات چیپس در منزل

آماده سازی مواد اولیه

مرحله اول طرز تهیه هات چیپس، آماده سازی مواد اولیه این میان وعده است. در ابتدا قارچ ها را شسته و سپس برش می زنیم و در تابه ای داغ آن را تفت می دهیم تا آب قارچ ها گرفته شود. ژامبون مورد نظر خود را که هم می تواند گوشت باشد هم مرغ را به صورت نگینی یا نواری برش می زنیم. سپس فلفل دلمه ها را نگینی خرد می کنیم و بعد از آن ادویه های دلخواه را به میزان دلخواه مخلوط کرده و کنار می گذاریم.

آماده سازی

در این مرحله طرز تهیه هات چیپس لازم است که ظرف پیرکس مناسبی را انتخاب کرده و چیپس ها را داخل آن ریخته و با کمی فشار سطح چیپس را صاف می کنیم. سپس در این قسمت سس فرانسوی را بر روی چیپس ها ریخته و ژامبون خرد شده، قارچ، ذرت، فلفل دلمه ای را بر روی آن لایه به لایه اضافه می کنیم. سپس یک لایه ضخیم پنیر پیتزا را بر روی آن می ریزیم و لایه بعدی به ترتیب دوباره مواد اولیه را اضافه می کنیم. توجه داشته باشید در هر لایه بعد از اضافه کردن پنیر ادویه هم اضافه کنید. سپس این ترکیب خوشمزه را درون فر قرار می دهیم تا پنیر ها آب شود و طلایی گردد.

اضافه کردن شیر و پنیر

در مرحله آخر طرز تهیه هات چیپس، شیر را داغ کرده و کمی که داغ شد به آن پنیر را اضافه می کنیم سپس مایع غلیظی باید بدست آید و سپس این مخلوط را بر روی ترکیب هات چیپس اضافه می کنیم و در آخر به آن سس و نمک می زنیم. اکنون هات چیپس شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

نکاتی که در طرز تهیه هات چیپس رعایت کنید

نکاتی که در طرز تهیه هات چیپس رعایت کنید

 

  1. در نهایت از کمی جعفری خورد شده برای روی هات چیپس استفاده کنید.
  2. در صورتی که این مواد را در دسترس نداشتید این پیش غذا را می توانید با چیپس و پنیر تهیه کنید.
  3. استفاده از فلفل دلمه ای های رنگی بسیار غذای شما را جذاب خواهد کرد.
  4. دمای فر باید 180درجه باشد و تقریبا 20 دقیقه درون فر باشد، کافی است

طرز تهیه هات چیپس بر روی گاز

اگر شما فر نداشته باشید می توانید به راحتی همان ترکیب بالا را بر روی گاز درست کنید. به این صورت که به مانند دستور العمل بالا عمل کرده و مواد اولیه را درون یک قابلمه یا تابه قرار می دهید و سپس آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی گاز با یک دمای کم قرار می دهید به این صورت پنیر پیتزا شما به طور کامل آب می شود.

طرز تهیه هات چیپس بر روی گاز

نکاتی برای داشتن طعم متفاوت تر هات چیپس

برای طرز تهیه هات چیپس متفاوت با یک طعم منحصر به فرد می توانید علاوه بر این که از ژامبون استفاده می کنید از مرغ پخته ریش شده هم درون این ترکیب استفاده کنید. به جای سس فرانسوی می توانید از سس هزار جزیره و مایونز استفاده کنید و استفاده از ادویه آویشن درون آن طعم بسیار عالی به هات چیپس شما خواهد داد. همچنین علاوه بر این که درون لایه های هات چیپس خود از پنیر پیتزا استفاده می کنید می توانید قبل از قرار دادن در فر یا گاز بر روی آن پنیر گودا قرار دهید.

تهیه چیپس خانگی

برای طرز تهیه هات چیپس شما می توانید چیپس را در منزل خود درست کنید. برای تهیه چیپس خانگی لازم است که سیب زمینی ها را پوست کرده و سپس بسیار نازک به صورت حلقه ای برش دهید. از آنجایی که باید حلقه ها باید بسیار نازک باشد بهتر است که از رنده مخصوص برای این کار استفاده کنید. بعد از حلقه کردن چیپس ها آن ها را درون یک ظرف پر از آب یخ می ریزیم و حدود نیم ساعت درون آب یخ می ماند. با این روش نشاسته سیب زمینی به طور کامل از بین می رود و بعد از نیم ساعت آبکشی می کنید و بر روی یک دستمال تمیز پهن کرده تا خشک شود. در مرحله بعد به مقدار زیادی درون تابه روغن می ریزیم بر روی حرارت متوسط می گذاریم تا به خوبی داغ شود و سپس سیب زمینی ها را درون روغن می چینیم. توجه داشته باشید که درون تابه به مقدار زیادی سیب زمینی قرار ندهید و نمک و ادویه مورد نظر خودتان را اضافه کنید و زود به زود جابه جا کنید تا سیب زمینی به خوبی سرخ شود و در مرحله آخر آن را بر روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافش گرفته شود.

کلام آخر

در این نوشته در مورد طرز تهیه هات چیپس توضیحاتی را ارائه کرده ایم. اگر از طرفداران فست فودها و سوسیس و کالباس هستید پیشنهاد می کنیم که از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و ... است. برخی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین محصولاتی که توسط دهکده پروتئین تولید شده اند عبارتند از :

انواع سوسیس ارگانیک  مانند : سوسیس بوقلمون، سوسیس شکاری، سوسیس گوشت گوساله، سوسیس گوشت گوساله دودی، سوسیس گوشت گوسفندی، سوسیس مخلوط گوشت و مرغ، سوسیس مرغ، سوسیس نورنبرگ، سوسیس هات داگ و ...

انواع ژامبون درجه یک مانند : ژامبون بوقلمون، ژامبون بیکن، ژامبون پپرونی، ژامبون گوشت گوساله، ژامبون گوشت گوسفندی، ژامبون مرغ، ژامبون مرغ و قارچ و ...

انواع همبرگر آماده مانند :  همبرگر گوسفندی، همبرگر مخلوط گوسفندی و گوساله

دهکده پروتئین با ارائه برخی خدمات توانسته است رضایت خاطر مشتریان را جلب کند. یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط دهکده پروتئین اقدام به تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری است. به این ترتیب می توانید شاهد استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در تهیه محصولی که قصد استفاده آن را دارید باشید. همچنین می توانید از بهداشتی بودن تمامی مراحل تولید این محصولات نیز خاطر جمع شوید و با خیالی آسوده از طعم سوسیس و کالباسی که مصرف می کنید لذت ببرید.

تولید سوسیس و کالباس ارگانیک بدون استفاده از مواد نگهدارنده، ایجاد امکان خرید اینترنتی سوسیس و کالباس، فروش سوسیس و کالباس دست ساز و .... نیز برخی دیگر از خدمات ارائه شده توسط دهکده پروتئین برای جلب رضایت مشتریان می باشد.

این محصولات سالم و خوشمزه را هم می توانید به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تهیه کنید. برای خرید حضوری این محصولات باید به شعب مختلف دهکده پروتئین مراجعه نمایید. برای خرید اینترنتی نیز می توانید به سایت دهکده پروتئین مراجعه کرده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

چاپ این صفحه