چاپ این صفحه

انواع اختلالات جنسی

تعداد بازدید : 196
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۳

 

اختلال جنسی انواع مختلفی را در میان مردان و زنان شامل می شود. شاخص ترین اختلالات جنسی را در زیر می بینید:

1. پایین آمدن میل جنسی
2. واژینیسموس
3 اعتیاد به خود ارضای جنسی
4. زود انزالی
5. انورگاسمی

  • پایین آمدن میل جنسی

کاهش سطح تستوسترون که عاملی موثری در ایجاد انگیزه ی جنسی مردان است می تواند مسبب میل جنسی پایین باشد. کاهش میل جنسی زنان تحت تاثیر یائسگی، بارداری و یا بیماری تغییر می کند. از دیگر عواملی که می تواند اختلال جنسی و کاهش جنسی را در زنان به وجود آورد، افسردگی و پریشانی است.

  • واژینیسموس

درد در هنگام مقاربت اختلال جنسی در زنان شناخته می شود. جمع شدن غیر ارادی عضلات لگن مسبب به وجود آمدن واژینیسموس در خانم ها می شود و رابطه ی جنسی دردناک و بدون لذت را برای آن ها فراهم می کند. واژینیسموس انواع مختلفی از خفیف و شدید را شامل می شود. در بررسی های انجام شده ریشه این مشکل زمینه عاطفی یا روانشناختی یا هردو است.

  • اعتیاد به خود ارضای جنسی

حالت خود ارضایی شدید روشی بیمارگونه دارد که افراد برای رسیدن به نیاز جنسی در پیش می گیرند. خود ارضایی مکرر باعث تحریک بیش از اندازه سیستم عصبی و افزایش استیل کولین ترشح شده از مغز می شود که عوارض جسمانی و روانی زیادی را به دنبال دارد. عدم تمرکز حواس، تاری دید، و حافظه ضعیف از اعتیاد به خود ارضایی جنسی به وجود آید.

  • زود انزالی

زود انزالی از دیگر مواردی که در اختلال جنسی نام برده می شود. در زود انزالی فرد کنترل خود را برای رسیدن به ارگاسم از دست می دهد. و این اختلال سبب پریشانی و اضطراب زوجین می شود.

  • انورگاسمی

اختلال جنسی در انواع مختلف خود انورگاسمی را هم شامل می شود. فرد در اختلال انورگاسمی توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی را از دست می دهد. کاهش میل  جنسی در زنان می تواند به علل روانشناختی مانند استرس، اضطراب در ذهن برگردد.

چاپ این صفحه