چاپ این صفحه

ژامبون گوشت چیست؟

تعداد بازدید : 659
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۳

ژامبون گوشت جز فرآورده های گوشتی لذیذ که از ترکیبات گوشت با نمک و مواد نگهدارنده تولید می شود. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل این نوع ژامبون و انواع دیگر ژامبون را معرفی کنیم. همچنین آموزش تهیه ژامبون گوشت خانگی را به شما بدهیم. در ادامه این مطلب خوشمزه همراه ما باشید.

تغییر سبک زندگی

قبل از بررسی ژامبون گوشت باید بگوییم که امروزه روش زندگی مردم تغییر کرده است و به دلیل اشتغال آن ها الگوی مصرف غذایی هم با تغییراتی مواجه شده است. درنتیجه افراد به سمت غذا های که سریع تر آماده می شوند به مانند فست فود و غذا های آماده روی آورده اند. سوسیس، کالباس و انواع ژامبون جز فرآورده های قدیمی است که خیلی سال است در سبد غذایی افراد جایگاه ویژه ای دارد و خرید ژامبون گوشت و انواع ژامبون را در سبد فروشگاهی افراد می توانیم مشاهده کنیم.

تفاوت ژامبون گوشت و کالباس

شاید برای شما سوال پیش آید که کالباس و ژامبون گوشت چه تفاوتی با هم دارند؟ در پاسخ این سوا باید بگوییم که کالباس از گوشت گاو، بره و گوساله تهیه می شود و برخی از کالباس ها ترکیب چند نوع گوشت هستند. برای مزه دار کردن این فرآورده گوشتی از سیر، خلال بادام، ریتون و پسته استفاده می شود. در حالی که ژامبون گوشت نوعی فرآورده گوشتی است که گوشت ران حیوانات تولید می شود و به صورت ساده و دودی پخته می شود و سپس به آن مواد نگهدارنده و نمک اضافه می گردد. در ایران به این صورت است که به کالباس های با درصد گوشت بالای 70 درصد ژامبون گویند، البته لازم است که این نکته را بدانید طرز تهیه کالباس و ژامبون در اروپا متفاوت می باشد.

تفاوت ژامبون گوشت و کالباس

طرز تهیه ژامبون گوشت در منزل

همانطور که گفته شد ژامبون گوشت یکی از فرآورده های گوشتی لذیذ می باشد  که با آن غذا های خوشمزه و لذیذی می توانید تهیه کنید. این نوع ژامبون را همچنین شما می توانید در منزل خود تهیه کنید.

طرز تهیه ژامبون گوشت در منزل

 

مواد لازم برای تهیه ژامبون گوشت

  • تخم مرغ  یک عدد
  • گوشت کوساله و گوسفند  ۳۷۵ گرم
  • آب به همراه یخ پودر شده ۶۰ میلی لیتر
  • نمک  دو قاشق چایخوری سر خالی
  • شکر  نصف قاشق چایخوری
  • پودر نشاسته یک و نیم قاشق سوپخوری
  • فلفل سیاه  یک سوم قاشق چایخوری
  • شیر خشک نصف قاشق سوپخوری
  • پودر سیر  یک قاشق چایخوری
  • پودر موسیر : یک قاشق چایخوری
  • پودر تخم رازیانه یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر زنجبیل  یک چهارم قاشق چایخوری
  • روغن مایع  دو قاشق سوپخوری
  • پودر تخم شنبلیله  یک چهارم قاشق چایخوری
  • پسته به مقدار لازم
  • فلفل قرمز به مقدار لازم
  • قارچ  به مقدار لازم
  • هویج  به مقدار لازم

مراحل تهیه ژامبون گوشت

در مرحله اول برای تهیه ژامبون گوشت لازم است که گوشت را به خوبی بشویید و سپس خشک کنید و بعد از آن دو مرتبه گوشت را چرخ کنید. بعد از چرخ کردن به خوبی گوشت را ورز دهید و سپس درون یک نایلون تمیز بریزید و به مدت 60 دقیقه در فریزر قرار دهید.

در این مرحله گوشت را از فریزر بیرون آورید و درون ظرف مناسبی قرار دهید و به گوشت چرخ کرده نمک اضافه کنید و دوباره ورز دهید. اکنون ۳۰ میلی لیتر از مخلوط آب و یخ پودر شده را به گوشت اضافه کنید و گوشت را ورز دهید اکنون تخم مرغ را به گوشت اضافه کنید و ورز دهید و ورز دهید. روغن و باقی مانده یخ پودر و آب را در این مرحله به مخلوط گوشتی اضافه کنید و گوشت را ورز دهید تا خودش را بگیرد.

