چاپ این صفحه

عطر زدن در دوران بارداری عوارض دارد؟

تعداد بازدید : 480
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۰

دوران بارداری زمان بسیار حساسی برای جنین و مادر است که ممکن است همه نوع نگرانی را برای مادر به همراه داشته باشد. مادر در این دئران حساس تر شده و واکنش بیشتری نسبت به قبل دارد. برای خانم های باردار ممکن است سوال باشد که عطر زدن آیا باعث حساسیت و حالت تهوع می شود؟ و چگونه می توان در دوران بارداری از عطر و ادکلن استفاده کرد. برخی از عطر ها به دلیل بوی تازگی و طراوت خود می توانند مناسب دوران بارداری باشند که در ادامه معرفی میکنیم.

استفاده از اسپری‌ها و لوسیون‌ها به دلیل سبک تر بودن بوی آن و دارا بودن الکل کمتر نسبت به عطرها در دوران بارداری طرفداران بیشتری دارند. علاوه بر آنها، برخی از عطرها با رایحه مناسب نیز برای خانم های باردار خوشایند خواهد بود. در راستای موضوع این مقاله که در رابطه با بوی عطر و حالت تهوع است، ما در اینجا به شما بهترین عطرهای مناسب در دوران بارداری را معرفی می کنیم.

عطر نعنا، رایحه‌ای خنک و ماندگار

اگر به دنبال رایحه‌ای خنک اما در عین حال مناسب برای جلوگیری از حالت تهوع خود در این دوران هستید، پیشنهاد ما به شما عطری با رایحه‌ی نعنا خواهد بود. عطرهایی که دارای رایحه نعنا هستند، برای دوران بارداری بسیار مناسب هستند. تعداد بسیار کمی از مردم جهان وجود دارند که رایحه نعناع برای آنها خوشایند نباشد. از ویژگی های این رایحه عطر علاوه بر جلوگیری از حالت تهوع در شما، هنگام استشمام آن احساس شادابی و طراوت می کنید.

عطر زنجبیل، رایحه‌ای معتدل اما خنک

پیشنهاد دوم ما به شما برای انتخاب بوی عطر و جلوگیری از حالت تهوع شما در دوران بارداری، رایحه زنجبیلی است. تاثیر زنجبیل برای جلوگیری از حالت تهوع از نظر علمی تایید شده است. شما می‌توانید از عطرهایی با رایحه زنجبیل یا روغن هایی با اسانس زنجبیل در دوران بارداری خود استفاده کنید. این بوی عطر با حالت تهوع شما ارتباط معکوسی دارد. با هر استشمام این رایحه، حال شما بهتر می شود.

عطر اسطوخودوس، رایحه‌ای خنک و آرامش بخش

از دیگر رایحه های مناسب برای استفاده در دوران بارداری، رایحه اسطوخدوس است. بوی این عطر می تواند مشکلات متعدد سلامتی شما را برطرف کند. استفاده از این رایحه به درمان مشکلاتی نظیر بی‌خوابی و اضطراب های شما کمک می کند. همچنین باعث تسکین فوری حالت تهوع نیز می شود. برای جلوگیری از حالت تهوع خود از عطرهایی با رایحه اسطوخدوس استفاده کنید یا می‌توانید چند قطره از این روغن را بر روی دستمال بریزید و نفس عمیقی بکشید.

عطر مرکبات، رایحه‌ای شیرین و ملایم

 بسیاری از زنان باردار دریافته‌اند که استفاده از بوی عطرهایی با رایحه مرکبات به رفع حالت تهوع آنها کمک کرده است. رایحه مرکبات مانند پرتقال شیرین، نرولی (رایحه معطری که از شکوفه مرکبات گرفته می شود) و پرتقال ماندارین در بین خانم های باردار طرفداران زیادی دارد. بوی خوش طعم لیمو نیز می تواند حال شما را خوب کند. در ادامه بررسی ارتباط بوی عطر و حالت تهوع، باید بگوییم که عطرهایی با رایحه لیمو انتخاب مناسبی برای خانم های باردار هستند. این بوی‌ عطر حالت تهوع شما را به سرعت تسکین می بخشد.

لینک منبع

چاپ این صفحه