چاپ این صفحه

راهکارهای طلایی جذب مشتری با نورپردازی رستوران

تعداد بازدید : 436
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۳

نورپردازی رستوران  تاثیر زیادی بر جذب مشتری میتواند داشته باشد. در واقع اگر بتوانید با دکوراسیون و نورپردازی اصولی رستوران حس خوب و آرامش را به مشتری القا کنید می توانید شاهد رونق کسب و کار تان باشید. این که فضای رستوران تان حس دوستانه ای را برای افراد ایجاد کند باعث می شود تا رستوران پاتوق همیشگی برای آن ها شود؛ اما دانستن ترفندهای نورپردازی رستوران در این زمینه بسیار مهم است و باید طبق اصول اساسی نورپردازی این کار را انجام دهید. انتخاب چراغ های ال ای دی مناسب کافه و رستوران می تواند سبب جذب مشتری با نورپردازی شود.

نکات نورپردازی رستوران

 

نورپردازی رستوران تأثیر زیادی در جذب مشتری و دلنشین کردن فضای رستوران دارد.چنان چه نورپردازی رستوران خوب و جذاب باشد باعث می شود ظاهر رستوران لوکس به نظر برسد.

انواع نورپردازی رستوران

در ابتدا باید این نکته را بدانید که نورپردازی در انواع رستوران ها متفاوت بوده و شما می توانید هر کدام از انواع نورپردازی رستوران را انتخاب نمایید. یکی از انواع نورپردازی رستوران به صورتی است که کل محیط و سالن رستوران یا کافه از نور و روشنایی کامل بهره مند شده باشد و چراغ ها در کل فضا پخش می باشند، اما نوع دیگر که بیشتر در کافه ها نیز شاهد آن می باشیم تنها برای خواندن منوی غذا و کافه کاربرد دارد و در واقع  روشنایی کمتری دارد.تاثیر گذار ترین نوع نورپردازی در رستوران ها  نورپردازی است که سبب جلب توجه مشتریان و زیبا سازی محیط می شود. شما می توانید با استفاده از این نوع نورپردازی یک سالن ساده  را به محیطی زیبا و دیدنی تبدیل کنید.

سه نوع نورپردازی در رستوران وجود دارد که تلفیق مناسب آن ها با یکدیگر نورپردازی خاص و شیکی به شما می دهد.این سه نوع نورپردازی عبارتند از:

نورپردازی محیطی

به نورپردازی اصلی و روشنایی کلی محیط رستوران می گویند.

نورپردازی ضروری

نورپردازی ضروری به مشتریان در خواندن منو و غذاخوردن کمک می کند.هم چنین کمک می کند پیشخدمت ها و آشپزها وظایف خود را در محیط رستوران به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

نورپردازی تزیینی

نورپردازی تزیینی جنبه زیبایی دارد و باعث می شود فضا بهتر و بزرگ تر دیده شود.از این نوع نورپردازی می توان برای نورپردازی بر روی مجسمه ها،تابلوها و آثار هنری استفاده کرد.

انواع نورپردازی در رستوران

نورپردازی را متناسب با سبک رستوران انتخاب کنید

سبک نورپردازی باید متناسب با کاربرد و بهره وری محیط باشد.قبل از این که نحوه نورپردازی رستوران خود را مشخص کنید ابتدا باید سبک آن را تعیین کنید.در یک رستوران مدرن و شیک باید از چراغ های روشنایی و نورپردازی امروزی استفاده کرد.در یک سالن با فضای قدیمی و نوستالژیک باید نورپردازی رومانتیک و کلاسیک را انتخاب کرد.بعد از این که سبک سالن خود را انتخاب کردید باید طراحی نورپردازی را متناسب با آن انجام دهید.دکوراسیون و کاغذ دیواری خود را روشن انتخاب کنید زیرا به نور کمک می کند خود را بهتر و بیشتر در محیط نشان دهد.کاغذ دیواری های تیره نور بیشتری به خود جذب می کنند و تعادل در نورپردازی و دکوراسیون را از بین می برند.

گاهی اوقات با وجود اینکه غذا عالی بوده و سرویس دهی خوبی داشته شما دیگر تمایلی به حضور دوباره ندارید.علت این موضوع این است اگر چه آن مکان  بعضی از المان های مثبت یک سالن را به خوبی رعایت کرده است اما نورپردازی مناسبی نداشته است.نورپردازی غیر اصولی آن رستوران باعث شده است شما آرامش نداشته باشید.اگر یک رستوران نورپردازی درستی نداشته باشد بیشتر مشتریان فضا را زود ترک می کنند و دیگر به آن باز نخواهند گشت.

