چاپ این صفحه

دیزل ژنراتور ولوو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تعداد بازدید : 298
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۲۵

دیزل ژنراتورها همانطور که از نامشان پیداست ماشین هایی هستند که یک موتور دیزلی و یک ژنراتور الکتریکی را ترکیب می کنند و کاربرد اصلی آنها تولید برق است. قیمت دیزل ژنراتور ولوو هنگامی که منبع اصلی برق قطع می شود، از یک ژنراتور الکتریکی برای تامین برق این ماشین ها و سوزاندن سوخت دیزل برای تولید برق استفاده می شود. در این مقاله سعی شده است در مورد یکی از انواع دیزلی به نام ولوو دیزل ژنراتور صحبت کنیم.
ولوو کارز به عنوان یک تولید کننده موتور داخلی شهرت دیرینه ای دارد. این شرکت فعالیت خود را در سال 1868 در یکی از شهرهای سوئد آغاز کرد. موتور دیزل ژنراتور ولوو - موتور چهار سیلندر با حجم 20 لیتر و محدوده قدرت خروجی از 12 تا 900 اسب بخار که در این مقاله به آن می پردازیم.
دیزل ژنراتور ولوو
مدل دیزل ژنراتور برند ولوو
ویژگی های منحصر به فرد دیزل ژنراتور برند ولوو
دیزل ژنراتور ولوو یکی از موتورهای دیزلی پیشرفته و مدرن با ویژگی های منحصر به فرد است. مزایای این دستگاه باعث محبوبیت بیشتر آن نسبت به سایر دیزل ژنراتورها شده است. امروزه به دلیل افزایش تقاضا و کاهش عرضه سوخت، قیمت سوخت رو به افزایش است.
بنابراین برای رفع نیاز خود باید سوختی را انتخاب کنید که به صرفه باشد. قیمت سوخت دیزل نسبت به بنزین معقولتر است و گازوئیل چگالی انرژی بالاتری دارد و این بدان معناست که انرژی بیشتری نسبت به همان مقدار بنزین از گازوئیل استخراج می شود.موتورهای دیزل ولوو دارای ویژگی هایی مانند کیفیت بالا هستند. و قابلیت اطمینان داخلی آنها به دلیل طراحی قوی خود شناخته شده اند.
از نظر فناوری، ولوو در طراحی موتورهای دیزلی پیشرو در جهان است و از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای حداکثر کارایی، از جمله افزایش عمر دینام استفاده می‌کند. کیفیت دیزل های ولوو بی نظیر است و سال ها دوام خواهد آورد. موتورهای دیزلی ولوو برای پاسخگویی به بیشترین نیازها طراحی شده اند. موتورهای دیزلی ولوو برای استفاده در محیط های سخت به عنوان منبع پشتیبان یا اصلی طراحی شده اند.
به طور خلاصه ویژگی های این دستگاه به شرح زیر است:
مصرف سوخت پایین به دلیل داشتن ECU
شاسی از فولاد ساخته شده و مخزن سوخت داخل شاسی است
عملکرد بدون لرزش و سطح صدای بسیار کم
موتور دیزل برند ولوو مجهز به خنک کننده پیستونی است که از آتش سوزی و انفجار جلوگیری می کند.
استارت موتور و تنظیم سرعت
در مقایسه با سایر موتورهای دیزلی، دیزل ژنراتور برند ولوو قیمت مناسبی دارد و در صورت نیاز می توان آن را دوباره خریداری کرد.
وجود قطعات یدکی این خودرو در داخل کشور
موتور دیزلی ولوو مجهز به آستر سیلندر است که حداکثر دوام را تضمین می کند
شیرهای آن قابل تعویض است
دیزل ژنراتور ولوو
ولوو، دیزل ژنراتور در بین مشتریان محبوب است
راه های کاهش میزان سوخت در موتور ژنراتور ولوو
در مدل دیزل ژنراتور ولوو، موتور دیزل احتراق داخلی است و از گرمای میعان برای احتراق و سوزاندن سوخت تزریق شده به محفظه استفاده می کند. سوخت دیزل می تواند انواع مشتقات نفت خام باشد. یعنی گاز طبیعی، الکل، بنزین، گاز چوب و گازوئیل سوخت هایی هستند که یک موتور دیزل می تواند برای احتراق استفاده کند.
قبلاً اشاره کردیم که دیزل ژنراتورها انرژی شیمیایی سوخت دیزل را با سوزاندن آن به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. سپس انرژی مکانیکی با چرخش میل لنگ به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. همه انواع دیزل ژنراتور ولوو به طور گسترده ای برای اطمینان از تولید برق مداوم استفاده می شود.
موتور دیزل ژنراتور برند ولوو، مانند بسیاری از انواع دیزل، می‌تواند علاوه بر استفاده از گازوئیل، از برخی دیگر از سوخت‌های حاصل از نفت خام مانند سوخت مایع و گاز طبیعی نیز استفاده کند. البته مصرف سوخت این واحد را می توان به روش های مختلفی کاهش داد. این راه ها عبارتند از:
تنظیم فشار تایر برای خودروهای دیزلی مانند ژنراتور ولوو.
از ابزار مناسب در خودروهای دیزلی استفاده کنید
تنظیم میزان لرزش چرخ خودرو
بازرسی و تنظیم به موقع قطعات هیدرولیک موتور دیزل
با مصرف سوخت کمتر، از نظر اقتصادی مفید است، انتشار گازهای خروجی نیز کمتر است و در نتیجه باعث حفاظت از محیط زیست می شود.
فروشگاه اینترنتی ردا صنعت
سودآوری مصرف سوخت در دیزل ژنراتور ولوو
چگونه از دیزل ژنراتور بیشتر استفاده کنیم؟
با وجود تمام مزایایی که دیزل ژنراتورهای ولوو از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان برای مشتریان دارند، برای افزایش طول عمر دیزل ژنراتورهای ولوو در حین استفاده می توانید به موارد زیر توجه کنید:
این ژنراتور را برای مدت طولانی بیکار نگذارید. ممکن است روغن روان کننده مصرف شود یا سوخت یا روان کننده به منیفولد اگزوز نشت کند. همچنین در این حالت ممکن است روغن از کاسه نمدهای روی محور سوپرشارژر نشت کند یا کربن بسیار سنگین بر روی پیستون ها، شیارهای رینگ پیستون، سوپاپ ها و سوپرشارژر رسوب کرده و در نهایت به دلیل دمای پایین احتراق سوخت، سوخت ناقص احتراق شود. . ، ممکن است باعث ضعیف شدن روان کننده شود. .
از فیلتر هوای اصلی ولوو دیزل ژنراتور استفاده کنید. زیرا تمیز کردن نامناسب هوا باعث افزایش سایش موتور می شود. آسیب به آستر سیلندر و سیلندرها فقط می تواند چند ساعت طول بکشد که موتور به طور مداوم کار کند.
این فرسودگی غیر ضروری باعث می شود که موتور در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد و در موارد شدید منجر به آسیب به موتور شود. این موضوع می تواند اثرات و معایب دیگری نیز داشته باشد، به عنوان مثال می تواند باعث فیلتراسیون بد یا گرفتگی فیلتر، افزایش مصرف سوخت و روغن کاری و کاهش عملکرد موتور شود.

چاپ این صفحه