چاپ این صفحه

پکیج زمینی چیست

تعداد بازدید : 263
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۸

طبقه بندی کلی انواع بسته بندی پکیج زمینی
پکیج ها به دو دسته کلی دیواری و زمینی تقسیم می شوند که از نظر مصرف سوخت گازی، برقی، گازوئیلی و چند سوختی و برای نوع زمینی از گازوئیل و چند سوختی استفاده می شود.
پکیج های دیواری و زمینی تفاوت هایی برای انتخاب بین دو مدل دارند که باید از آن ها آگاه باشید و آن ها را درک کنید تا بتوانید بر اساس بهترین پارامترها پکیج مناسب خود را انتخاب کنید که این تفاوت ها را بیشتر توضیح می دهد. بیان خواهیم کرد

پکیج زمینی چیست و چگونه کار می کنند؟
بسته های زمینی روی زمین و بیرون ساختمان قرار می گیرند. چون سروصدای زیادی ایجاد می کنند و فضای زیادی را اشغال می کنند. البته نوع برقی آن صدای کمتری دارد و به طور کلی در صورت وجود فضای کافی در پارکینگ، زیر پله و ... قابل نصب و راه اندازی می باشد.

در نوع گازی و گازوئیلی که مشعل دارند باید سوخت و هوا پیش بینی شود تا در محفظه احتراق شعله ایجاد شود و مبدل های حرارتی گرم شوند. این نوع پکیج ها دارای مبدل اولیه و ثانویه هستند که آب گرم شده در مبدل اولیه برای گرمایش و رادیاتور و آب گرم شده در مبدل ثانویه برای مصرف آب گرم استفاده می شود.

پکیج های برقی زمینی نیز با توجه به عملکرد فوق، تنها تفاوت آنها در المان هایی است که گرمای لازم برای استفاده را تولید می کنند.

انواع پکیج زمینی از نظر مصرف سوخت که برای خرید پکیج زمینی طرفداران بسیاری است
انواع پکیج های زمینی از نظر مصرف سوخت عبارتند از:

پکیج زمینی برقی
پکیج زمینی گاز
پکیج زمینی دیزل
بسته های دوگانه سوز
پکیج های سه شعله
پکیج های سه شعله (برق، گاز و گازوئیل) در محیط های بسیار بزرگ که توجیه اقتصادی دارند قابل استفاده است.
پکیج های برقی زمینی تکفاز و سه فاز در مناطقی که گاز ندارند قابل استفاده است.

پکیج های دوگانه سوز که گازوئیلی هستند باید با توجه به شرایط محیطی، منزل یا نوع محل استفاده و ... انتخاب شوند.

مزایای بسته های زمینی
مزایای پکیج های زمینی عبارتند از:

در ابعاد و اندازه های مختلف و ظرفیت های حرارتی متفاوت طراحی و تولید می شوند.
می توان آن را به طور مستقل برای هر واحد استفاده کرد.
مصرف سوخت کمتر نسبت به موتورهای قدیمی
نیاز به نگهداری کم و هزینه کم در مقایسه با موتور خانه های قدیمی
اشغال فضای کمتر از موتورخانه های مرکزی
کمترین اتلاف انرژی را دارد و به لوله کشی کمی نیاز دارد
مخزن اطمینان حاصل می کند که همیشه آب گرم داشته باشد.
همچنین به راحتی می توان از آن برای گرمایش از کف استفاده کرد.
و…
تفاوت بسته های دیواری و زمینی
در ادامه مقاله به تفاوت های کلی پکیج های دیواری و زمینی و همچنین قسمت هایی از پکیج های زمینی همراه با توضیحات آنها می پردازیم.

تعداد مدارها و مبدل ها در دستگاه
این که پکیج یک یا دو مبدل دارد یکی از تفاوت های پکیج هاست که تک مبدل ها فقط آب را گرم می کنند یعنی به عنوان وسیله گرمایش عمل می کند. طراحی آن بسیار ساده است و باعث کاهش سایز و ابعاد دستگاه می شود. در صورت استفاده از نوع تک مبدل، یک واحد اضافی برای گرم کردن آب نیاز است که باید جداگانه نصب و راه اندازی شود.
پکیج های زمینی تک مداره و تک مبدل برای تاسیسات گرمایشی که نیازی به تامین آب گرم ندارند مناسب هستند. همچنین برای خانه های بزرگ به گونه ای انتخاب می شوند که تمام توان دستگاه صرف گرمایش ساختمان می شود.

مدل های دو مبدل قادرند به طور همزمان سیستم گرمایشی و آب گرم مصرفی را گرم کنند. این نوع بسته ها طراحی بسیار پیچیده ای دارند.

مدل هایی از مبدل ها نیز وجود دارد که به آنها بیمتریک می گویند. چنین دستگاه هایی تا حد امکان جمع و جور، آسان برای استفاده، اما کمتر قابل اعتماد هستند.

دستگاه هایی با دو مبدل حرارتی کاملا مجزا را می توان بهترین گزینه برای نصب در نظر گرفت. مدارهای آب گرم و سیستم گرمایش در این حالت قرار دارند، بنابراین در هنگام توزیع آب گرم نیازی به مسدود کردن قسمت گرمایش نیست. در حالی که در نوع مبدل گرمازا دقیقاً همین اتفاق می افتد.

چاپ این صفحه