در این مرحله از تهیه ژامبون گوشت لازم است که مواد خشک و ادویه ها به گوشت اضافه شود و دوباره گوشت را ورز دهید. در مرحله آخر قارچ، فلفل قرمز و پسته و هویج را به آن اضافه کنید توجه داشته باشید که اگر برای مخلوط کردن مواد از غذاساز و یا میسکر استفاده می کنید مواد را ابتدا به ظرفی دیگر منتقل کنید سپس پسته و قارچ و فلفل و هویج را به مخلوط گوشتی اضافه کنید.

مراحل تهیه ژامبون گوشت

در این مرحله تمام گوشت ورز داده شده را درون یک فویل قرار دهید. به این صورت که، یک تکه فویل بزرگ را روی سطحی تمیز و مناسب باز کنید و مخلوط گوشتی را در قسمت بالای فویل قرار دهید و دست های تان را به کمک روغن مایع چرب کنید سپس مایه ژامبون را به شکل رولی فرم دهید و ژامبون را به کمک فویل بپیچید و سر فویل را مانند شکلات به صورت محکم بپیچید. این رول باید به مدت 1.5 ساعت درون بخارپز قرار بگیرد

اگر به بخار پز دسترسی ندارید می توانید آبکشی فلزی را روی بخار آب در حال جوش قرار دهید و رول ها را درون آبکش فلزی قرار دهید و روی آبکش را به خوبی بپوشانید تا رول ها به خوبی پخته شوند.
بعد از پخته شدن کامل رول ها آن ها را درون یک کیسه فریزری تمیز قرار دهید و روی کیسه یخ خرد شده بریزید تا ژامبون ها خنک شوند سپس ژامبون های خنک شده را درون یخچال به مدت یک روز قرار دهید و بعد از گذشت ۲۴ ساعت رول را باز کنید و ژامبون گوشت شما آماده خوردن می باشد.

نکاتی برای تهیه ژامبون گوشت

  1. برای تهیه ژامبون گوشت برای این که ظاهر ژامبون به خوبی باشد باید رول ها را درون فویل به صورت محکم بپیچید و سر فویل را به خوبی محکم کنید.
  2. در تهیه این نوع ژامبون در منزل می توانید از قارچ و بادام و پسته و هر نوع افزودنی دلخواه دیگر استفاده کنید.
  3. توجه داشته باشید که در هنگام ورز دادن گوشت اگر مایه گوشت شل است می توانید به مخلوط مقداری آرد و پودر نشاسته اضافه کنید.
  4. آب و یخ را می توانید به کمک گوشت کوب برقی پودر کنید.

کلام آخر

در این نوشته در مورد ژامبون گوشت توضیحاتی را ارائه کرده ایم. و همچنین روش تهیه ژامبون در منزل هم آموزش دادیم. اگر از طرفداران فست فودها و سوسیس و کالباس هستید پیشنهاد می کنیم که از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و ... است. برخی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین محصولاتی که توسط دهکده پروتئین تولید شده اند عبارتند از :

انواع سوسیس ارگانیک  مانند : سوسیس بوقلمون، سوسیس شکاری، سوسیس گوشت گوساله، سوسیس گوشت گوساله دودی، سوسیس گوشت گوسفندی، سوسیس مخلوط گوشت و مرغ، سوسیس مرغ، سوسیس نورنبرگ، سوسیس هات داگ و ...

انواع ژامبون درجه یک مانند : ژامبون بوقلمون، ژامبون بیکن، ژامبون پپرونی، ژامبون گوشت گوساله، ژامبون گوشت گوسفندی، ژامبون مرغ، ژامبون مرغ و قارچ و ...

انواع همبرگر آماده مانند :  همبرگر گوسفندی، همبرگر مخلوط گوسفندی و گوساله

دهکده پروتئین با ارائه برخی خدمات توانسته است رضایت خاطر مشتریان را جلب کند. یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط دهکده پروتئین اقدام به تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری است. به این ترتیب می توانید شاهد استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در تهیه محصولی که قصد استفاده آن را دارید باشید. همچنین می توانید از بهداشتی بودن تمامی مراحل تولید این محصولات نیز خاطر جمع شوید و با خیالی آسوده از طعم سوسیس و کالباسی که مصرف می کنید لذت ببرید.

تولید سوسیس و کالباس ارگانیک بدون استفاده از مواد نگهدارنده، ایجاد امکان خرید اینترنتی سوسیس و کالباس، فروش سوسیس و کالباس دست ساز و .... نیز برخی دیگر از خدمات ارائه شده توسط دهکده پروتئین برای جلب رضایت مشتریان می باشد.

این محصولات سالم و خوشمزه را هم می توانید به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تهیه کنید. برای خرید حضوری این محصولات باید به شعب مختلف دهکده پروتئین مراجعه نمایید. برای خرید اینترنتی نیز می توانید به سایت دهکده پروتئین مراجعه کرده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

چاپ این صفحه