چاپ این صفحه

باید و نبایدهای راه اندازی یک فست فود خوب

تعداد بازدید : 316
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۳۰

یک فست فود خوب ویژگی های خاصی دارد که آن را را از یک فست فود معمولی  و یا حتی بد متمایز می‌کند از جمله کیفیت غذا ،رعایت نکات بهداشتی ،طراحی دکوراسیون و… اما نکات دیگری هم هستند که توجه به آنها در زمان راه اندازی فست فود باعث جذب افراد بیشتری به فست فود شما می شود.بسیاری از افراد برای انتخاب وعده های غذایی خود، به دنبال غذاهایی هستند که با سرعت بیشتری آماده می شوند تا بتوانند در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند. به همین دلیل امروزه فست فود نقش مهمی در زندگی افراد دارد. طرفداران زیاد غذاهای فوری باعث شده تا تعداد این مکان ها در سطح شهر بالا باشد.

یک فست فود خوب
 
 
دیگر ویزگی های یک فست فود خوب را در ادامه لیست آموزش می دهیم با ما همراه باشید .
 

توجه به اصول بهداشتی در یک فست فود خوب

رعایت اصول بهداشتی در یک فست فود باید آنقدر مشخص باشد که مشتریان با یک بار آمدن به آنجا از این موضوع آگاه شوند داشتن کلاه و دستکش و البته لباس‌های یکدست تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میز غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است نکته های اولیه هستند که باید به آنها دقت شود.

تاثیر کیفیت غذا در موفقیت یک فست فود

انواع غذاهای رنگارنگ از پیتزا تا سیب زمینی سرخ کرده و… در منوی غذایی این مکان ها قرار دارد. مواد غذایی مورد استفاده معمولا ارزان تر از رستوران ها است و به همین دلیل غذاهای موجود در این مکان ها با قیمت مناسب تری ارائه می شوند. این موضوع باعث شده تا افراد بسیاری جذب این گونه غذاها شوند و یکی از عامل های موفقیت این مکان ها محسوب می گردد. علاوه بر این یکی از عوامل موفقیت این نوع مکان های تهیه غذا، استفاده از مواد غذایی سالم و تازه است که می تواند در ذهن مشتری تاثیر مثبتی بر جای بگذارد.

کارکنان مودب و پاسخگو

مناسب بودن سر و وضع کارکنان و پاسخگو بودن آنها در برابر مشتری از دیگر ویژگی های یک فست فود خوب است آنها باید با کمال ادب و احترام به درخواست‌های مشتری پاسخ دهد و به انتقادهای احتمالی آنها رسیدگی کند. رعایت این نکته ها امری ضروری در مشتری مداری فست فود است

تاثیر نوع تجهیزات مورد استفاده در موفقیت فست فودی

یکی از عوامل مهم درآماده شدن غذاهای با کیفیت در این مکان ها، تجهیزات مورد استفاده در آنها است. در واقع این تجهیزات می توانند سرعت آماده سازی غذا را نیز افزایش دهند. و باعث ایجاد رضایت در مشتریان شوند. تجهیزاتی مانند خردکن ها، آبمیوه گیری ،پوست کن ها و سرخ کن های مخصوص  می توانند در کیفیت غذای  شما تاثیر مثبتی داشته باشند.علاوه بر این فرها و مایکروویوهای مخصوص می توانند در خوب پخته شدن غذاها با سرعت بیشتر موثر باشند .و غذاهایی خوشمزه و جا افتاده را به مشتری تحویل دهند. همچنین تجهیزات مخصوص برای پخت برگر می تواند باعث افزایش کیفیت برگرهای شما شود.

بنابراین تجهیزات موجود در فست فود باید پیشرفته باشد و با دقت بالایی انتخاب شود. زیرا که طبخ نادرست غذا، ایجاد سوختگی و چربی زیاد در آن می تواند مزه غذا را ناخوشایند کند. عدم استفاده از تجهیزات با کیفیت و طبخ نادرست غذا باعث می شود تا مشتریان در این مکان ها کاهش یابد. علاوه بر کاربرد تجهیزات پیشرفته برای پخت غذا، باید از وسایل سرو غذای مناسبی نیز در این مکان ها استفاده کرد. چرا که تجهیزات پذیرایی مناسب باعث می شود تا مشتریان بیشتری جذب شوند و سودآوری آن مجموعه افزایش یابد.

کارکنان مودب و تجهیزات مناسب در کافه
داشتن سیستم تهویه مناسب

سیستم تهویه فضای سالن بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت بوی انواع غذاها  و سرخ کردنی ها در سالن غذاخوری پخش می‌شود و باعث ناراحتی  و دل آزردگی مشتری خواهد شد. و باعث میشود مشتری های خود را از دست بدهید .فضای یک فست فود خوب همیشه معطر است تا به پاتوق همیشگی مشتریان تبدیل شود.

فضای مناسب در فست فود

محیط  نباید آنقدر کوچک باشد که میزها بیش از اندازه به هم نزدیک قرار بگیرد و در این صورت مشتریان احساس ناامنی می کنند نمی توانند با آرامش و راحتی غذایشان را می کنند.و حتی در صحبت کردن با یکدیگر راحت نیستند.فضای باید به گونه ای باشد که مشتری احساس امنیت کند.

اهميت ميزان فضای مناسب فست فود
 
وجود میزهای شیشه ای در سالن

از آنجا که سطوح پلاستیکی آلودگی ها را به خود جذب می‌کند در یک فست فود مناسب باید میزهای شیشه وجود داشته باشد تا به راحتی تمیز شوند. به علاوه از پارچ نباید برای سرو نوشیدنی ها استفاده کرد. بلکه آنها باید بسته بندی شده باشند و با همان بطری و نی سرو شوند . استفاده از لیوان و پارچ احتمال انتقال آلودگی را بالا می برد. واین مورد برای مشتری خوشایند نیست.

داشتن نور کافی و شلوغ نبودن فضا

داشتن نور کافی و شلوغ نبودن فضا از دیگر ویژگی های یک فست فود خوب است که مسئولان آن باید به این نکته ها دقت داشته باشند تا بازه سرمایه آن ها بالا باشد.

کلام آخر
ما در این مقاله ویژگی های یک فست فود خوب را به طور کامل آموزش دادیم که شامل چه نکاتی می باشد .بعد از رعایت این نکات آموزشی شما میتوانید کار صفر تا صد طراحی فست فود خود را به با خیالی آسوده به تیم سرنقش بسپارید.
چاپ این صفحه