چاپ این صفحه

بهترین پارچه ها برای خرید روسری چیست؟

تعداد بازدید : 768
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۳۰

خرید شال و روسری با توجه به فصول مختلف سال متفاوت می باشد و علت آن هم تغییرات آب و هوایی است و همیشه به دنبال بهترین پارچه ها برای خرید روسری هستیم. انتخاب جنس و پارچه روسری در فصل های مختلف مسلما متفاوت خواهد بود و شاید برایتان سوال باشد که چه نوع پارچه ها برای خرید روسری مناسب است و روش تشخیص جنس روسری چگونه است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ تمام این سوالات خود را بگیرید.

کدام پارچه برای خرید روسری انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین پارچه ها برای خرید روسری بسیار مهم است و همانطور که گفته شد انتخاب و خرید شال و روسری با توجه به فصول مختلف متفاوت خواهد بود. به طور مثال شما برای روز های گرم تابستان پارچه نازکتری برای روسری خود انتخاب می کنید و در مقابل در روز های سرد از پارچه های ضخیم و گرم تری برای انتخاب روسری خود استفاده می کنید.

معرفی انواع پارچه برای خرید روسری

برای آشنایی با بهترین پارچه ها برای خرید روسری لازم است که با انواع پارچه و جنس روسری آشنا شوید. در ادامه انواع مختلفی از جنس روسری را معرفی می کنیم.

شال و روسری سیلیک

یکی از بهترین پارچه ها برای خرید روسری این جنس می باشد که بسیار سبک و براق می باشد. این نوع پارچه از کشش بسیار بالایی برخوردار است و در مقابل پارگی از خود مقاومت نشان می دهد . یکی از مزیت های این پارچه این است که خیلی سخت چروک می شود به این دلیل که دارای پروتئین هستند و هادی حرارت نیستند. با توجه به عایق بودن و لطافت این پارچه، این جنس برای زمستان و تابستان بسیار مناسب است.

شال و روسری سیلیک

 

شال و روسری پلی استر و ویسکوز

این نوع پارچه دارای جذب رطوبت بالایی است اما در برابر شستشو و رطوبت مقاومت بالایی ندارد و شستشو بیش از حد آن ها باعث می شود تا عمرشان کاهش یابد. این نوع پارچه ها به سادگی چروک می شوند. همچنین جالب است که بدانید پارچه های ویسکوز در ابتدا از ظاهر درخشان و براقی برخوردار هستند و اگر این پارچه را در آب جوش بیاندازید این براقی از بین رفته و به مرور  کدر می شود. از مزیت های این پارچه می توانیم به خنک بودن آن و خاصیت رنگ پذیری بالا آن بدین معنا که اکثر رنگ ها را به خودش می گیرد، اشاره کرد.

شال و روسری نخی

یکی از بهترین پارچه ها برای خرید روسری، جنس نخ  می باشد که زیر مجموعه پارچه های پنبه ای است. به همین دلیل بسیار نازک و سبک است و برای فصل تابستان و بهار بسیار مناسب است. یکی از مزیت های این جنس روسری که آن را از جنس های حریر و ساتن متمایز می کند، سر نخوردن آن است. این جنس روسری جز پرطرفدارترین جنس های روسری است و از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشد.

شال و روسری ساتن

این مدل شال و روسری نرم و براق هستند و در ظاهر شبیه یه پارچه های ابریشمی هستند اما در مقایسه با آن ها ضخیم تر هستند. یکی از عیب های این جنس روسری سر خوردن آن از روی سر است البته اگر می خواهید  با روش های جلوگیری از سرخوردن روسری آشنا شوید به این مطلب مراجعه کنید. این جنس پارچه ها حساس هستند و راحت نخ کش می شوند. بهتر است از این مدل روسری ها برای مجالس و میهمانی ها استفاده شود.

شال و روسری ساتن

شال و روسری موهر

این جنس پارچه هم یکی از بهترین پارچه ها برای خرید روسری است که از پشم بز ساخته شده است و با توجه به کمیاب بودن آن قیمت بالایی دارد. این نوع روسری ها دیر به دیر چروک می شوند. برای آشنایی با شال و روسری موهر می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

شال و روسری حریر

این جنس هم به مانند پارچه های نخی سبک هستند اما تنها تفاوت آن ها درمقایسه با نخی این است که بیشتر سر می خورد. با توجه به این موضوع این جنس روسری برای استفاده های روزانه مناسب نمی باشد. این مدل روسری ها از طرح و رنگبندی های متنوعی برخوردار هستند که با استفاده از آن ها می توانید در مجالس و میهمانی بدرخشید.

شال و روسری حریر

شال و روسری ژاکدار

یکی دیگر از بهترین پارچه ها برای خرید روسری ژاکدار است که این مدل روسری ها در هنگام بافت طرح را به خود می گیرند. این نوع پارچه یکی از بهترین و زیبا ترین پارچه ها است که در پاییز و زمستان می توانید از آن استفاده کنید. این نوع پارچه ها خاصیت کشسانی بالایی دارند و در مقابل چروک مقاوم هستند

شال و روسری ژاکدار

 

پارچه مناسب برای فصل گرما

پارچه ی نخی:یکی از بهترین پارچه ها برای خرید روسری پارچه ی نخی می باشد، پارچه ای که برای تولید شال و روسری در فصل گرم سال مناسب است.  این نوع پارچه بافتی نازک و سبک دارد باعث گردش هوا و کاهش دمای بدن می شود و تنها این نوع پارچه؛ این است که به دلیل بافت نازکی که دارد خیلی زود چروک می شود.

پارچه ی ابریشمی: یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید در فصل بهار داشته باشید،  استفاده از پارچه ی ابریشمی است، البته توجه داشته باشید که این نوع پارچه نسبت به سایر پارچه ها از قیمت بیشتری برخوردار است اما با عین حال از جمله پارچه های مناسب برای شال و روسری در فصول گرم و سرد سال است.

پارچه مناسب فصل سرما

از جمله بهترین پارچه ها برای خرید روسری در فصل سرما، پارچه های پشمی و نخی است. پارچه های پشمی از جمله پارچه های دارای الیاف طبیعی هستند که به دلیل خاصیت کشسانی که دارد پس از شستشو شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند و همچنین به دلیل این که تراکم بالایی دارند و مدت زمان زیادی طول می کشد که دچار ساییدگی شوند ، همچنین رنگ بندی متنوعی نیز دارند و همین باعث جذابیت این نوع پارچه ها برای استفاده می شود.

کلام آخر

در این مقاله با بهترین پارچه ها برای خرید روسری در فصل های مختلف سال آشنا شدید. تمام نکات و ویژگی های لازم پارچه های روسری را عنوان کردیم و شناخت این پارچه ها به شما کمک می کند تا انتخاب بسیار مناسبی داشته باشید. همچنین با ورود فصل پاییز و سرما برای خرید انواع شال و روسری پاییزی می توانید به سایت مروا مزون مراجعه کنید.

چاپ این صفحه