 

از نورهای رنگی استفاده نکنید

در نورپردازی داخل رستوران از نورهای رنگی مانند قرمز،سبز و آبی استفاده نکنید.نورپردازی رنگی در رستوران اشتهای مشتری را از بین می برد.اگر به خاطر رنگ برند،لوگو یا رنگ های به کار رفته در دکوراسیون رستوران می خواهید ازنورهای رنگی استفاده کنید آن را در نورپردازی تزیینی استفاده کنید یا بارنگ های دیگر تلفیقش کنید.ترکیب چراغ های رنگی با نور سفید یا زرد می تواند تاثیر بهتری بر فضای رستوران داشته باشد اما دقت کنید رنگ هایی را انتخاب کنید با دکوراسیون شما هماهنگ باشد و برای مشتری نیز حس خوشایندی ایجاد کند.یکی از ترفند های نورپردازی استفاده از چند منبع نوری است .که جلوه ی بهتری به فضا می دهد.

برای جذب مشتری با نورپردازی رستوران بهتر است از ترکیب چراغ های سفید و زرد استفاده کنید تا حس بهتری به افراد منتقل شود. به خصوص که برخی از مشتری ها به نور سفید و برخی دیگر به نور زرد عادت دارند .و شما با استفاده از هر دوی این چراغ های سقفی می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

نورپردازی دز رستوران

انتخاب رنگ،شدت نور،سبک نورپردازی را به طراح نورپردازی بسپارید

در نورپردازی رستوران شدت نور،رنگ،سبک و دیزاین چراغ های روشنایی را نباید براساس سلیقه شخصی صاحب رستوران تعیین کرد.انتخاب موارد گفته شده یک فرایند تخصصی است که باید با معماری و طراحی داخلی رستوران هماهنگ شود.نورپردازی باید حرفه ای و اصولی باشد.برای جلب مشتری این که تنها به کیفیت غذا یا دکوراسیون رستوران توجه کنید کافی نیست.همان طور که اشاره شد برای جلب مشتری باید فضایی  فراهم کنید که فرد مایل باشد زمان بیشتری را در آن جا صرف کند.داشتن حس صمیمیت و آرامش باعث جلب نظر مشتری می شود که برای این حس آرامش باید نورپردازی اصولی داشته باشید.

نورپردازی خود را متناسب با وعده های غذایی تغییر دهید

هنگام نورپردازی روانشناسی رنگ ها راجدی بگیرید.در وعده های غذایی موسیقی و نورپردازی را تغییر دهید.برای صبحانه از یک موسیقی ملایم استفاده کنید.از لامپ بیشتری استفاده کنید و نورپاشی زیادی انجام دهید.هنگام ناهار از نورهای روشن و سفید استفاده کنید.ساعات ناهار جزو ساعات شلوغ و پر کار رستوران است بنابراین با موسیقی تند به غذاخوردن مشتریان سرعت دهید و بهره وری رستوران را بالا ببرید.هنگام شام از نورهای گرم و لایت استفاده کنید.از شدت نور کم کنید.چراغ ها را به تعداد لازم روشن کنید.هم چنین می توانید از نور شمع نیز استفاده کنید.هنگام وعده شام با یک موسیقی ملایم می توانید آرامش و صمیمیت فضا را بیشتر کنید.نور کمی در فضای سالن ایجاد کنید تا مشتری احساس آرامش داشته باشد.

نکات ضروری نورپردازی متناسب با وعده های غذایی

 

هنگام انتخاب لوستر به ارتفاع سقف و متراژ سالن غذا خوری توجه کنید

استفاده از لوستر در نورپردازی  نیز رایج و زیبا است. هنگام انتخاب لوستر به ارتفاع آن و هم چنین ارتفاع سقف و متراژ سالن غذاخوری توجه کنید.اگر رستوران شما سقف بلندی دارد یک لوستر شلوغ و چند شاخه فضا را بزرگ تر و لوکس تر نشان می دهد.هم چنین باعث می شود محیط جنب وجوش بیشتری داشته باشد.اگر رستوران شما سقف کوتاهی دارد از لوستر خلوت استفاده کنید تا فضا ساده و صمیمانه تر باشد.

کلا آخر:

نور پردازی در رستوران یکی از نکات کلیدی برای طراحی دکوراسیون است .ما در این مقاله نکات نور پردازی را به طور کامل آموزش دادیم.شما میتوانید طراحی داخلی رستوران خود را به تیم سرنقش بسپارید.

چاپ این صفحه