چاپ این صفحه

طرز تهیه ماشروم برگر در خانه

تعداد بازدید : 714
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۷

همبرگر جز غذا های فست فودی و پرطرفدار می باشد و یکی از لذیذ ترین برگر ها می توانیم ماشروم برگر را معرفی کنیم. این نوع برگر برای افرادی که علاقه به غذا های فست فودی دارند بسیار لذیذ و خوشمزه است . در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه ماشروم برگر در خانه را به شما آموزش دهیم. در ادامه این آموزش خوشمزه و هیجان انگیز همراه ما باشید.

ماشروم برگر چیست؟

قبل از معرفی و بررسی طرز تهیه ماشروم برگر در خانه بهتر است که بگوییم چه نوع ساندویچی را ماشروم برگر می نامیم. قارچ برگر ساندویچی است که از یک همبرگر به همراه قارچ اسلایس شده تشکیل شده است و به طور معمول یک ورق پنیر چدار یا پنیر موزارلا درون آن قرار دارد. این نوع ساندویچ از دستور غذایی ساده ای برخوردار است و شما به راحتی می توانید آن را در خانه خود تهیه کنید.

ماشروم برگر چیست؟

مواد لازم برای طرز تهیه ماشروم برگر در خانه

  • گوشت چرخ‌کرده ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۳ عدد متوسط
  • سیر ۵ – ۶ حبه
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • کاهو به مقدار دلخواه
  • گوجه حلقه شده به مقدار دلخواه
  • آب‌لیمو به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • پنیر چدار، گودا یا پنیر پیتزا به دلخواه
  • سس خردل، سس تند، سس مایونز به مقدار دلخواه
  • ادویه مخصوص همبرگر به مقدار لازم
  • نان مخصوص همبرگر به تعداد نفرات

مراحل طرز تهیه ماشروم برگر در خانه

برای طرز تهیه ماشروم برگر در خانه شما هم می توانید از همبرگر آماده استفاده کنید یا همبرگر را خودتان در خانه درست کنید. برای خرید همبرگر های ارگانیک و سالم و با کیفیت می توانید به دهکده پروتئین مراجعه کنید. اگر قصد دارید تا خودتان همبرگر را آماده کنید توجه داشته باشید که از گوشت گوساله استفاده کنید. استفاده از گوشت چرب گوسفندی باعث جمع شدن همبرگر و استفاده از گوشت گاو باعث خشک شدن آن می‌شود. وقتی همبرگر را با گوشت گوساله می‌پزید در نتیجه ماشروم برگر شما علاوه بر طعم خوب، ظاهر زیبایی هم خواهد داشت.
در مرحله اول گوشت چرخ‌کرده را به همراه ادویه همبرگر، پیاز رنده شده و آب گرفته و سیر رنده شده به خوبی ورز بدهید. دقت کنید که ورز دادن را تا جایی ادامه دهید که گوشت و مواد کاملاً یکدست شوند.

در این مرحله حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت به مخلوط گوشت زمان دهید تا هم خنک شود و هم مواد به خورد هم بروند. بعد از گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج کنید و از آن پنج گلوله هم‌اندازه بگیرید.

سپس گلوله‌های گوشت را میان دو لایه پلاستیک فریزر یا کاغذ روغنی قرار داده و به کمک کف دستتان پهن کنید. قرص‌های برگر شما باید پهنایی حدود دوازده سانتی‌متر و قطری حدود یک سانتی‌متر داشته باشند.

در این مرحله باید قارچ‌ها را بشویید و به کمک یک کارد تیز اسلایس‌های نازکی از آن ایجاد کنید. سپس بدون روغن در یک تابه ریخته تا آب آن‌ها تبخیر شود. مقداری آب‌لیمو، نمک و فلفل هم اضافه کنید تا علاوه بر طعم بهتر رنگ آن در حین پخت سیاه نشود.

