چاپ این صفحه

چگونه درد دندان بعد از عصب کشی را کاهش دهیم؟

تعداد بازدید : 447
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲۱

ممکن است این سوال برای هر کس پیش آید که درد بعد از عصب کشی دندان را چگونه کاهش و تسکین دهند؟ بر اساس اظهارات سایت healthline در صورتی که درد شما منشا سخت و پیچید‌ای داشته باشد بهتر است بعد از گذشت چند روز به دندانپزشک خود مراجعه کنید اما اگر درد شما در کوتاه مدت اتفاق افتاد برای تسکین آن میتوانید:

  • از کمپرس سرد بر روی دندان عصب کشی شده استفاده کنید.

طبیعی است که پس از عصب کشی دندان کمی التهاب به همراه درد را تجربه کنید در این صورت بهتر است روزی چند مرتبه از کمپرس یخ برای تسکین درد و التهاب استفاده نمائید.

  • استفاده از یک رژیم غذایی که باعث کاهش درد در ناحیه عصب کشی شده شود.

برخی از مواد غذایی باعث کاهش درد و التهاب ناحیه عصب کشی شده میشود و اثر ضد باکتریایی دارد. این مواد غذایی عبارت است از: آب نمک، مصرف سیر، روغن درخت چای، گل میخک، استفاده از زنجبیل، مصرف پیاز و …

برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چیکار کنیم؟

در چه صورت و بعد از چه مدتی برای درد بعد از عصب کشی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که عصب کشی خود را نزد دندانپزشک مجرب انجام داده باشید اغلب منجر به موفقیت در درمان میشود اما در صورتی که درد شما بیش از ۵ روز ادامه دار بود نشان بر عدم موفقیت در درمان عصب کشی است. در صورتی باید به پزشک مراجعه کنید که:

  • ماندن آلودگی و باکتری در ریشه دندان
  • وجود برخی کانال‌هایی که اضافه هستند و دندان پزشک اقدام به پاکسازی آنها ننموده است
  • وجود ترک‌های دندانی
  • وجود عفونت‌های باقی مانده در ریشه دندان

البته بیماری که عصب کشی دندان انجام داده است نیاز به مراقبت ویژه دارد و باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کند زیرا دندانی که مورد عصب کشی قرار میگیرد بیشتر از بقیه دندان‌ها شکننده است. به همین علت توصیه میشود پس از انجام عصب کشی از روکش دندان نیز استفاده کنید. روکش دندان باعث افزایش استحکام دندان پس از عصب کشی میشود.

چاپ این صفحه