تعداد بازدید : 60
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۳/۲/۱۵
کاربران آنلاین : 0
سایت شال و روسری پرند
۱۴۰۳/۲/۱۲ ۱۳:۳۴:۴۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۱۲ ۱۳:۳۴:۵۳

همه چیز درباره شال و روسری لینن

(ویرایش)

همه چیز درباره شال و روسری لینن

لینن، پارچه ای از جنس الیاف طبیعی کتان می باشد که بسیار خنک، راحت و بادوام است. استفاده از پارچه لینن در تولید انواع پوشاک از جمله شال و روسری بسیار رایج می باشد. شال و روسری هایی که از پارچه لینن تهیه می شوند، بسیار خنک و سبک بوده و مناسب استفاده در فصل بهار و تابستان هستند. علاوه بر این شال و روسری لینن ظاهری بسیار شیک و ظریف داشته و باعث زیبایی و جذابیت استایل شما خواهد شد. فروشگاه پرند اسکارف عرضه کننده انواع شال و روسری لینن با طرح و رنگ های متنوع و متفاوت می باشد که شما می توانید برای خرید شال و روسری لینن به سایت این فروشگاه مراجعه نمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع پارچه لینن، نحوه شستشو و اتوکشی، ویژگی های شال و روسری لینن و مطالبی از این دست آشنا کنیم.

همه چیز درباره شال و روسری لینن 1

جنس پارچه لینن چیست؟

لینن یکی از قدیمی ترین الیاف شناخته شده در جهان می باشد که این الیاف از بخش میانی ساقه گیاه کتان استخراج می شود. الیاف طبیعی دارای خواص ویژه ای هستند که همین موضوع پارچه های دارای الیاف طبیعی را از دیگر پارچه ها متمایز می کند. لینن رطوبت را سریع به خود جذب می کند اما به دلیل قابلیت تنفس بالایی که دارد، به طور سریع خشک می شود و رطوبت را در خود نگه نمی دارد. همین ویژگی پارچه های لینن سبب می شود که مردم، تمایل به استفاده از آن در هوای گرم فصل تابستان دارند. پارچه های لینن بسیار سبک و در عین حال مستحکم و مقاوم هستند. البته اگر خیس شوند ممکن است کمی شل شوند اما پس از خشک شدن دوباره به حالت اولیه خود بر می گردند. همچنین این پارچه غالبا پرز و کرک نمی شوند و گرد و غبار را به خود جذب نمی کند. لینن چروک پذیری بسیار بالایی دارد و به همین علت در برخی موارد از یکسری مواد شیمیایی برای ضد چروک کردن آن استفاده می کنند.  پارچه های لینن قدرت کشسانی ندارند و برای استفاده در لباس های جذب، اصلا مناسب نیستند. تولید پارچه های لینن بیشتر به صورت طبیعی و بوسیله همان الیاف طبیعی گیاه کتان صورت می گیرد، اما در برخی موارد برای رنگ کردن، ضد چروک کردن و مقاومت در برابر آب رفتگی، کمی مواد شیمیایی به آن اضافه می کنند. همچنین پارچه های لینن ضد آلرژی بوده و برای افرادی که دارای حساسیت بالایی هستند بسیار مناسب است.

همه چیز درباره شال و روسری لینن 2

انواع پارچه لینن

انواع پارچه لینن به مدل های مختلفی از جمله لینن ساده بافت، لینن شل بافت، لینن داماسک، لینن پوششی، پشمی، پنبه ای، کتان، ابریشمی و نخی تقسیم می شود.

● لینن ساده بافت

لینن ساده بافت، بافتی ساده و کمی شل دارد، اما دوام و  مقاومت بالایی دارد که به همین دلیل برای تولید حوله آشپزخانه و غیره استفاده می شود.

● لینن شل بافت

این لینن بافت بسیار شلی داشته و قابلیت جذب بسیار بالایی دارد که برای تولید حوله آشپزخانه، لباس های خانگی و ... بسیار مناسب است.

● لینن داماسک

لینن داماسک، پارچه ای بسیار زیبا و ظریف است که به وسیله دستگاه بافندگی ژاکارد تولید می شود. لینن داماسک، در عین حال که پارچه ای  ظریف است، بسیار مقاوم و دارای قابیت جذب بالا نیز می باشد. این پارچه دارای طرح های ریز و درشت می باشد که عموما برای موارد تزئینی از آن استفاده می شود‌.

● لینن پوششی

در لینن پوششی، تراکم تار و پود و نخ زیاد است اما در عین حال، پارچه ای بسیار نرم و لطیف می باشد که کاربرد بسیار گسترده ای دارد.

● لینن پنبه ای

این پارچه از ترکیب مساوی الیاف طبیعی با پنبه می باشد که پارچه ای مقاوم و بسیار خنک است. این نوع از لینن دارای خاصیت آبرفتگی می باشد، اما در برابر ساییدگی مقاوم است. لینن پنبه ای از انتقال گرما به بدن جلوگیری کرده و به همین علت باعث می شود شما هنگام استفاده از این پارچه در پوشش خود احساس خنکی داشته باشید. از لینن پنبه ای در تولید پیراهن، تونیک، دامن پیشبند آشپزخانه و غیره استفاده می شود.

● لینن نخی

 لینن نخی پارچه ای بسیار سبک و خنک بوده و مناسب استفاده در فصل تابستان می باشد، اما دارای چروک پذیری بسیار بالایی است.

