چاپ این صفحه

آیا سرمایه گذاری در استرالیا باعث اخذ اقامت می‌شود؟

تعداد بازدید : 518
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۸

شرایط سرمایه‌گذاری در استرالیا
شرایط سرمایه‌گذاری در استرالیا چندان پیچیده نیست. اگر بیزینسی دارید که حداقل ۲ سال از عمر آن گذشته است، فروش نسبتاً مناسبی در چند سال اخیر داشته‌اید و دارایی‌هایتان بالاتر از ۴ میلیارد تومان است، احتمالاً واجد شرایط برای سرمایه‌گذاری استرالیا هستید.

اگر به دنبال ایجاد شرایطی برای آینده هستید، می‌خواهید در استرالیا زندگی کنید و فرزندانتان را به محیطی پیشرفته و جهانی متصل کنید، استفاده از گزینه سرمایه‌گذاری در استرالیا می‌تواند جزو گزینه‌های بسیار خوب و مطمئن برای شما باشد.

استرالیا محیطی امن، راحت و بدون ریسک را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. هرساله افراد بسیار زیادی از سرتاسر دنیا برای سرمایه گذاری در استرالیا وارد این کشور می‌شوند و علاوه بر راه‌اندازی بیزینس یا سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی استرالیا، اقامت این کشور را نیز کسب می‌کنند.

کارآفرینان ایرانی از بین کشورهای جهان، استرالیا را به‌عنوان اولین مقصد سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند و طبق آمار رسمی، استرالیا مقصد اول سرمایه‌گذاران ایرانی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش ویزاهای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی استرالیا راحت بودن دریافت این ویزا نسبت به کشورهای کانادا و آمریکا می‌باشد به صورتی که شما قبل از ورود به استرالیا هیچ مبلغی وارد این کشور نمی‌کنید.


انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا
ویزای سرمایه گذاری استرالیا با توجه به پلن‌ها و روش های سرمایه گذاری، انواع مختلفی دارد. شما با توجه به پلن مهاجرتی و همچنین میزان سرمایه خود، می‌توانید یکی از انواع ویزاهای سرمایه گذاری را انتخاب کرده و درخواست خود را برای مهاجرت به استرالیا ارائه دهید.
مبلغ سرمایه گذاری با توجه به نوع ویزا از 1 میلیون و 250 هزار دلار استرالیا تا 5 میلیون دلار استرالیا متغیر است. با توجه به مسیر مهاجرتی انتخابی، یا به شما اقامت موقت داده می‌شود و یا با دریافت نوع دیگری از ویزاهای سرمایه گذاری اقامت دائم را از همان ابتدا دریافت می‌کنید.

در ادامه به توضیح کامل هر یک از انواع ویزای سرمایه گذاری می‌پردازیم اما پیش از هرکاری ابتدا بهتر است بدانید کدام ویزاها در دستۀ اقامت موقت و کدام ویزاها در دستۀ اقامت دائم کشور استرالیا قرار می‌گیرند:

اخذ اقامت موقت استرالیا: شما می‌توانید از طریق ویزای ۱۸۸ به راحتی برای اخذ اقامت موقت چهارساله اقدام کنید. این ویزا مسیر را برای اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۸۸۸ یا دیگر ویزاها برای شما هموار می‌سازد.
اخذ اقامت دائم استرالیا: ویزاهای ۸۸۸ و ۱۳۲ برای اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری تعریف شده‌اند. شما می‌توانید متناسب با شرایط‌تان برای هر یک از این ویزاها اقدام کنید.

مزایا و معایب مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا
یکی از مهمترین دغدغه‌های کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، انتخاب مقصدی امن برای شروع کسب‌و‌کار جدید و انتقال سرمایه‌هایشان به آن است. استرالیا جزء کشورهایی است که مورد توجه بسیاری از افراد برای این موارد قرار گرفته است.

این کشور به علت بهره مندی از موقعیت جغرافیایی استراتژیک، اقتصادی پویا و زیر ساخت مناسب مقصدی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
استرالیا به دلیل وجود موقعیت‌های شغلی متنوع، سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی در مقایسه با سایر کشورهای مهاجرپذیر، به یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.
در کشور استرالیا حدود 20 هزار شرکت خارجی فعالیت می‌کنند که این امر نشان دهندۀ توجه و علاقۀ دولت این کشور به جذب سرمایه‌گذار از سراسر دنیا است.
ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا برای افرادی که صاحب بیزینس و خواستار سرمایه‌گذاری در این کشور هستند، یک راه سریع و مطمئن برای دستیابی به ویزای موقت و پس از آن اقامت دائم محسوب می‌شود.

 

چاپ این صفحه