چاپ این صفحه

چه کرم پودرهایی برای انواع پوست ها مناسب هستند؟

تعداد بازدید : 152
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۹

انواع و اقسام کرم پودر

وقتی به داروخانه یا فروشگاه لوازم‌آرایشی می‌روید، برای خرید کرم پودر گزینه‌های متعددی را دارید. نکات زیر به انتخاب کرم پودر مناسب شما کمک می‌کنند:

کرم پودر پرایمر

این نوع کرم پودر بی رنگ است یعنی بعد از مصرف آن رنگ پوست تغییر نمی کند و با استفاده از این محصول بستری مناسب برای پوست فراهم می گردد.

کرم پودر پوست نرمال

از آنجایی‌ که این نوع پوست، ایده آل ترین نوع پوست به حساب می آید که میزان چربی و آب متعادلی دارد،  تقریباً از هر نوع کرم پودری می‌توان استفاده کرد.

کرم پودر پوست خشک

این نوع پوست تحریک‌پذیری بالایی داشته و به دلیل عدم چربی کافی، تیره جلوه می دهد. افراد با پوست خشک بهتر است از کرم پودرهای مایع با پایه روغنی استفاده کنند. کرم پودرهای اس پی اف لگراند و ویتامینه لگراند برای پوست های خشک مناسب می باشند.

کرم پودر پوست چرب

این نوع پوست دارای منافذ متعددی است و براق به نظر می‌رسد. انتخاب کرم پودر مناسب ازآن‌جهت برای این افراد اهمیت دارد که در صورت انتخاب نادرست کرم پودر، سبب تشدید چربی و جوش‌های پوستی می‌شود. کرم پودرهای جامد یا مایع انتخاب مناسبی برای این افراد است. کرم پودر های شیشه ای لگراند و تیوبی ملویس مناسب پوست های چرب می باشند.

کرم پودر پوست مختلط

یکی از انواع شایع پوست است که در آن‌ گونه‌ها خشک و تمام بخش صورت (پیشانی،بینی و چانه) چرب است. افراد دارای این نوع پوست باید از دو کرم پودر مختلف، برای دو فصل گرم و سرد استفاده کنند. کرم پودر مایع با بیس (پایه) آب پیشنهاد مناسبی برای این افراد است. کرم پودر های شیشه ای لگراند و ویتامینه لگراند مناسب ترین گزینه می باشند.

منبع: لگراند

چاپ این صفحه