برای سرخ کردن همبرگرها می‌توانید از تابه و یا دستگاه گریل استفاده کنید. شما می توانید برگر ها گریل کنید تا ماشروم برگر ذغالی داشته باشید و قارچ برگر زغالی هم طرفداران زیادی دارد

مراحل طرز تهیه ماشروم برگر در خانه

در این مرحله به سراغ پنیر می روید. سی ثانیه قبل از اینکه همبرگرها را از روی حرارت بردارید، یک ورقه پنیر روی هر همبرگر قرار بدهید تا با حرارت همبرگر آب شود. در انتها قارچ‌های تفت داده شده را روی برگرها بچینید و به سراغ آماده کردن ساندویچ‌ها بروید.

نان همبرگر را از وسط برش بدهید. سس خردل، سس تند و سس مایونز را باهم ترکیب کنید و روی نان بریزید. حالا به دلخواه ترکیبی از انواع سبزیجات مانند پیاز حلقه شده، کاهو، گوجه و خیار شور را روی نان بچینید و همبرگر را روی سبزیجات قرار دهید. لایه دوم نان را روی همبرگر گذاشته و با دیپ پنیر یا دیگر سس‌های محبوبتان سرو کنید. ماشروم برگر شما حاظر است به همین راحتی.

طرز تهیه سس قارچ

از آنجا که طرز تهیه ماشروم برگر در خانه را بررسی کردیم بهتر است که این ساندویچ را با سس قارچ سرو کنید. برای تهیه سس قارچ کافی است که مقداری از قارچ‌های اسلایس شده را با کره، سیر، خامه و شیر تفت دهید، وقتی کمی غلیظ شد مقداری پنیر پارمزان به آن اضافه کرده  سپس سس شما آماده است و می توانید در کنار سیب زمینی سرخ کرده و ماشروم برگر خود میل کنید.

طرز تهیه سس قارچ

نکات لازم برای این که ماشروم برگر خوشمزه تری داشته باشیم

هنگامی که طرز تهیه ماشروم برگر در خانه را یاد گرفتیم اکنون وقت آن است که نکات طلایی برای این که ماشروم برگر خوشمزه تری داشته باشیم را بدانیم که شامل نکات زیر است:

  1. نان مورد استفاده شما بسیار مهم است و در طعم ساندویچ شما تاثیر زیادی دارد. بسته به سلیقه هر فرد می شود نان ساندویچ شیرین و یا نان ساندویچ معمولی را انتخاب کرد.
  2. توجه داشته باشید قبل از اینکه برگر را داخل نان بگذارید روی سطح داخلی نان مقداری سس قرمز و سس فرانسوی بزنید.
  3. پنیر شدیداً طعم ساندویچ را خاص می کند، می توانید از پنیرهای موزارلا و پنیر چدار و انواع دیگر پنیرها هم استفاده کنید.
  4. همه ساندویچ ها با کاهو و گوجه و خیارشور خوشمزه تر هستند، پس حتما استفاده کنید.
  5. استفاده از نان مخصوص همبرگری ماشروم برگر شما را علاوه بر خوشمزه تر کردن زیباتر هم خواهد کرد.
  6. نوع برگری هم که خریداری می کنید در طعم ماشروم برگر شما بسیار تاثیر گذار است و به همین دلیل حتما همبرگر های ارگانیک دهکده پروتئین را امتحان کنید.

کلام آخر

در این نوشته آموزش طرز تهیه ماشروم برگر در خانه را به شما دادیم. و همچنین روش تهیه برگر در منزل هم آموزش دادیم. اگر از طرفداران فست فودها و سوسیس و کالباس هستید پیشنهاد می کنیم که از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و ... است. تولید سوسیس و کالباس و همبرگر ارگانیک بدون استفاده از مواد نگهدارنده، ایجاد امکان خرید اینترنتی سوسیس و کالباس، همبرگر و فروش سوسیس و کالباس، همبرگر  دست ساز و .... نیز برخی دیگر از خدمات ارائه شده توسط دهکده پروتئین برای جلب رضایت مشتریان می باشد.این محصولات سالم و خوشمزه را هم می توانید به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تهیه کنید. برای خرید حضوری این محصولات باید به شعب مختلف دهکده پروتئین مراجعه نمایید. برای خرید اینترنتی نیز می توانید به سایت دهکده پروتئین مراجعه کرده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

چاپ این صفحه