چاپ این صفحه

اتاق کودک را چگونه بچینیم؟

تعداد بازدید : 162
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳

معمولا ما بزرگترها به دنبال یک یا دو رنگ برای اتاق خود می گردیم که باید یک رنگ باشد و رنگ های مختلفی را برای دکوراسیون اتاق خواب انتخاب نمی کنیم. یکی از دلایل این است که ما دوست نداریم اتاقمان پر از رنگ های تند و متنوع باشد و استفاده از طیف رنگ های عمومی را طبیعی می دانیم. دلیل دیگر این است که ما معمولا از اتاق خواب خود برای استراحت و خواب استفاده می کنیم، بنابراین هر چه ساده تر، بهتر است. اما این امر در مورد اتاق کودک و دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان صدق نمی کند.

اتفاقا برعکس است و بچه ها دوست دارند اتاقشان رنگارنگ، متنوع و شلوغ باشد. این مشکل قطعا روی روحیه کودکان تاثیر می گذارد و خوب نیست برای دکوراسیون اتاق رنگ تک رنگ مشکی یا خاکستری را انتخاب کنید و همه اجناس را یک رنگ بخرید. محیط اتاق کودکان باید با نشاط باشد، جدا از اینکه روحیه شادابی و شادابی را در آنها حفظ می کند، تخیل و خلاقیت آنها را نیز فعال می کند.

بچه ها خیلی خاص هستند و دیدن چیز خاصی برای خودشان برایشان جالب است. برای این کار می توانیم از نام و تصاویر آنها در اتاق استفاده کنیم. این باعث می شود که آنها را بیشتر از نام و هویت خود آگاه کنند و چیزی را که متعلق به آنهاست بدانند و سعی کنند از آن مراقبت کنند.

یکی از مواردی که میتواند در دکوراسیون اتاق کودک تاثیر گذار باشد استفاده از آینه با اشکال منحصر به فرد و خاص است که باید از فروشگاه شیشه و آینه مناسبی تهیه شود.

 

اگر اتاق دو نفره است و فضای کافی وجود ندارد، می توانید از قفسه های دیواری استفاده کنید که مانند سبد هستند و فضای بسیار کمی برای نگهداری کتاب دارند. این کار خطر افتادن کتاب های سنگین روی سر بچه ها را از بین می برد و ایمن تر است.

 

چاپ این صفحه