چاپ این صفحه

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

تعداد بازدید : 127
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۷

اقامت به کشورهای توسعه‌یافته‌ اروپایی آرزوی بسیاری از مردم دنیا به‌خصوص ایرانی‌ها است. برای اقامت به اروپا روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها، اقامت به اروپا از طریق تمکن مالی (خود حمایتی) است. روش تمکن مالی جزء روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که در هر یک از کشورهای اروپایی می‌توانید از این طریق اقامت بگیرید. در این روش شما با ارائه اسناد و مدارکی به دولت‌های اروپایی نشان می‌دهید که توانایی مالی برای زندگی در آنجا، بدون نیاز به حمایت دولت را دارید.

 اما باید بدانید که هر کشور اروپایی ،قوانین خاص خود را برای این روش دارند و مبالغ متفاوتی را برای اثبات تمکن مالی تعیین کرده اند. برای آشنایی با روش اقامت از طریق تمکن مالی کشورهای اروپایی، تیم مؤسسه پاریس شرایط چند کشور را برای شما بررسی کرده و در ادامه به چگونگی اخذ اقامت خودحمایتی در این کشورها پرداخته است.

 

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی (خود حمایتی)

کشور فرانسه واقع در غرب اروپا، جزء کشورهای حوزه شینگن محسوب می‌شود. فرانسه با داشتن شرایط مناسب برای زندگی، افراد زیادی را برای اقامت و زندگی جذب خود می‌کند. از طرفی با اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، می‌توانید به کشورهای عضو معاهده شینگن سفر کنید و با رعایت قوانین خاصی شهروندی این کشور را بگیرید. اما باید قبل از هر چیزی شرایط را برای اقامت محیا کنید. شرایط لازم جهت اقدام به اقامت فرانسه از طریق خودحمایتی به شرح زیر است:

فرد متقاضی باید ماهیانه درآمد 3000 یورو را داشته باشد. علاوه‌برآن به‌ازای همسر خود 1400 یورو و به‌ازای هر فرزند مبلغ 750 یورو نیز درآمد داشته باشد. در کنار این‌ها باید حساب بانکی شامل مبلغ 40000 یورو برای خود، 20000 یورو برای همسر و 10000 یورو برای هر فرزند زیر 18 سال داشته باشد.

بعد از تأییدیه مدارک و شرایط شما، می‌توانید برای اقامت اقدام کنید که در ابتدا به شما اقامت 1ساله داده می‌شود. بعد از گذشت 5 سال و رعایت قوانین می‌توانید اقامت خود را 10ساله تمدید کنید.

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی (خود حمایتی)

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که درخواست زیادی برای اقامت دارد اسپانیا است. مزایایی مانند امکان راه‌اندازی کسب‌وکار در اسپانیا، معافیت از پرداخت مالیات سالانه، امکان به همراه بردن اعضای خانواده به اسپانیا و خیلی موارد دیگر افراد زیادی را برای اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی ترغیب می‌کند. این روش برای کسانی مناسب است که توان مالی کافی بدون نیاز به اشتغال در اسپانیا را دارند.

شرایط اسپانیا برای اعطای اقامت تمکن مالی این است که سرپرست خانواده باید درآمد 2500 یورو به‌ازای خود، 1500 یورو به‌ازای همسر و 500 یورو به‌ازای هر فرزند را داشته باشد.

بعد از اینکه اقامت شما از طریق اسپانیا پذیرفته شد، به مدت 1 سال می‌توانید اقامت داشته باشید. بعد از 1 سال و با رعایت قوانین، 2 بار 2 سال اقامتتان تمدید می‌شود و بعد از گذشت 5 سال می‌توانید برای اقامت دائم خود، همسر و فرزندان زیر 16 سال اقدام کنید.

 

اقامت یونان از طریق تمکن مالی (خودحمایتی)

در سال‌های اخیر، اقامت از طریق تمکن مالی به یونان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها از نظر ایرانی‌ها است. سهولت در تمدید اقامت، عدم نیاز به مدرک زبان، امکان تحصیل فرزندان در تمامی نواحی حوزه شینگن و امکان افتتاح حساب در کشورهای اروپایی چند مورد از مزایایی است که اقامت یونان از طریق تمکن مالی را جذاب‌تر کرده است.

اما برای دریافت اقامت از این طریق، یونان هم مانند هر کشوری شرایط خاصی را برای متقاضیان قرار داده است. این شرایط ازاین‌قرار است که متقاضی باید اثبات کند که ماهیانه درآمد 2000 یورو برای خود، 400 یورو برای همسر و 300 یورو برای هر فرزند را دارد.

متقاضیان واجد شرایط در ابتدا اقامت 1ساله می‌گیرند، بعد 3ساله و بعد 2ساله و بعد از آن اقامت دائم یونان را دریافت می‌کنند.

اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی (خودحمایتی)

کشور اروپایی دیگری که مؤسسه پارسیس به شما پیشنهاد می‌کند از طریق خود حمایتی اقامت آنجا را دریافت کنید، پرتغال است. در این کشور با نشان‌دادن توانایی مالی خود به دولت پرتغال می‌توانید اقامت آن را دریافت کنید.

تمکن مالی موردنیاز برای متقاضی اصلی 7800 یورو است. برای همسر 3900 یورو و تمکن مالی موردنیاز برای فرزندان 2500 یورو تعیین شده است.

بعد از رعایت قوانین، دولت پرتغال 4 ماه به متقاضی زمان اقامت می‌دهد؛ در این مدت متقاضی باید نشان دهد که برای خود و افراد خانواده محل سکونت مناسب گرفته است. بعد از آن 2 بار، 2 سال اقامتش را تمدید می‌کند و بعد از 5 سال می‌تواند اقامت دائمی پرتغال را دریافت کند.

دریافت مشاوره برای اقامت اروپا از طریق تمکن مالی از مؤسسه پارسیس

در این مطلب ما یک دید کلی از شرایط اقامت 4 کشور اروپایی از طریق تمکن مالی در اختیار شما قرار دادیم. برای آشنایی بهتر با مدارک، شرایط و قوانین اقامت از طریق تمکن مالی، نیاز به مشاوره با متخصصین این حوزه دارید. مشاوران ما در مؤسسه پارسیس آماده کمک به شما در جهت اقدام صحیح برای اقامت به کشورهای اروپایی از طریق تمکن مالی هستند.

چاپ این صفحه