چاپ این صفحه

چیدمان طراحی نمای بیرونی رستوران

تعداد بازدید : 619
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۲

طراحی نمای بیرونی رستوران در قیاس با طراحی داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد.بنابراین، ما باید درباره نکات موثر در طراحی نمای رستوران جستجو کنیم. تا ظاهر فضایمان به قدر کافی دهان جذاب به نظر برسد. به خاطر داشته باشید، ظاهر رستوران، طراحی نمادین از فضای داخلی آن نیز می‌باشد. چرا که حتی ما به عنوان مشتریان هنگام مراجعه به رستوران سریعا مجذوب طراحی نمای خارجی رستوران می‌شویم. و این نکته امری غیرقابل انکار می‌باشد.و اصل طراحی نمای بیرونی رستوران بر این اساس است که مشتریان چه پیاده و چه سواره، باید متوجه شوند که مغازه شما چیست. نمای خارجی رستوران باید قابل درک و شناسایی باشد تا شانس انتخاب شدن از سوی مشتری را داشته باشد.

طراحی نمای بیرون رسوران

نمای بیرونی رستوران  جزء اصلیترین قسمت های طراحی دکوراسیون بوده و نمود خارجی هر بنا می باشد.در زمینه ی طراحی نمای ساختمان، بیش از هر چیز سلیقه ی مشتری مد نظر قرار گرفته می شود. زمانی که سلیقه و خواسته ی مشتری با دانش، مهارت طراح نمای دکوراسیون با هم یکی شود نتیجه دلخواه تر و بی عیب و نقص تر خواهد شد.برای طراحی نمای رستوران از دو یا چند متریال  استفاده می شود. نمای خارجی رستوران تا اندازه ای می توانند سبک طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران را نشان دهد.

بدون شک طراحی دکوراسیون رستوران نیز مانند هر دکوراسیونی در سبک های مختلف مدرن، سنتی و کلاسیک انجام می گیرد.

نمای بیرونی رستورانی

برای داشتن نمای بیرونی زیبا باید به نکات زیر دقت کنیم:
  • انتخاب سبک طراحی
  • انتخاب رنگ
  • تابلو
  • تخته سیاه در جلوی کافه یا رستوران
  • اهمیت فضای باز در رستوران
  • انتخاب میز و صندلی
  • نور پردازی
  • پنجره ها
  • استفاده از گل و گیاه

انتخاب سبک طراحی

بر اساس نوع رستوران، سنتی، مدرن، بین المللی، بیرون بر یا ساده، طراحی رستوران خود را انتخاب کنید. برای یک رستوران شیک طراحی ساده مناسب نیست و برای یک رستوران سنتی هم نمی توان از یک دیزاین مدرن استفاده کرد.

انتخاب سبک طراحی رستوران

انتخاب رنگ

در طراحی خارجی انتخاب رنگ اهمیت بالایی دارد چون شما را از ساختمان های کناری مجزا می کند. انتخاب رنگ های شاد و تند بر اساس نوع کسب و کار می تواند یک ترفند عالی برای جذب مشتری باشد.فضای بیرونی رستوران

تابلو

برای سر در رستوران خود تابلو مناسب و خوانا تهیه کنید که مشتری را جذب کند. نورپردازی تابلو یکی از راه هایی است که آن را جذاب تر می کند. استفاده از تابلوهای نئونی برای جذب مشتری در سردر رستوران های مختلف بسیار متداول است چون در شب می درخشد و جلب توجه می کند.

تابلو رستوران

تخته سیاه در جلوی کافه یا رستوران

اگر رستوران شما در کنار خیابان است بهتر است چند آیتم از منو را روی تابلو نوشته و با استفاده از دیزاین خاص مشتریان را جذب کنید.

تخته سیاه در نمای بیرونی رستوران

اهمیت فضای باز در رستوران

در تابستان افراد دوست دارند به بیرون از خانه بروند و از خورشید و هوای خوب لذت ببرند. در این شرایط دکور خارجی رستوران از اهمیت خاصی برخوردار است .چون بیشتر افراد ترجیح می دهند در فضای باز و بیرون از رستوران وقت خود را بگذرانند. در این بازه زمانی بیشتر افراد رستوران را بر اساس فضای بیرونی خود انتخاب می کنند چون دوست دارند در هوای مطبوع یا زیر ستارگان شام خود را میل کنند. علاوه بر میز و صندلی، باغچه کوچک، آفتاب گیر و دستگاه تهویه مطبوع نیز می توانند باعث جذب مشتری شوند. اگر شما صاحب کسب و کار خوراکی یا در صدد باز کردن آن هستید، از در نظر گرفتن فضای باز در پیاده رو ، بالکن غافل نشوید.
بهترین دشمن یک غذای عالی آب و هوای بد است، حتما برای فضای بیرونی خود از چترهای آفتاب گیر، سایبان یا خنک کننده استفاده کنید.

فضای بیرونی رستوران

انتخاب میز و صندلی

اکثر رستوران ها برای راحتی جابجایی از صندلی های پلاستیکی سبک استفاده می کنند که به هیچ وجه راحت نیستند و موجب نارضایتی مشتری می شوند. بهتر است از صندلی های راحت و با کیفیت استفاده کنید.

فضای باز در نمای بیرونی

نور پردازی

برای جذب و مشتری و ایجاد احساس خوشایند می توانید از نورپردازی استفاده کنید. نور نباید به شکلی باشد که چشم را اذیت کنید یا در میز انعکاس پیدا کند و مانع لذت بردن از غذا شود.

نورپردازی در نمای بیرونی رستوران

استفاده از گل و گیاه

ساختن یک باغچه کوچک یا قرار دادن چند گلدان در طراحی نمای بیرونی رستوران اهمیت زیادی دارد. در نگه داری این گیاهان کوشا باشید که آفت نداشته باشند و حشرات یا حیوانات موذی در بین گیاهان حرکت نکنند.

استفاده از گل در نمای بیرونی رستوران
کلام آخر:

نمای بیرونی رستوران یکی از ویژگی های مهم در طراحی دکور است که باعث میشود میزان سوددهی شما بالا برود.پس از انجام این نکات شما میتوانید با خیالی آسوده صفر تا صد طراحی خود را به تیم سرنقش بسپارید.

چاپ این صفحه