آیا گریه کردن بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟

تعداد بازدید : 3413
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0.00
ممکن است برای تعداد زیادی از زوجین این مسیله پیش آمده باشد که بعد از اتمام رابطه جنسی خصوصا بعد از ارگاسم با گریه خانوم مواجه شده اند.البته علت این گریه ناراحتی و یا ناراضایتی نیست و حتی در اکثر مواقع کاملا غیر ارادی بوده و حتی ممکن است که خود فرد را دچار تعجب کند.خواندن این مقاله به شما کمک میکند تا به راحتی با اشک ریختن بعد از ارگاسم کنار بیایید.

آیا  گریه کردن بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟

ممکن است برای تعداد زیادی از زوجین این مسیله پیش آمده باشد که بعد از اتمام رابطه جنسی خصوصا بعد از ارگاسم با گریه خانوم مواجه شده اند.البته علت این گریه ناراحتی و یا ناراضایتی نیست و حتی در اکثر مواقع کاملا غیر ارادی بوده و حتی ممکن است که خود فرد را دچار تعجب کند.خواندن این مقاله  به شما کمک میکند تا به راحتی با اشک ریختن بعد از ارگاسم کنار بیایید.

اقایان از اشک های همسرتان بعد از ارگاسم ناراحت نشوید!

همان طور که میدانید، داشتن رابطه جنسی سالم و درست میتواند مزایای بسیاری برای زوجین داشته باشد.این مزایا تاثیرات مثبتی بر روی جسم و روح زوجین میگذارد. اما مواجه شدن با گریه بعد از رابطه ،ممکن است باعث ناراحتی  خود یا همسرتان شود.حتی ممکن است این اشک ها موجب سوءتفاهم در اقایان شود و با خود فکر کنند که حتما اشتباهی مرتکب شده اند یا همسرشان از این رابطه ناراضی است در حالیکه حقیقت میتواند کاملا برعکس باشد و این اشک ها نشان دهنده این موضوع باشند که او کارش را به بهترین شکل انجام داده و توانسته همسرش را به اوج لذت جنسی برساند و این اشک ها هم نشان دهنده تلاطم احساسات همسرش بعد از ارگاسم است. با داشتن اطلاعات کافی راجب به علت وقوع این حالت میتوانید از ایجاد ناراحتی و سوءتفاهم جلوگیری کنید.

 

تجربه حس افسردگی بعد از ارگاسم مختص به زنان نیست

«ملال بعد از آمیزش» یا حس تمایل به گریه ،یک پدیده مطلقا زنانه نیست و گاهی بعد از آن دقایق لذتبخش و پرشور سکس،به طور ناگهانی حسی از غم و ناراحتی به مردان هم دست میدهد که علتش را نمیدانند.علت این تغییر خلق در مردان هم مثل زنان همان تغییر ناگهانی و ازاد شدن هورمون اکسی توسین در بدن است.

                                               


 

علت گریه زنان بعد از رابطه

گریه بعد از رابطه جنسی میتواند به دلایل زیر باشد .

1. گریه به خاطر درد شدید.

۲. گریه در اولین رابطه جنسی به خاطر حس قریبگی یا ترک خانواده.

۳. گریه به خاطر خوشحالی یا همان اشک شوق. (این مورد میتواند در مواقعی که در رابطه هایتان کم ارضا می شوید پیش بیاید)

۴. افسردگی.

۵. احساس پشیمانی.

اما گاهی اوقات زنان بدون علت خاصی گریه میکنند و حتی خودشان هم نمیدانن قضیه چیست و فقط تمایل شدیدی به گریه دارند و در حقیقت با اشک ریختن نوعی تخلیه احساسی را تجربه میکنند و بعد از گریه به اصطلاح سبک شده و حس خوبی پیدا میکنند.

گفته می‌شود که ترشح اکسی‌توسین پس از رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی باعث این اشک ریختن می‌شود. این گریه ممکن است در بعضی مواقع با احساس اضطراب، افسردگی و حتی پرخاشگری هم همراه شود، اما حتی در این مواقع هم جای نگرانی نیست. دانستن علت این گریه و درک این حقیقت که این گریه یک پاسخ فیزیلوژیک و عادی به تغییرات هورمونی در بدنتان است و به طور موقتی و زود گذر میباشد، باعث میشود تا این قضیه تاثیری بر صمیمت شما و شریک جنسیتان نگذارد. خوب است بدانید که در یک تحقیق که روی زنان انجام شد،مشخص شد که 46 درصد از زنان با این حس گریه بعد از ارتباط جنسی مواجه شده اند و حتی این امر در برخی از زنان به صورت روتین و تکرار شونده اتفاق می افتد.

یک رابطه مستقیم بین خصوصیات اخلاقی و حس گریه بعد از ارگاسم وجود دارد.افرادی که در اتاق خواب و زندگی واقعی خود کمتر احساساتی می‌شوند، به مراتب کمتر هم دچار ناراحتی و افسردگی پس از ارتباط جنسی می‌شوند.در حقیقت، افرادی که احساسشان شکننده‌تر است، بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند.

                                                        


راه درست مواجهه

اولا با توجه به اینکه شیوع بالای این قضیه را میدانید و علت به وجود آمدن این گریه را به تغییرات نرمال بدن ربط میدهید ،پس مطمین باشید که هیچ فاجعه ای اتفاق نیفتاده .این موضوع ممکن است ادامه دار باشد ولی اغلب همیشگی نیست و گه گاه اتفاق می افتد. در مواردی هم فقط در دوره خاصی تکرار شونده است و خودبه خود از بین میرود.بهتر است بعد از مواجه با این حالت در همسرتان  (چه مرد چه زن )او را در آغوش بگیرد و بگویید: عزیزم چه فکری آمده توی سرت؟ همین یک سوال کافیست وباید اجازه بدهید همسرتان آزادانه پاسخ بدهد یا اگر تمایلی به صحبت ندارد سکوت کند.

به یاد داشته باشید که نه بیش از حد دلسوزی کنید، نه بی تفاوت رفتار کنید،کنجکاوی ،ملامت یا مواخذه ممنوع است.با توجه به اینکه میدانید شاید همسرتان در آن لحظه هیچ جوابی ندارد و هیچ علت خاصی برای این حس در وجود خود پیدا نمیکند،شاید فقط نوازش در سکوت برای مدتی بتواند بهترین راه برای برگرداندن وی به حالت عادی باشد.

اما در موارد نادری ممکن است  حس افسردگی بعد از سکس ،پایدار بماند و یا بعد از هر سکس تکرار شود و برای خود شخص و شریک جنسی اش مشکل ساز شود.در این موارد توصیه میشود برای رفع مشکل احتمالی به یک سکس تراپ مراجعه کنید و از او مشاوره بگیرید.

 

منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران