چاپ این صفحه

ژنراتور دیزلی

تعداد بازدید : 360
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱

دیزل ژنراتور، یا دیزل ژنراتور با مخلوطی از موتور دیزل، ژنراتور و تجهیزات متعدد مشابه شاسی، کمدهای تخفیف ایمنی و سر و صدا، روش های مدیریت، قطع کننده مدار اضطراری، سیستم مولد گرما، سیستم شروع خودکار و بسیاری موارد دیگر. می گویند که برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می شود.

هدف از این مخلوط تولید انرژی الکتریکی از گاز دیزل است.

این بدان معناست که این گجت نیروی مکانیکی گاز دیزل را توسط موتور به ژنراتور منتقل می کند و انرژی الکتریکی را در خروجی به ما می دهد. به همین دلیل از آن به عنوان موتور الکتریکی نیز یاد می شود. و دوره زمانی موتور الکتریکی دیزل می تواند یک دوره زمانی معمول در این موضوع باشد. این واحدها به طور معمول به "کیلوولت آمپر" (kVA) یا کیلووات (kW) عمدتا بر اساس قابلیت فناوری انرژی تقسیم می شوند.

در حقیقت، هر یک از موتورها باید توانایی تولید این انرژی را داشته باشند (که می توان از آن به عنوان اسب بخار یاد کرد) و ژنراتور باید این توانایی را داشته باشد که با نیروی محرکه ای که موتور تولید می کند، این خروجی را بدهد.

موتورهای ژنراتور می توانند انرژی از 1 تا 20 کیلو ولت (KVA) برای خانه ها، پریزها، محل های کار کوچک و تا (2000 KVA / 2MVA) قابل استفاده برای مجتمع ها و کارخانه های غول پیکر محل کار تولید کنند.

توربین هایی با ظرفیت های مختلف ممکن است در یک محفظه از راه دور قابل حمل قرار گیرند. این محفظه که وظیفه اصلی آن کاهش نویز ژنراتور است، (پوشش بی صدا) نام دارد.

آسیاب های 5 مگاواتی برای ایستگاه های کوچک انرژی مورد استفاده قرار می گیرند و می توان از تعدادی آسیاب دیگر برای این کار استفاده کرد. توربین‌ها در اندازه‌های بزرگتر به صورت جداگانه به وب‌سایت راه‌اندازی منتقل می‌شوند، محل جلسه و ابزارهای جانبی اضافه می‌شوند.

آسیاب های کوچک دیزلی به اندازه 250 کیلوولت آمپر نه تنها برای تولید انرژی اضطراری استفاده می شود، بلکه علاوه بر تولید انرژی مورد نیاز به طور مداوم هم در طول پیک مصرف و حتی زمانی که کمبود آسیاب های بزرگتر احساس می شود، استفاده می شود.

کشتی‌ها و بسیاری از اتومبیل‌های غول‌پیکر زمینی، مشابه قطارها، علاوه بر این، از کارخانه‌های دیزلی نه تنها برای ارائه انرژی روشنایی، بلکه علاوه بر ارائه نیروی محرکه‌ای که می‌خواهند، استفاده می‌کنند.

با پیشرانه الکتریکی، حرکت فوق العاده یکنواخت و بسیار مؤثر ممکن است همراه با استفاده قابل قبول اضافی از منطقه اجرا شود. نیروی محرکه الکتریکی در کشتی ها قبل از مبارزه جهانی اول استفاده شد و در سراسر مبارزه جهانی دوم پیشرفت کرد.

واحدهای فناوری انرژی اساساً بر اساس قابلیت‌های معمولی تا اکثر تولیدات و عمدتاً بر اساس انرژی تولید و بر حسب کیلووات برچسب‌گذاری و نام‌گذاری می‌شوند و برای فناوری انرژی پایدار یا اضطراری با تکیه بر نوع مصرف انتخاب می‌شوند.

آسیاب‌های دیزل در مکان‌هایی بدون اتصال به شبکه تأسیسات استفاده می‌شوند، مانند زمانی که ممکن است نیازی به ارائه انرژی و سرزندگی وجود داشته باشد، و زمانی که چیزی به نام شبکه وجود ندارد. آسیاب‌های دیزلی می‌توانند در صورت قطع بودن شبکه، حتی در شرایط پیچیده اضافی مانند مصرف اوج مصرف، کمک به شبکه و انتقال به شبکه‌های انرژی، برق مصرف کنند.

در نظر گرفتن ابعاد دیزل ژنراتور برای جلوگیری از کاهش بار یا کمبود انرژی بسیار مهم است، و این امر توسط الکترونیک مد روز، به ویژه توده های غیر خطی، مشکل ساز شده است.

ابعاد دیزل ژنراتور
آسیاب های دیزل ابعاد کاملا متفاوتی دارند که با انرژی آشکار آنها تعیین می شود. انرژی آشکار در مهندسی برق بر حسب ولت (VA) بیان می شود. آسیاب های کوچک دیزلی که تقریباً 200 کیلو ولت آمپر تولید می کنند، اهداف زیادی در موارد اضطراری دارند. همچنین آسیاب‌های دیزلی وجود دارند که قادر به تولید انرژی در مقیاس مگاولت آمپر هستند که تعدادی از آنها در شبکه‌های انرژی کوچک استفاده می‌شوند.

ارزش تبدیل نیرو
مصرف بنزین بخش بسیار قدرتمندی از محصولات انرژی دیزلی است، و قیمت باید برای مقاصد انرژی در نظر گرفته شود، در حالی که ارزش برای کمک ژنراتور اولویت بالایی دارد. به خصوص از نوسانات استفاده می کند، با این حال یک کارخانه دیزل کاملاً جدید بین 0.28 تا 0.4 لیتر گاز در هر کیلووات ساعت در پایانه های ژنراتور مصرف می کند.

با این وجود، موتورهای دیزلی می توانند با تکیه بر پیکربندی بر روی انواع سوخت ها کار کنند. آنها با استفاده از سوخت‌های دیزلی که معمولاً از نفت خام به دست می‌آیند، استفاده می‌شوند.

موتورها می توانند بر روی انواع عصاره های گازی انباشته کار کنند، از بنزین خالص، الکل، گازوئیل، بنزین چوبی گرفته تا روغن های گاز، از روغن دیزل گرفته تا سوخت های رسوبی. بنابراین، آنها به عنوان مصرف کننده هوا و استفاده از مقدار کمی از سوخت های فسیلی برای احتراق راه اندازی می شوند. تبدیل به سوخت های فسیلی 100% ممکن است فوراً انجام شود.

اشکال آسیاب
تولیدکنندگان ژنراتور با تکیه بر کاربرد، 4 نوع اضطراری، اولیه، همیشگی و چند منظوره را ارائه می دهند.

ژنراتور باید یک نیاز انرژی پیش بینی شده قانونی را بدون آسیب ارائه کند. که با دادن تعدادی امتیاز به ژنراتور به دست می آید.

ژنراتور آماده به کار
در صورت قطعی انرژی به صورت مکانیکی انرژی الکتریکی را در اختیار مشترکین قرار می دهد. یک مانکن ژنراتور آماده به کار باید f

منبع: اجزای دیزل ژنراتور کدامند

چاپ این صفحه