چاپ این صفحه

نیاز به مشاور روانشناسی در نوجوانان

تعداد بازدید : 357
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۱۶

ممکن است با خود مثل بسیاری از افراد که هنوز در مورد این موضوع به آگاهی کافی نرسیده اند، بگویید که تنها افرادی که مشکلات روانی حاد دارند به روانشناس مراجعه می کنند و یا اگر بخواهیم به زبان عامیانه تر صحبت کنیم، خواهید گفت که فقط دیوانه ها به روانشناس و مشاور مراجعه می کنند که امروزه این مسئله با اینکه خیلی کمرنگ شده، ممکن است در عده ای (مانند خودتان که امیدوارم جزو این دسته نباشید) هنوز این باور و دیدگاه وجود داشته باشد که می خواهیم در مورد آن بیشتر برایتان بگوییم.

در واقع وجود یک روانشناس برای هر فردی در زندگی اش الزامی است  و حتی خود روانشناسان هم گاهی برای مشاوره به سراغ روانشناس دیگری می روند. قطعا برخی مشکلات در زندگی وجود دارند که راه حل آنها به واسطه ی راهنمایی های یک مشاور خیلی بهتر پیدا خواهد شد که به همین دلیل بهتر است به سراغ مشاور برویم.

این موضوع در قشر نوجوان بسیار دیده می شود و از آنجا که قرار است فرد تازه وارد اجتماع بشود و هویت خود را پیدا کند، ممکن است دچار بحران های روحی و روانی شود که در اینجا نیاز به مشاوره کودک و نوجوان و روانشناسی نوجوانان حس می شود و باید نوجوان به یک مشاور مراجعه کند تا این بحران ها را پشت سر بگذارد.

روانشناسی در نوجوانان می تواند تاثیر به سزایی بگذارد و آینده ی روشنی را برای آنها به وجود بیاورد. متاسفانه هنوز این آگاهی در کشور ما به خوبی جا نیفتاده است که همان اندازه که والدین برای افزایش مهارت و  توانایی های نوجوان هزینه میکنند، به همین شکل باید برای مشکلات روحی او هم هزینه نمایند تا وی بتواند به سلامت دوران نوجوانی را بگذارند.

 

روانشناس کودک و نوجوان در تهران

چاپ این صفحه