چاپ این صفحه

ترمیم روکش دندان در دهان (دکتر مریم محمدی)

تعداد بازدید : 171
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۲۴

روکش دندان یکی از بهترین روش های دندانپزشکی ترمیمی می باشد که برای ترمیم دندان شکسته، لب پریده، پوسیده، ترک خورده و همچنین دندان هایی که دچار تغییر رنگ و بد فرمی هستند مورد استفاده قرار می گیرد در یک تعریف کلی می توان گفت از روکش دندان برای ترمیم دندان های آسیب دیده و عصب کشی شده استفاده می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که مانند هر روش ترمیمی و همچنین زیبایی در دندانپزشکی، این روش نیز دارای طول عمر مشخصی است و اگر مراقبت های مربوطه انجام نشود ممکن است دچار مشکل شوید در چنین شرایطی برای ترمیم شکستگی روکش دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید. و اقدام به ترمیم دندان کنید.

قیمت عصب کشی و روکش دندان

قیمت ترمیم دندان در کرج

دندانپزشکی ترمیمی تخصصی است که تمام بافت‌های سخت دندان، بیماری‌های باکتریایی یا غیر باکتریایی یا شکایات زیبایی موجود را تشخیص، درمان و نظارت می‌کند. علاوه بر رفع شکایت بیمار در طول فرآیند درمان، بازیابی عملکرد و زیبایی از دست رفته هدف اصلی این تخصص است. در راستای پیشرفت های علمی در گروه دندانپزشکی ترمیمی، همواره بر آن است تا با استفاده از مواد جدید، دستگاه های جدید و روش های نوین درمانی، خدمات بهداشتی به روز و باکیفیت ارائه دهد. دکتر مریم محمدی یکی از بهترین دندانپزشکان ترمیمی در شهر کرج می باشد که بهترین خدمات روکش دندان را می توانید با مراجعه به کلینیک وی دریافت نمایید.

 ترمیم دندان روکش شده در کرج

ترمیم دندان روکش شده

روکش دندان زمانی که توسط یک دندانپزشک متخصص انجام می شود دارای طول عمر و کیفیت بسیار بالایی می باشد که دارای 5 الی 15 سال است، همانطور که می دانید روکش دندان اغلب برای دندان عصب کشی شده مورد استفاده قرار می گیرد تا ظاهر و عملکرد دندان سالم و همینطور زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد، این روکش های دندان در رنگ های مختلفی طبق درخواست شما دندانتان قرار می گیرند.برای جلوگیری از ایجاد مشکلاتی در مورد ریشه دندان رخ دهد پزشک باید سلامت دندان را مورد بررسی قرار دهد.

شکستگی روکش دندان

شکستگی روکش دندان ممکن است دلیل های مختلفی داشته باشد از جمله آنها می توان به دندان قروچه، جویدن اجسام سخت مانند بطری و بازکردن در بطری با دندان و همینطور یخ و دیگر عواملی که موجب می شود تا روکش دندان بشکند یا ترک بردارد. از دیگر مشکلاتی ک ممکن است برای روکش دندان، و دندانی که روکش شده است رخ بدهد این است که دندان زیر روکش دندان به دلیل راه پیدا کردن میکروب ها به دندان ها دچار خرابی و پوسیدگی شوند و از آنجایی که با روکش احاطه شده اند دیر متوجه این اتفاق بشوید. البته جنس روکش دندان به گونه ای می باشد که دچار پوسیدگی و فرسایش نمی شود. انجام  دادن برخی فعالیت های ورزشی موجب ضربه وارد شدن به دندان روکش شده می شود.

ترمیم روکش دندان شکسته

ترمیم روکش دندان در دهان

روکش دندان به وسیله ی چسب های مخصوص روکش به دندان ها متصل می شوند و هنگامی که برای ترمیم دندان روکش شده اقدام می کنید دندانپزشک روکش دندان را می شکند و پس از معاینه و درمان دندان زیر روکش، روکش جدید را روی دندان قرار می دهد در این شرایط باید یک دندانپزشک متخصص برای برداشت و نصب روکش دندان انتخاب کنید. علاوه بر این این موضوع رعایت کردن بهداشت دهان و دندان یعنی استفاده از نخ دندان، دهانشویه و مسواک موجب افزایش طول عمر روکش دندان می شود. از بهترین روکش دندان می شود به روکش زیرکونیا و روکش سرامیکی دندان اشاره نمود.

منبع

https://drmaryam-mohammadi.ir/post/49/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86

چاپ این صفحه