چاپ این صفحه

اطلاعات جامع و کامل درباره شرایط اب و هوای کانادا به تفکیک شهر

تعداد بازدید : 437
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۵

برخی از شهرهای کانادا از استاندارد های آب و هوایی خوبی برخوردار هستند و آب و هوای این شهر ها در وضعیت نسبتا متعادلی قرار دارد. بنابراین در صورتی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، پیش از هر مسئله ای بررسی های لازم در خصوص شرایط آب و هوایی شهری که قصد زندگی در آن را دارید را انجام دهید چرا که این مسئله می تواند به صورت چشمگیری شرایط زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برای مطالعه کامل آب و هوای کانادا به تفکیک شهر در سایت کاناداپاس کلیک کنید.

بررسی شاخص کیفیت آب و هوا در کانادا

شاخص شرایط آب و هوایی در کانادا می تواند به نوعی نشان دهد که شرایط آب و هوایی کدام شهرها بهتر است. وب سایت numbeo، 249 شهر جهان را مورد ارزیابی قرار داده است و در این میان نام 14 شهر کانادا نیز دیده می شود. ویکتوریا با نمره 92.52، به عنوان بهترین شهر کانادا از این نظر معرفی شده است و شهر رجینا نیز با نمره 14.28 به عنوان بدترین شهر کانادا معرفی شده است.

شرایط آب و هوایی تورنتو در انتاریو

شهر تورنتو در استان انتاریو یکی از مشهور ترین و بهترین شهر های کانادا برای زندگی است و بدیهی است که درصد بیش تری از خوانندگان این مقاله تمایل به کسب اطلاعات در این خصوص داشته باشند.

آب و هوا در تابستان های تورنتو گرم و در زمستان ها سرد است. موقعیت جغرافیایی تورنتو که در کناره ی دریاچه انتاریو واقع شده است در معتدل شدن هوای این شهر نقش ویژه ای دارد. آب دریاچه سبب می شود تا تابستان ها در این شهر خنک تر و زمستان ها گرم از آنچه باید باشد سپری شود.

موقعیت مکانی دریاچه بزرگ نیز سبب می شود تا رطوبت در این شهر بالا تر از حد عادی باشد و این شرجی هوا موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان می شود.

شرایط آب و هوایی کلگری در آلبرتا

شهر کلگری در جنوب آلبرتا قرار دارد که زمستان های بسیار سردی را پشت سر می گذارد اگر چه دمای هوای این شهر هرگز به سردی شهر ادمنتون، مرکز استان آلبرتا، که در شمال این استان واقع شده است نمی رسد. در 88 روز از سال می توان انتظار عمق برف بیش از 1 سانتی متر را در این شهر داشت.

شرایط آب و هوایی اتاوا پایتخت کشور کانادا

شهر اوتاوا موقعیت شمالی تری نسبت به تورنتو دارد و به همین دلیل زمستان در شهر به مراتب سرد تر است. بر خلاف بسیاری از شهرهای دیگر در استان انتاریو، اتاوا در ساحل دریاچه انتاریو قرار ندارد و به همین دلیل درجه حرارت در فصل تابستان بیش تر از آن شهرهاست اما بر خلاف آن ها زمستان های سخت تری در انتظار ساکنین این شهر قرار دارد.

شرایط آب و هوایی واترلو در انتاریو

شهر واترلو در 94 کیلومتری جنوب غربی تورنتو در استان انتاریو قراردارد.  واترلو دارای آب و هوای قاره ای مرطوب است؛ یعنی در تابستان‌ها گرم و مرطوب، و در زمستان‌ها سرد می‌باشد. در مقایسه با سایر نقاط کانادا، واترلو آب و هوای نسبتاً معتدلی دارد.

شرایط آب و هوایی ونکوور در بریتیش کلمبیا

شهر ونکوور نیز جز محبوب ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان است. بر خلاف بسیاری از شهرهای کشور کانادا، ونکوور زمستان هایی بسیار معتدل را پشت سر می گذارد. هوای سرد قطب شمال که سرتاسر کانادا را در زمستان در می نوردد به ونکوور نمی رسد و کوه های راکی یک سد بزرگ طبیعی برای ورود سرما به این شهر هستند. برای درک بهتر این موضوع باید گفت که روزهایی که عمق برف در این شهر به یک سانتی متر می رسد تنها 10 روز است.

بررسی شرایط آب و هوایی هلیفکس در نوا اسکوشیا

شهر هلیفکس یکی از شهرهای مورد نظر ایرانیان برای زندگی است و به همین منظور، شرایط آب و هوایی این شهر را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. این شهر که در شرق کانادا واقع شده است، آب و هوایی معتدل تر از آنچه انتظار می رود دارد.

این شهر که در نزدیکی اقیانوس اطلس واقع شده است، بهره کافی از این همجواری را برده است و همین مسئله باعث شده است تا دمای هوا در زمستان ها بیش تر و در تابستان ها کمتر از شهرهای دور تر و درون مرز های داخلی کانادا باشد. البته یکی از مشکلات آب و هوای هلیفکس، متغیر بودن آن در طول سال است. به طور معمول، 85 روز از سال عمق برف در این شهر به یک سانتی متر می رسد.

چاپ این صفحه