تعداد بازدید : 68
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۳/۲/۲۶
کاربران آنلاین : 0
ghazalpanah
۱۴۰۳/۲/۲۶ ۰۰:۱۸:۰۹
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۳/۲۱ ۲۳:۴۲:۵۷

برای درمان واریس به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

(ویرایش)

بیماری واریس یا رگ ‌های واریسی مشکلی شایع هستند که ممکن است به دلایل زیبایی یا برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از آنها، به دنبال درمانش باشید. خوشبختانه پزشکان مختلفی شامل فلبولوژیست ها، جراح عروق، متخصص پوست و جراح پوست می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

انتخاب یک دکتر متخصص با تجربه برای درمان واریس پا در زنان و مردان از اهمیت بسیاری برخوردار است. کیفیت مراقبت‌ های دریافتی و میزان رضایت شما از درمان به طور قابل توجهی به پزشک شما بستگی دارد. در صورتی که برای انتخاب دکتر مناسب تردید دارید، با ما همراه شوید.

Picture1

انواع پزشکان متخصص

انواع پزشکان متخصصی که می ‌توانند به درمان رگ ‌های واریسی کمک کنند عبارتند از:

۱. جراح عروق

جراحان عروق پزشکانی هستند که به طور خاص در زمینه‌ عروق خونی و مشکلات مربوط به آنها (مانند واریس) تخصص دارند. این پزشکان می ‌توانند تمامی روش ‌های جراحی و کم ‌تهاجمی را برای برداشتن رگ‌ های واریسی انجام دهند. همچنین، آنها ضمن مشاوره با شما، می‌ توانند گزینه ‌های درمانی غیر جراحی که اول از همه قابل بررسی هستند را نیز معرفی کنند.

جراحان عروق به دلیل برخورداری از دانش و مهارت گسترده در زمینه‌ رگ‌ ها و اختلالات عروقی، به عنوان بهترین متخصصان برای درمان واریس شناخته می ‌شوند. طی کردن دوره‌ آموزشی و کسب تخصص جراحی عروق، نیازمند سال‌ ها تحصیل و تجربه‌ بالینی به همراه پشتکار و تعهد جدی است. این پزشکان آموزش ‌های جامعی در زمینه‌ تشخیص و درمان بیماری‌ های عروقی مانند بیماری شریان محیطی(PAD) ، ترومبوز ورید عمقی (DVT) و واریس را فرا می‌ گیرند.

یک جراح عروق، متخصصی خبره در تمام مسائل مربوط به عروق خونی در سراسر بدن است. آنها می‌ توانند درمان‌ هایی کامل از جمله پیشرفته‌ ترین روش ‌های کم ‌تهاجمی را ارائه دهند که به صورت سرپایی و با دوران نقاهت کوتاه قابل انجام هستند.

۲. فلبولوژیست‌ ها

فلبولوژیست‌ ها در زمینه معاینه، پیشگیری، درمان و توانبخشی بیماری‌ های وریدی تخصص دارند. هر جراح، متخصص پوست یا پزشک عمومی با گذراندن دوره ‌های آموزشی مناسب می‌ تواند به یک فلبولوژیست تبدیل شود.

برای مثال، یک فلبولوژیست ممکن است پزشک عمومی ای باشد که در رشته فلبولوژی نیز دارای بورد تخصصی است.

۳. رادیولوژیست‌ مداخله ‌ای یا عروقی

رادیولوژیست ‌های مداخله ‌ای پزشکانی هستند که با گذراندن دوره‌ های آموزشی تخصصی، مهارت‌ های لازم برای انجام عمل های کم‌ تهاجمی را کسب کرده‌ اند. آنها ممکن است برای تشخیص بیماری ‌ها از رادیولوژی اشعه ایکس، سونوگرافی یا MRI استفاده کنند.

این پزشکان قادرند برای درمان واریس، روش هایی مانند لیزر درون وریدی یا ابلیشن رادیوفرکانسی را انجام دهند.

۴. درماتولوژیست یا جراح پوست

اگرچه متخصصان پوست به طور معمول به درمان مشکلات پوستی می ‌پردازند، اما ممکن است در برخی موارد انواع خاصی از رگ ‌های واریسی را نیز درمان کنند.

برای مثال، آنها مجاز به استفاده از روش ‌هایی مانند اسکلروتراپی یا لیزر هستند.

۵. پزشک عمومی یا پزشک خانواده

پزشک عمومی شما ممکن است بتواند برخی موارد واریس پا را تشخیص داده و درمان کند. آنها همچنین می‌ توانند راهکارهایی برای تغییر سبک زندگی، مانند ورزش بیشتر یا استفاده از جوراب‌ های مخصوص، جهت کاهش علائم به شما پیشنهاد دهند.

 

https://salemziba.com/reportage/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%be%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%af/

آنچه خدا داده کاستی نمی پذیرد
۱۴۰۳/۲/۲۶ ۰۵:۵۴:۰۰
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۳/۲۰ ۰۸:۴۵:۳۰
(ویرایش)

آوسبیلدونگ (Ausbildung) یک سیستم آموزش حرفه‌ای و تدریس مهارت‌های کاری در آلمان است. این سیستم به عنوان یک راه ورود به بازار کار برای جوانان مطرح است و در طول آن، شخص به صورت عملی و نظری در یک شغل خاص آموزش می‌بیند. این دوره‌ها به عنوان Ausbildung یا Lehre شناخته می‌شوند.برنامه‌های آوسبیلدونگ های آلمان به مدت حدود 3 تا 3.5 سال طول می‌کشند و به طور عمده توسط کسب و کارها و شرکت‌ها ارائه می‌شوند. افراد در حین آموزش به صورت عملی در محل کار مهارت‌های خود را تقویت می‌کنند و در کنار آن، دوره‌های تئوری نیز در مراکز آموزش حرفه‌ای (Berufsschule) برگزار می‌شود.پس از پایان دوره آوسبیلدونگ، فرد می‌تواند یک گواهینامه حرفه‌ای یا تحصیلی (Berufsabschluss) دریافت کند و به عنوان یک حرفه‌ای در زمینه خود فعالیت کند. این سیستم به شدت به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا به سرعت به بازار کار وارد شوند و تجربه عملی زیادی در حرفه خود به دست آورند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

خرداد 1403
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران