چاپ این صفحه

بررسی مزایا و معایب بلیچینگ دندان در مطب و خانه

تعداد بازدید : 317
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۵

بلیچینگ دندان روشی است برای سفید کردن موقتی دندان‌ها که اغلب افراد برای زیبایی و اصلاح لبخند خود استفاده میکنند. دو روش برای انجام بلیچینگ دندان تحت عنوان آفیس بلیچینگ و بلیچینگ خانگی وجود دارد که تاثیر روش آفیس برای گرفتن نتیجه سریعتر بالاتر است و روش خانگی پس از گذشت چند هفته تاثیر خود در سفید شدن دندان را نشان خواهد داد.

بررسی مزایا و معایب سفید کردن دندان

استفاده از این روش برای افرادی که به صورت ژنتیکی دارای دندان‌های زرد هستند، افرادی که برای مدتی سیگار مصرف میکردند  و برای کسانی که علاقه زیادی به استفاده از چای و قهوه دارند بسیار توصیه میشود زیرا این افراد مخصوصا گروه دوم و سوم بیشتر در معرض تغییر رنگ دندانی هستند.

قطعا استفاده از هر روشی برای زیباتر کردن دندان‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است. بهتر است از روشی استفاده شود که عوارض کمتری برای بیمار داشته باشد. ابتدا به بررسی مزایای این روش میپردازیم:

مزایای بلیچینگ دندان 

  • در استفاده از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان نیاز به تراشیدن دندان نیست اما برای استفاده از لمینت دندان سطح مشخصی از دندان برای پیوند مستحکم باید تراشیده شود. در صورتی که دندانی را مجبور به تراشیدن بودید باید بدانید به احتمال زیاد بخشی از مینای دندان خود را از دست داده‌اید.
  • روش بلیچینگ دندان روشی ساده، آسان و سریع است که در مدت زمان کمی میتوانید تغییرات لازم بر روی دندان خود را مشاهده کنید. البته در صورتی که دو روش آفیس و خانه را اگر با یکدیگر استفاده کنید نتیجه سریعتر و مطلوب تری دریافت میکنید.
  • بدلیل آنکه این روش نیازی به تراشیدن دندان ندارد از آن به عنوان یک روش کم تهاجمی یاد میشود.
  • هیچ گونه دردی هنگام انجام بلیچینگ احساس نخواهید کرد و روشی کاملا بدون درد است.
  • استفاده از روش بلیچینگ نسبت به دیگر روش‌های مشابه برای سفید کردن دندان از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر است.
  • در مدت زمان بسیار کوتاهی این پروسه برای شما انجام میشود مخصوصا اگر فقط نیاز به استفاده از آفیس بلیچینگ داشته باشید.

اغلب پزشکان از روش بلیچینگ هیچگونه معایبی دریافت نکرده‌اند و به همین علت برخی از موارد را به عنوان عارضه برای این روش زیباسازی یاد میکنند.

معایب بلیچینگ دندان

  • در صورتی که از محافظت کننده استفاده نشود ممکن است ژل بلیچینگ برای دهان و دندان شما ایجاد حساسیت کند.
  • طول عمر و دوام این روش خیلی بالا نبوده و درصورتی که میخواهید حداکثر ماندگاری را از آن دریافت کنید نیاز به مراقبت‌های خیلی ویژه است.
  • برای استفاده از این روش عواملی همو چون ژنتیک و نوع مشکل شما میتواند تاثیر بالایی در نتیجه درمان بگذارد.
  • ممکن است به صورت کاملا موقتی دندان شما نسبت به مواد خیلی سرد و مواد خیلی داغ حساسیت نشان دهد که اصلا جای نگرانی نیست و بعد از مدتی به حالت اولیه بازمیگردد.

منبع: مقاله بلیچینگ دندان در خانه و مطب دکتر نوشین نصیری

چاپ این صفحه