● لینن ابریشم

لینن ابریشم که از ترکیب لینن با ابریشم تولید می شود، داری بافتی محکم، براق و ظریف است. از لینن ابریشم می توان در دوخت لباس هایی مانند پیراهن، شومیز، دامن و غیره استفاده کرد.

● لینن پشمی

این پارچه از ترکیب لینن با درصدی پشم تولید می شود که بسیار مناسب برای دوختن لباس های زمستانی می باشد. استفاده از لباس هایی با پارچه لینن پشمی در زمستان، باعث می شود گرمای بدن شما به خوبی حفظ شود. همچنین این نوع پارچه لینن بسیار بادوام و محکم است.

نحوه شستشوی پارچه لینن

شستشوی پارچه لینن، هم به صورت دستی و هم به وسیله ماشین لباسشویی امکان پذیر می باشد. برای شستن به وسیله ماشین لباسشویی، از آب زیر ۴۰ درجه سانتی گراد استفاده کرده و تنظیمات ماشبن را روی دور خیلی تند قرار ندهید. سعی کنید از مایع لباسشویی با فرمولاسیون ملایم و مخصوص پارچه های لطیف استفاده کنید.
برای شستشوی دستی، بهتر است لباس خود را مدتی در آب ولرم قرار داده و مقداری مایع شوینده به آن اضافه کنید و مدتی زمان دهید تا لباس به خوبی خیس بخورد. سپس لباس را به آرامی چنگ بزنید. از پیچاندن بیش از حد لباس خودداری نمایید. بعد از آن لباس را به خوبی و آرام آب کشی کرده و سپس آن را آویزان کنید.

اتو کشی

پارچه های لینن چروک پذیری بسیار بالایی داشته از این رو نیاز به اتوکشی دارند. برای اتوکشی بهتر لباس های لینن، بعد از شستن، آن ها را به صورت صاف آویزان کنید تا خشک شود. قبل از خشک شدن کامل، هنگامی که پارچه هنوز کمی مرطوب است، اتو کشی را انجام دهید. درجه اتو را روی متوسط قرار دهید. می توانید برای اتو کردن لباس های خشک، از بخار اتو استفاده کنید. هنگام اتو کردن، بهتر است لباس ها را پشت و رو کرده و از قسمت پشت پارچه اتوکشی را انجام دهید.

ویژگی شال و روسری لینن

همانطور که در موارد بالا گفته شد، پارچه لینن پارچه ای بسیار بادوام، خنک و سبک می باشد از این رو بسیار مناسب برای تولید انواع شال و روسری هستند. شال لینن و روسری لینن بسیار مناسب برای استفاده روزمره و تیپ های اسپرت و غیر رسمی می باشند. ویژگی های شال و روسری لینن شامل:
۱.بسیار سبک و خنک
۲.مقاوم و بادوام
۳. ضد الرژی و حساسیت
۴. رنگ پس نمی دهند.
۵. پرز و کرک نمی شوند.
۶. شستشو و اتوپذیری آسانی دارند.
۷.تنفس پذیری بالایی دارند.
۸. تنوع رنگ و طرح زیادی دارد.

همه چیز درباره شال و روسری لینن 3

بهترین فصل پوشیدن شال و روسری لینن

با توجه به جنس لینن و قابلیت جذب رطوبت بالای ان و همچنین تنفس پذیری بالایی که دارد، استفاده از شال و روسری لینن در فصل بهار و تابستان، به خصوص فصل تابستان که هوا بسیار گرم است و پوست انسان خیلی عرق می کند، بسیار مناسب است. همچنین شال و روسری لینن بسیار ظریف و سبک بوده که باعث ایجاد حس راحتی در شما خواهد بود. البنته برخی از انواع جنس لینن مانند لینن پشمی، مناسب استفاده در فصل پاییز و زمستان می باشند. از این رو می توانید در هوای سرد از شال روسری هایی که از جنس لینن پشمی هستند استفاده کنید، این جنس به خوبی گرمای بدن شما را حفظ خواهد کرد.

جمع بندی

پارچه لینن، پارچه ای ساخته شده از الیاف طبیعی می باشد که به دلیل ویژگی هایی که دارد بسیار مناسب برای تولید شال و روسری است. شال و روسری لینن، بسیار بادوام، خنک و سبک بوده و مناسب استفاده در فصل بهار و تابستان می باشند.  شستشوی شال و روسری های لینن راحت بوده و به سادگی اتوکشی می شوند، به همین سبب بسیار مناسب استفاده روزمره هستند. فروشگاه پرند اسکارف، فروشگاهی در گرگان می باشد که عرضه کننده انوای مدل های مختلف شال و روسری با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب می باشد. خرید از این فروشگاه هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی از طریق سایت فروشگاه  امکان پذیر می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید و دیدن جدیدترین و متنوع ترین انواع مدل شال و روسری به سایت پرند اسکارف مراجعه نمایید.

منبع: پارچه لینن برای شال و روسری

سایت شال و روسری پرند
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۹:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۲۹ ۰۹:۱۵:۲۷
(ویرایش)

انواع روش‌های کاشت مو شامل تکنیک‌های مختلفی مانند کاشت موی FUT، کاشت موی FUE، کاشت موی DHI و... هستند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران