چاپ این صفحه

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تعداد بازدید : 437
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۸

تحصیل در ایتالیا
بعد از استرالیا و کانادا، ایتالیا رتبه سوم پذیرش دانشجو را دارد. تحصیل در ایتالیا به صورت رایگان با اخذ برخی بورسیه تحصیلی ایتالیا امکان پذیر است. یکی از محبوب ترین و معروف ترین این بورسیه ها بورسیه DSU یا بورسیه استانی ایتالیا می باشد. این بورسیه ها در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد و به دانش آموزانی که وضعیت مالی ضعیفی دارند تعلق می گیرد.
 هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. بنابراین تحصیل شما در ایتالیا ارزانتر از تحصیل رایگان در آلمان یا تحصیل رایگان در فرانسه خواهد بود.
خبر خوب دیگر این است که افراد دارای ناتوانی های یادگیری برای تحصیل در ایتالیا و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا با ریسک کمتری مواجه هستند.
 وجود دانشگاه های درجه یک به ویژه در رشته های هنری یکی دیگر از دلایلی است که دانشجویان ایتالیا را برای تحصیل انتخاب می کنند. در مورد تحصیل در ایتالیا، مدارک لازم برای تحصیل در این کشور و هر آنچه که باید قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بدانید، با ما همراه باشید.
ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است. بیشتر مردم این کشور ایتالیایی صحبت می کنند. زبان های آموزشی در مدارس و دانشگاه های ایتالیا انگلیسی و ایتالیایی است.
 برای تحصیل زبان انگلیسی در ایتالیا، دانش آموزان باید آزمون زبان آیلتس یا تافل را بگذرانند. متقاضیانی که مایل به تحصیل در ایتالیا هستند باید مدرک زبان ایتالیایی (معمولاً B2) را به همراه داشته باشند.
مزایای تحصیل در ایتالیا
دانشگاه های ایتالیا از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان علاقه مند به مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل هستند. سطح علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در ایتالیا بالاست. فارغ التحصیلان رشته های مختلف در این کشور شهرت زیادی در بازار کار جهانی دارند و می توانند با حقوق بالا مشغول به کار شوند. از طرفی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند اقامت ایتالیا را دریافت کرده و در ایتالیا کار کنند.
سیستم آموزشی ایتالیا به گونه ای است که وی می تواند با حضور در دوره های حرفه ای یک یا دو ساله در دانشگاه (60 واحد تحصیلی) در زمینه های مختلف صنعتی فعالیت کند. مطالعه این دوره ها راه را برای یک شغل در ایتالیا هموار می کند.
دوره های تحصیلات تکمیلی در ایتالیا
دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا باید مدرک لیسانس داشته باشند. مدت تحصیل در این مقطع 2 سال است، زیرا در ایران متقاضیان باید دانش خود را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی اثبات کنند. به همین دلیل باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا مدرک زبان ایتالیایی B2 ارائه شود.

آژانس چهره نگار آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می باشد.

 

 

تحصیل در ایتالیا

 

 

تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا
تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا به طور کلی با همکاری اساتید در پروژه های تحقیقاتی انجام می شود. زبان تحصیل در این مقطع ایتالیایی است و متقاضیان این مدرک باید از تسلط بالایی به این زبان برخوردار باشند.
حدود 90 دوره دکتری تحقیقاتی در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. مؤسسات دولتی بزرگ هر ساله حدود 100000 دانشجوی دکترا را دریافت می کنند.
دانشگاه های این کشور از اعتبار علمی خوبی در دنیا برخوردار هستند، بنابراین تحصیل درایتالیا به یافتن شغل مناسب در بسیاری از کشورهای جهان کمک می کند. در کل 30 دانشگاه در ایتالیا وجود دارد. از مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا، 12 دانشگاه در لیست 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
اعتبار سنجی دانشگاه های ایتالیا به رشته های خاصی محدود نمی شود. دانشگاه های این کشور رشته های مختلفی را با کیفیت مناسب و استانداردهای جهانی ارائه می دهند. لازم به ذکر است که بسیاری از این رشته ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
بورسیه تحصیلی در ایتالیا
امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در ایتالیا یکی از عواملی است که دانشجویان زیادی را به این کشور جذب می کند. به همین دلیل ایتالیا یکی از کشورهای محبوبی است که مقصد بسیاری از دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان تبدیل شده است.
دانشگاه های ایتالیا و همچنین دولت ایتالیا هر ساله بورسیه های زیادی را به دانشجویان شایسته ارائه می کنند. بورسیه تحصیلی در ایتالیا انواع مختلفی دارد که هر کدام بخشی از شهریه و هزینه های زندگی دانشجویان را پوشش می دهد و بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت است.
یکی از مهم ترین بورسیه های ایتالیا بورسیه DSU می باشد که هر ساله دانشجویان زیادی برای دریافت این بورسیه به ایتالیا مهاجرت می کنند.
اجازه تحصیل و کار دانشجویی در ایتالیا
تسلط بر زبان ایتالیایی و تسلط بر مهارت های عملی کمک شایانی به یافتن شغل مناسب دانشجویی خواهد کرد. اگر مهارت های شما با رشته تحصیلی شما مطابقت داشته باشد، موقعیت مطلوب تر خواهد بود. دانشجویان اغلب برای تامین هزینه های زندگی و کسب تجربه کاری در ایتالیا کار می کنند.
شرایط کار برای دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا البته به همان اندازه برای دانشجویان ایرانی سخت است. آنها نمی توانند بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند، نمی توانند در تعطیلات آخر هفته کار کنند و نمی توانند خوداشتغالی باشند.


 

چاپ این صفحه