چاپ این صفحه

تاریخچه شال و روسری در دنیا

تعداد بازدید : 623
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۱۵
بهترین برند شال و روسری

آیا شما بهترین برند های شال و روسری دنیا را میشناسید؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با برند های برتر شال و روسری آشنا کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در واقع شال و روسری جز جدایی ناپذیر استایل ما خانم ها می باشد و در شیک پوشی و استایل بانوان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. با توجه به این موضوع رنگ و طرح شال و روسری که انتخاب می کنیم بسیار مهم می باشد و در کنار آن نوع برند شال و روسری هم موضوع مهمی می باشد و باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

تاریخچه شال و روسری در دنیا

قبل از معرفی بهترین برند های شال و روسری دنیا بهتر است که با تاریخچه شال و روسری در دنیا آشنا شویم. در واقع شال و روسری در کشور های مختلف دارای معانی و کاربرد های متفاوتی است. به طور مثال در آفریقا زنان روسری های بلندی به طول ۸ متر می پوشند که به آن کابیل می گویند، این نوع روسری در ابتدا برای پوشاندن سر و بدن و در امان ماندن از گرمای زیاد استفاده می شد اما امروزه در همایش ها و جشن ها از آن استفاده می شود. روسری در اروپای قرن هجدهم هم در میان زنان و مردان استفاده می شود و نام آن“Foulard” به معنی “پارچه سبک” بود، فرانسوی ها و انگلیسی ها عمدتا از این پوشش بسیار استفاده می کرده اند. فولارد یا همان پارچه سبک با دستمال گردن یا دستمالی که برای تمیز کردن صورت از آن استفاده می شود، فرق دارد و از آن بعنوان پوشاننده سر از گرما و همچنین زیبایی استفاده می شده است.

برند شال و روسری Haute

یکی از بهترین برند های شال و روسری دنیا، haute  می باشد که موسس آن یک خانم کارآفرین محجبه می باشد. این شخص یکی از متخصصان صنعت مد و لباس می باشد که توانسته با تکنیک و ایده های خاص روسری های جذابی را طراحی کند.

برند شال و روسری Haute

آدور

این برند دارای طرح های خوش رنگ و جذاب است. جالب است که بدانید آدور یعنی ریشه و از گویش‌های قدیمی ایرانی گرفته شده است و این برند توانسته شال و روسری های جذابی را به بازار عرضه کند. در واقع طرح های شال و روسری در این برند کاملا هنری است و آدور تلاش کرده است تا آثار هنری جذابی را از دل موزه و گالری های بیرون بکشد و بر روی شال و روسری های خودش پیاده کنید.

برند آدور

برند گوچی

یکی از بهترین برند های شال و روسری دنیا که همه ما اسم این برند را شنیده اییم گوچی می باشد. این کمپانی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، تأسیس شد. این برند جز برند های لوکس و محبوب دنیا می باشد و امروزه دفتر مرکزی این کمپانی، در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد. شال و روسری های گوچی بسیار خاص و منحصر به فرد است و جز برند های لوکس محسوب می شود. گوچی پرفروش‌ترین نام تجاری ایتالیایی نیز می‌باشد. این شرکت ۲۷۸ نمایندگی مستقیم در سراسر جهان دارد. همچنین این برند پوشاک آماده، کیف دستی، اجناس چرمی کوچک، اکسسوری‌های سفری، کفش، جواهرات اعلا، ساعت، عینک، عطر و لوازم آرایشی تولید می‌کند.

برند شال و روسری Sugar

از دیگر برند های محبوب شال و روسری، sugar است. این برند برای کشور مالزی است و همانطور که می دانید در کشور مالزی زنان محجبه زیادی است و به همین دلیل این برند متناسب با نیاز بانوان هر ساله طرح و مدل های جدیدی از شال و روسری را ارائه می دهد.

برند شال و روسری Sugar

برند شنل

یکی دیگر از بهترین برند های شال و روسری دنیا، شنل است که برند لوکس برای کشور فرانسه می باشد. کمپانی شنل در سال ۱۹۰۹ به نام کوکو شنل تاسیس شد. امروزه این برند جز مهم ترین و برترین برند ها در دنیای مد است.

برند شال و روسری Naelofar

برند Naelofar جز برند های محبوب و برتر است که در میان بانوان ایرانی بسیار پرطرفدار است. این برند شال و روسری های ظریف و با سبک های متفاوت و جذابی را طراحی می کند. البته این برند امروزه در سراسر دنیا معروف و محبوب است.

برند شال و روسری Naelofar

برند خلعت

این برند ایرانی هم جز بهترین برند های شال و روسری در دنیا است. دارای طراح های خاص و کاملا منحصر به فرد است. طراحان برند خلعت تلاش کرده اند در تولید شال و روسری از اشعار ایرانی استفاده کنند و آن را با نقوش رنگی تلفیق کنند.

برند خلعت

برند پرادا

پرادا یک برند و کمپانی کاملا تخصصی و مشهور در زمینه لباس در کشور ایتالیا می باشد. این برند کالا های لوکس زنانه و مردانه ای تولید می کند. از تولید های محبوب این برند می توانیم به عینک محصولات چرمی کفش چمدان کیف دستی و شال و روسری اشاره کنیم.

کلام آخر

همانطور که در ابتدا به شما قول دادیم، بهترین برند های شال و روسری دنیا را به شما معرفی کردیم. اکنون با آشنایی این برند های شال و روسری می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید و استایل های زیبایی با شال و روسری خود داشته باشید. برای خرید شال و روسری در انواع برند ایرانی و خارجی شال و روسری می توانید به سایت مروا مزون مراجعه کنید.

چاپ این صفحه