چاپ این صفحه

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

تعداد بازدید : 506
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۳۰

کانادا یکی از ثروتمندترین، قوی‌ترین و شادترین کشورهای جهان است. این کشور در قاره آمریکای شمالی واقع شده و به‌عنوان کشوری بسیار توسعه‌یافته شناخته می‌شود. تقاضای مردم برای سفر به کانادا در چند سال اخیر به‌طور پیوسته در حال افزایش است، اما اکثر مردم درمورد مهاجرت به کانادا اطلاعات کافی ندارند. بعد از صدور ویزای کانادا، شما به شکلی قانونی قادر خواهید بود تا به صورت دائمی یا موقت در خاک کانادا اقامت داشته باشید.

اتباع اروپایی با دریافت ویزای الکترونیکی که مجوز AVE یا ETA نیز نامیده می‌شود، اجازه اقامت 6 ماهه در کانادا را دارند. اما افراد مقیم در 148 کشور جهان، برای ورود به کانادا با اهداف توریستی، کاری یا تحصیلی نیاز به ویزای کانادا دارند.

قبل از درخواست ویزای کانادا، ابتدا باید بدانید که برای چه ویزایی می‌خواهید اقدام کنید. در ادامه این مقاله انواع ویزای کانادا آورده شده است؛ پس با ما همراه باشید. 

ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا به فرد این امکان را می‌دهد که برای مدت زمان خاص و محدودی که توسط کنسولگری کانادا یا افسران خدمات مرزی (BSO) تعیین می‌شود، در کانادا بماند. این زمان معمولاً تا 6 ماه است. ویزای موقت، مجوز ورود یک باره یا چند باره را برای شما صادر می‌کند.

لازم به ذکر است که ویزای یک بار ورود، به فرد این امکان را می‌دهد که فقط یک بار وارد کانادا شود، 6 ماه در خاک این کشور بماند و سپس به کشور خود بازگردد. ویزای چند بار ورود، این فرصت را در اختیار فرد قرار می‌دهد که چندین بار و تا زمانی که ویزای وی منقضی شود، وارد کانادا شده و به‌طور موقت در این کشور اقامت کند. چند مورد از انواع ویزای موقت کانادا به شرح زیر است:

ویزای توریستی کانادا

 ویزای ویزیتور یا ویزای توریستی کانادا به دارنده آن این امکان را می‌دهد تا برای اهداف گردشگری وارد کانادا شود.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا به والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی یا افراد مقیم دائم کانادا اجازه می‌دهد تا به‌منظور ملاقات با فرزندان یا نوه‌هایشان مدتی را در کانادا اقامت کنند.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا به افرادی اعطا می‌شود که برای تکمیل تحصیلات خود، از دانشگاه‌های کانادا پذیرش داشته باشند. توجه کنید اگر برای تحصیل به مدت زمان محدودی (یعنی کمتر از ۶ ماه) نیاز دارید، فقط می‌توانید ویزا TRV دریافت کنید. اما اگر تحصیلات شما بیشتر از ۶ ماه طول می‌کشد، به ویزا دانشجویی نیاز دارید.

ویزای دائمی کانادا

ویزای دائمی کانادا از جمله ویزاهایی به شمار می‌روند که به دارنده، اجازه اقامت دائم در این کشور را می‌دهند. این ویزاها به‌عنوان ویزای مهاجرت شناخته می‌شوند و می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند:

ویزای سرمایه گذاری کانادا

برنامه جذب سرمایه‌گذار مهاجر در نظر دارد به مهاجرانی که قصد سرمایه‌گذاری در اقتصاد کانادا را دارند و از دارایی خالص حداقل 800000 دلار کانادا برخوردار هستند، ویزای سرمایه‌گذاری کانادا اعطا کند. افراد متقاضی باید حداقل 400000 دلار کانادا سرمایه‌گذاری کنند و دولت این سرمایه‌گذاری را طی 5 سال بدون هیچ سودی به آن‌ها برمی‌گرداند.

ویزای کاری کانادا

با توجه به کمبود نیروی کار در کانادا، بخش زیادی از نیاز این کشور به نیروی کار، از طریق جذب نیروهای کاری مهاجر تأمین می‌شود. آمار درخواست‌کنندگان ویزای کاری کانادا هم با توجه به این موضوع در سال‌های اخیر افزایش داشته است. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، کانادا فرصت‌هایی را در اختیار مهاجران خارجی قرار می‌دهد تا بدون داشتن پیشنهاد شغلی، مهاجرت کنند. در بیشتر موارد برای درخواست ویزای کار کانادا، پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای کانادایی لازم است.

متقاضیان برای دریافت ویزای کار کانادا، باید پیشنهاد شغلی و مدارک لازم را به همراه درخواست خود برای ویزا به سفارت ارائه کنند. ویزای کاری کانادا معمولاً جزو ویزاهای موقت است، اما در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید آن را تمدید کنید و پس از مدتی، موفق به اخذ ویزای دائم شوید.

شرایط دریافت ویزای کانادا

نوع ویزای کانادا بستگی به هدف و مدت اقامت شما دارد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به عنوان یک بازدیدکننده به کانادا بروید، به ویزای بازدید موقت نیاز دارید. اگر می‌خواهید تحصیل کنید، به ویزای دانشجویی نیاز دارید. در ثبت درخواست برای انواع ویزا هم، چند مرحله کلی وجود دارد که باید پشت سر بگذارید. نخست باید مدارک لازم را جمع‌آوری کرده و سپس اقدام به رزرو وقت سفارت کانادا کنید.

مدارک موردنیاز برای ویزای کانادا به شرح زیر هستند:

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزای کانادا
  • رسید هزینه‌های پرداخت شده ویزای کانادا (دقت کنید که دو نوع کارمزد وجود دارد: هزینه‌های پردازش درخواست که برای هر دو نوع اقامت پرداخت می‌شوند و هزینه‌های بیومتریک که مختص متقاضیان اقامت دائم است.)
  • ارائه گواهی عدم سوءسابقه
  • ارائه گواهی سلامت از طریق معاینه پزشکی
  • چند قطعه عکس
  • اثبات تمکن مالی از طریق ارائه صورت‌حساب بانکی
  • ارائه مدرکی که نشان دهد پس از انقضا ویزای کانادا به کشور خود باز خواهید گشت (در صورت اقدام برای ویزای موقت)
  • اسناد هویتی، مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، نمره آزمون آیلتس
  • نامه‌ای که هدف شما را از سفر به کانادا توضیح می‌دهد.

دریافت ویزای کانادا از موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس

همان طور که مستحضر هستید، کشور کانادا سفارتی در ایران ندارد و متقاضیان برای انجام برخی اقدامات مربوط به دریافت ویزای کانادا مانند انگشت نگاری ویزای کانادا، باید به صورت حضوری به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنند. پس از تأیید ویزا توسط کنسولگری کانادا، الزامی برای حضور شما وجود ندارد. در این زمان نیاز دارید که ادامه مراحل مانند ارسال پاسپورت به سفارت و برگرداندن آن با ویزا را به یک وکیل مجرب و قانونی بسپارید تا به صورت چشمگیری در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید.

پیشنهاد می‌شود پیکاپ ویزای کانادا خود را تنها از موسسه پارسیس بخواهید. این مؤسسه با در اختیار داشتن بهترین وکلای مهاجرتی و بهترین تیم مشاوره، کارنامه‌ای درخشان و موفق در دریافت ویزای انواع کشورها دارد. این تیم مهاجرتی به شکلی قانونی از صفر تا صد مراحل مهاجرتی را به نحو احسن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

چاپ این صفحه