چاپ این صفحه

علت خارش سينه در زنان

تعداد بازدید : 307
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۱

خارش سینه در زنان مشکل رایجی است که علت های مختلفی دارد. خارش نوک پستان معمولاً علت جدی نداشته و از بیماریهای خطرناک ناشی نمیشود. این شرایط در اغلب موارد در اثر حساسیت، اصطکاک، اگزما، شیردهی یا بارداری ایجاد میشود. خارش معممولاً با مصرف چند پماد قابل درمان است. در ادامه با هم 11 علت خارش سينه در زنان و راه های درمان خارش نوك سينه را بررسی خواهیم کرد.

1. هوای خشک

 

مرطوب کننده پوست

 

هوای سرد و خشک می تواند منجر به خارش در سراسر بدن، از جمله پستانها و نوک سینه شود. برای جلوگیری از خارش در آب و هوای خشک نکات زیر را رعایت کنید:
مدت زمان حمام را به کمتر از 10 دقیقه برسانید.
بهتر است با آب ولرم دوش بگیرید. زیرا آب گرم چربی های طبیعی پوست را از بین می برد و پوست را خشک می کند.
پس از استحمام از مرطوب کننده های روزانه استفاده کنید.


2.اگزما

 

اگزما می تواند علت خارش سينه در زنان باشد و  باعث ایجاد بثورات پوستی در نوک سینه ها و اطراف آن شود. استفاده از یک مرطوب کننده غلیظ می تواند در بهبود پوست موثر باشد. مصرف پماد های استروئیدی موضعی مانند هیدروکورتیزون می تواند به تورم و درمان خارش نوك سينه کمک کند.
در صورت ادامه یافتن این شرایط مراجعه به پزشک و مصرف پمادهای قوی تر می تواند راه حل مناسبی باشد.


3. صابون

 

حساسیت به صابون، لوسیون یا مواد شوینده لباس می تواند باعث خارش نوک سینه ها و علت خارش سينه در زنان شود. مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات پاک کننده می تواند باعث ایجاد بثوراتی به نام درماتیت تماسی شود.
حساسیت به شوینده ها به صورت لکه های قرمز خارش دار روی پوست بدن ظاهر می شوند. برای حل این مشکل از صابون ها و شوینده های ضد حساسیت ، بدون بو و فاقد رنگ استفاده کنید.


4. لباس زیر

 


ممکن است پوست سینه ی شما به مواد الاستیک یا رنگ لباس ها حساسیت داشته باشد. درماتیت تماسی می تواند باعث قرمزی و خارش در مناطقی از پوست مانند نوک سینه ها شود. برای رفع این مشکل می توانید لباس زیر خود را تغییر دهید، و سپس وضعیت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.
اصطکاک
اصطکاک نوک سینه ها با لباس می تواند باعث سایش شده و خارش یا سوزش را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این وضعیت می توانید از وازلین یا سایر مرطوب کننده ها استفاده کنید.


5.خارش نوک سینه در بارداری

 


 

مادر باردار

افزایش وزن، تهوع صبحگاهی، نوسان هورمون ها و … خارش نوک سینه ها؟ بله، این مورد را هم به لیست علائم بارداری اضافه کنید!
علت خارش نوک سینه در بارداری تغییر هورمون ها و کشش پوست است که با افزایش سایز سینه ها رخ می دهد. استفاده از روغن نارگیل، وازلین و سایر مرطوب کننده ها می تواند به کاهش و درمان خارش نوك سينه کمک کند.


6. شیردهی

 

 

شیردهی

 

ادامه مطلب در سایت بیچشک | مجله موفقیت، روانشناسی، اطلاعات بیماری‌ها و پزشکی bichashk.com

چاپ این صفحه