چاپ این صفحه

مراقبت های بعد از عمل تنگ کردن واژن

تعداد بازدید : 176
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۲۶

مراقبت های بعد از عمل تنگ کردن  واژن

کسانی که برای درمان گشادی واژن از روشهای جراحی تنگ کردن ناحیه ژنیتال کمک می گیرند، باید مراقبتهای زیر را بعد از جراحی رعایت کنند:

 

مصرف داروها: باید کرمها، پمادها، داروهای آنتی بیوتیکی، شیافهای مسکن که پزشک تجویز کرده است را حتما به موقع مصرف کنید.

کمپرس سرد: برای کاهش درد، تورم و سوزش بعد از عمل تنگی واژن می توانید در ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی از کیسه یخ پیچیده شده در حوله، طبق دستور پزشک تان استفاده کنید.

استحمام: دو تا سه روز بعد از عمل دوش نگیرید و استحمام نکنید. بدون اجازه پزشک و تا بهبودی کامل زخمها نمی توانید از وان، سونا یا استخر استفاده کنید.

بخیه ها: بخیه ها و نخ های به کار رفته در جراحی های واژن از نوع جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارند. در صورت استفاده از بهترین نوع نخهای بخیه واژن، جای بخیه نمانده و اسکار ایجاد نمی شود.

فعالیت های روزانه بعد از عمل: تا حدود دو ماه نباید شنا کنید یا ورزشهای سنگین انجام دهید. انجام فعالیتهای سنگین و بلند کردن اجسام سنگین نیز تا زمان بهبودی کامل واژن مجاز نیست.

بهداشت واژن: برای جلوگیری از عفونت واژن و بخیه ها فقط باید لباس زیر نخی گشاد بپوشید. برای شستشوی واژن از صابون استفاده نکنید و بعد از هر بار دستشویی، با سشوار محل را خشک کنید.

تغذیه بعد از عمل: رژیم غذایی شما باید سرشار از فیبر، آب و مایعات فراوان باشد تا دچار یبوست نشوید. چون یبوست به بخیه ها فشار آورده و باعث باز شدن بخیه ها می شود.

قاعدگی: در زمان پریودی نباید از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید. نواربهداشتی خود را زود به زود تعویض کنید.

چاپ این صفحه